Pierscienie tlokowe |
Autor |
Wiadomość |
makosGS500 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Kwi, 2008 Pierścienie tłokowe
|
|
|
witam mam pytanie jaka może być przyczyna posypania się pierścieni???bo dzisiaj u kolegi w cb500
się posypały i nie wie dlaczego |
|
|
|
|
ZowA [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Kwi, 2008
|
|
|
No podejrzewam, ze jeśli chodzi o ten MOTOCYKL to raczej nie to forum. My tu raczej nie wiedzieć co jest przyczyną sypania sie pierścieni w H... |
|
|
|
|
Shadow [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Kwi, 2008
|
|
|
ale kto wie, nasi forumowicze sa obeznani w temacie motocykli wiec poczekaj chwile napewno ktos ci cos odpisze xD |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 16 Kwi, 2008
|
|
|
Które pierścienie popękały? Jesli górny uszczelniający i dolny zgarniający, a na cylindrze jest wyczuwalny nawet minimalny próg to juz wiadomo o co chodzi. Przyczyna - ekstremalne zużycie gładzi cylindrowej na skutek dużego przebiegu lub założenie nowych do starego cylindra i tłoka bez szlifu.
Skąd wiecie ze pierścienie popękały? Zdjęliście cylinder z silnika , mierzyliście sprężanie czy po prostu silnik niema mocy? |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
makosGS500 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Kwi, 2008
|
|
|
Breżniew napisał/a: | Które pierścienie popękały? Jesli górny uszczelniający i dolny zgarniający, a na cylindrze jest wyczuwalny nawet minimalny próg to juz wiadomo o co chodzi. Przyczyna - ekstremalne zużycie gładzi cylindrowej na skutek dużego przebiegu lub założenie nowych do starego cylindra i tłoka bez szlifu.
Skąd wiecie ze pierścienie popękały? Zdjęliście cylinder z silnika , mierzyliście sprężanie czy po prostu silnik niema mocy? |
Breżniew skąd wiedziałem że to Ty będziesz wiedział...
wiemy że to pierścienie dlateżgo że poprostu juz jest w serwisie i mechanik powiedził że to pierścienie ,tylko właśnie zastanawialiśmy sie dlaczego popękały???bo ta honda do niedawna chodziła jak zegarek,ale to chyb będzie przebieg chociaż nie wiem czy 74ty s( bo tyle ma ta jego honda) to aż tak dużo, a swoją droga konstrukcja silnika w hondzie cb500 i suzuki gs500 jest chyba podobna więc pomyślałem żeby tu napisać |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sro 16 Kwi, 2008
|
|
|
74 tys. wg wskazań licznika
xxx tys. to może być rzeczywisty przebieg
nieciekawy przypadek.
z ciekawości z jakiego roku jest CB500? |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
makosGS500 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Kwi, 2008
|
|
|
hubertgontarz napisał/a: |
z ciekawości z jakiego roku jest CB500? |
honda jest z 95-97 roku nie pamietam dokładnie gdyż nie jest to mój motocykl ,ale w tych granicach starszy niż 95 na pewno nie jest |
|
|
|
|
staqqq [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Lip, 2009 Skąd wziąć pierścienie tłokowe do GSa????
|
|
|
Witam.
Mam poważny problem. Mój GS ('01) leży rozbebeszony u mechanika - wymiana łańcuszka rozrządu oraz jak się okazuje pierścieni tłokowych (miałem kompresję ok. 7 na obu cylindrach i pierścienie z tego co mówił mechanik są do wymiany).
W Larssonie ani innych sklepach nie mają zestawów pierścieni do GSa, firmy które produkują pierścienie robią tylko żeliwne, a te podobno nie nadają się do motorów.
Czy jedyne wyjście to serwis Suzuki? I czy tam dostanę odpowiednie pierścienie (nadpasowane?) do eksploatowanego silnika?
Komplet pierścieni w serwisie kosztuje ponad 300! złotych, no ale moto już od 2 tyg stoi w garażu, więc co robić...
Dodatkowo podobno słychać w mojej Suzi jakieś stuki w dole silnika (ale będzie wiadomo, czy coś faktycznie jest nie tak dopiero po złożeniu całości). Ktoś wie skąd mogą się brać te stuki?
Jak ktoś się orientuje w temacie to proszę o możliwie szybką odpowiedź, bo chciałbym jak najszybciej uporać się z tymi pierścieniami. Ktoś w innym wątku pisał, że pierścieni się w japońcach nie wymienia. No tak, ale jeśli są zużyte?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Lip, 2009
|
|
|
Dlaczego silnik lezy rozbebeszony u mechanika?? Zeby wymienic lancuszek rozrzadu nie potrzeba rozkrecac go na czesci pierwsze.
Co do pierscieni to jest to prawda ze w japoncach sie ich nie wymienia, dlaczego? Bo jesli sa juz luzy miedzy tlokiem a cylindrem to szybko wroca do stanu tych starych, a Ty wyrzucisz kase w bloto. Jesli ten mechanik o tym nie wie to lepiej zabierz od niego sprzeta. Moto masz z rocznika '01 wiec nie takie stare, kupiles niedawno czy juz troche nim jezdzisz? Moze moto ma juz za soba duuuuzy przebieg albo ktos zapomnial o tym ze w silniku tez jest olej. |
|
|
|
|
staqqq [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Lip, 2009
|
|
|
No z rozbebeszony to tak napisałem tylko. Zdjęta jest pokrywa.
Jeżdżę nim 1,5 sezonu w sumie i chyba słabł mi od początku.
O poziom oleju zawsze dbałem.
No dobrze, to jeśli się nie wymienia pierścieni to co? Przecież jak są zużyte to chyba muszę je wymienić?
Co w takim razie zrobić, żeby silnik odzyskał świeżość? |
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Lip, 2009
|
|
|
Wydaje Ci sie ze slabl od poczatku...sprawdzales ostatnio predkosc max? Duzo musiales dolewac oleju? Masz kompresje 7 to wyglada to na typowe zurzycie silnika, pytanie tylko czy badanie stopnia sprezania bylo odpowiednio przeprowadzone, proba olejowa byla robiona?? |
|
|
|
|
staqqq [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Lip, 2009
|
|
|
Nie wiem czy próba olejowa była poprawnie zrobiona - robił to z kolei mój inny kumpel - mechanik. Raczej zna się na rzeczy - ja nie.
Vmax faktycznie spadało, ale jakoś dopiero niedawno zwróciłem na to uwagę.
Oleju dużo mi nie zużywał nigdy.
Więc nie wiem - silnik faktycznie pewnie jest wyeksploatowany, ale jak mu pomóc? PRzecież nie będę kupował nowego silnika, zwłaszcza, że ten jest '01, przebieg aktualnie około 46 tys., z czego ja zrobiłem 10 tys. Jeśli chodzi o łańcuszek rozrządu to podobno co około 50 tys się go wymienia, więc myślałem, że przebieg jest faktyczny.
Co robić? |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
|
|
|
|
staqqq [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Lip, 2009
|
|
|
No z kompresją to właśnie prawdopodobnie wina pierścieni. Mam za dużą przerwę pierścienie - cylinder >0,12mm - to jest max limit wg serwisówki (normalnie powinno być 0,05-0,06mm).
Zawory miałem regulowane na początku sezonu. Zresztą teraz trzeba je będzie znowu wyregulować...
No i raczej się zdecyduję na wymianę tych pierścieni, tylko chciałbym się dowiedzieć, co jeszcze może być nie tak i co powinienem zrobić, żeby się tym silnikiem nacieszyć...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 23 Lip, 2009
|
|
|
Sama wymiana pierścieni nic ci nie da. W krótkim czasie będzie to samo lub nawet gorzej ze względu na to , ze nowe pierścienie będą uderzać w progi na cylindrze i moga pęknąć.
Jeśli chcesz na prawdę zrobić dobrze ten silnik, to trzeba kupić tłoki nad wymiarowe z pierścieniami i zrobić szlif tulei cylindrowych. Jest to jedyne dobre rozwiązanie problemu.
Jednak wbrew pozorom tłoki z pierścieniami i cylindry tak szybko nie ulegają zużyciu. Jesli juz, to prędzej szczelność stracą zawory. Dla tego zrób najpierw regenerację głowicy, ustaw pierścienie zgodnie z serwisowka i zmontuj silnik na stole. Potem zrob pomiar kompresji jeszcze raz. Jak po pomiarze łącznie z próbą olejowa dalej bedzie słabo to wtedy zostaje dol silnika do zrobienia.
Przy pomiarze srednicy tłoka i cylindra pamietaj , ze tłoki maja owalizację wiec z pomiarem luzu moze byc róznie. Zanieś lepiej tłoki i cylinder do warsztatu robiacego szlify do pomiaru. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|