Przesunięty przez: leon Sro 12 Maj, 2010 |
GS a rdza ?! |
Autor |
Wiadomość |
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 11 Maj, 2010
|
|
|
Żeby pozbyć się rdzy z trudno dostępnych miejsc których dobrze papierem nie zeszlifujesz, podkładem nie pomalujesz należy elementy rozebrać, dać do piaskowania i malowania proszkowego.
Jest na forum kilka osób które poddały Suzuki renowacji i ich tematy należy prześledzić uważnie.
Bardzo dobrym okresem jest zima, w kilka miesięcy przy chęciach można naprawdę dużo zrobić. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Misiek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Maj, 2010
|
|
|
Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze najlepiej wypiaskować i malować wszystko odnowa (najlepiej proszkowo). Sam robiłem to to przy swoim . Miałem dość mocno skorodowany wachacz. I robiłem to właśnie zimą , w sezonie to nie bardzo, bo szkoda marnować te ciepłe dni. A do lakieru to najprostrzym i najtańszym rozwiązaniem jest chyba Tempo |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 11 Maj, 2010
|
|
|
przedstawie tansza wersje
1. rozkręcasz i szlifujesz papierem ściernym potem oczyszczasz i lakierujesz, kiedys udało mi sie kupic spray który idealnie pasował pod kolor srebrnej ramy w gsie. - jakis czas wytrzyma
2. unikać pozostawiania moto na deszczu, osuszać po jeździe w deszczu. - nie ma na to rady
3. musisz rozkręcić i to spoooro
4. jesli chodzi o to ramę najlepiej pojechać na myjnie i wrzucić gorący wosk, na bak i plastiki normalny wosk raz na jakis czas |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
Misiek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Maj, 2010
|
|
|
midd napisał/a: | , kiedys udało mi sie kupic spray który idealnie pasował pod kolor srebrnej ramy w gsie. - jakis czas wytrzyma |
Pamiętasz może numer tego lakieru??? |
|
|
|
|
Cynamon [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Maj, 2010
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy można wyczyścić ciężarki kierownicy ze starej farby i pomalować nową? Jeśli tak to czym to zrobić i jaką farbę użyć. |
|
|
|
|
Misiek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Maj, 2010
|
|
|
Ja do tego użyłem wiertarki z taka specjalną drucianą tarczą . I wszystko ładnie zeszło. |
|
|
|
|
Cynamon [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Maj, 2010
|
|
|
a czym pomalować? |
|
|
|
|
Misiek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Maj, 2010
|
|
|
Ja pomalowałem czarnym lakierem w sprayu a potem bezbarwnym i jest git. |
|
|
|
|
Chemical
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lut 2008 Pochwał: 2 Posty: 181 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sro 12 Maj, 2010
|
|
|
Piszecie o piaskowanych ramach i lakirowaniu rposzkowym . Tak się skłąda ze ja dzisiaj pisakowałem rame i piaskowanie to jeden wielki mit fakt faktem usuwa ale tylko rdzę . Standartowo rama w gsie jest lakierowana proszkowo a lakiery RAL są badzo odporne na procesy mechaniczne. Jeżeli macie ramy odebrane z lakierni proszkowej to powklejajcie zdjęcia tylko dokłądne w okolicach główek ramy i tych miejscach które były najbardziej skorodowane. Jeżeli macie widok ramy po piaskowaniu też by się przydało. Szczególnie interesujacy jest efekt końcowy, tzn czy widać przejcia czy rama wygląda jak typowa nuweta. Ja zamieszcze jutro fotorealcje z restauracji mojej ramy. Pozdro |
|
|
|
|
Misiek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Maj, 2010
|
|
|
U mnie po piaskowaniu nie było nawet śladu po starym lakierze , rama wyglądała jak nówka . |
|
|
|
|
Chemical
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lut 2008 Pochwał: 2 Posty: 181 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw 13 Maj, 2010
|
|
|
a jaki to był koszt ? |
|
|
|
|
Misiek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Maj, 2010
|
|
|
Za wypiaskowanie całej ramy wahacza i paru innych metalowych elementów dałem łącznie 60 zł |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 16 Maj, 2010
|
|
|
Chemical napisał/a: | Piszecie o piaskowanych ramach i lakirowaniu rposzkowym . Tak się skłąda ze ja dzisiaj pisakowałem rame i piaskowanie to jeden wielki mit fakt faktem usuwa ale tylko rdzę . Standartowo rama w gsie jest lakierowana proszkowo a lakiery RAL są badzo odporne na procesy mechaniczne. Jeżeli macie ramy odebrane z lakierni proszkowej to powklejajcie zdjęcia tylko dokłądne w okolicach główek ramy i tych miejscach które były najbardziej skorodowane. Jeżeli macie widok ramy po piaskowaniu też by się przydało. Szczególnie interesujacy jest efekt końcowy, tzn czy widać przejcia czy rama wygląda jak typowa nuweta. Ja zamieszcze jutro fotorealcje z restauracji mojej ramy. Pozdro |
Pewnie piaskowałeś małym pistoletem z niewielkiej wydajnosci kompresorem. W firmach które się tym zajmują, po wypiaskowaniu rama ma usunięty lakier i rdzę do gołego metalu, a sama faktura metalu jest matowa i szorstka. Dzięki temu podkład lepiej się trzyma i po lakierowaniu wygląda jak nowa. Trzeba uważać na numeracje ramy. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Chemical
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lut 2008 Pochwał: 2 Posty: 181 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw 20 Maj, 2010
|
|
|
Macie jakiś namiar na piaskowanie na ślasku ? |
|
|
|
|
Chemical
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lut 2008 Pochwał: 2 Posty: 181 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw 20 Maj, 2010
|
|
|
Breżniew napisał/a: | Pewnie piaskowałeś małym pistoletem z niewielkiej wydajnosci kompresorem. | tak dokładnie jak kolega pisze. Piaskowałem przy 7 barach. |
|
|
|
|
|