Rozrzad |
Czy wiesz kiedy w Twojej GS-ce był wymieniany kompletny rozrząd? |
Tak, wiem |
|
22% |
[ 2 ] |
Nie, nie wiem |
|
77% |
[ 7 ] |
|
Głosowań: 9 |
Wszystkich Głosów: 9 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 16 Maj, 2008 Rozrząd
|
|
|
Dzwoniłem do serwisu i wiem ile co kosztuje. Jedynie pozycja nr 1 jest nie z Suzuki, bo można kupić markowy dobry zamiennik.
1. Łańcuch rozrządu (DID) 150 zł
2. Napinacz łańcucha (Suzuki) 300 zł
3. Uszczelka pod napinacz (Suzuki) 15 zł
4. Ślizg łańcucha tylny (Suzuki) 190 zł
5. Ślizg łańcucha przedni (Suzuki) 130 zł
Suma: 785 zł
Pytanie: Co jeszcze potrzeba albo co warto przy okazji wymienić?
Powoli zastanawiam się nad wymianą kompletnego rozrządu stąd moja ciekawość.
Cena wysoka bo tylko ASO wchodzi w grę. Brak zamienników kompletnego rozrządu. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Maj, 2008
|
|
|
były chyba z 3 tematy o rozrządzie.
hubertgontarz napisał/a: | Co jeszcze potrzeba albo co warto przy okazji wymienić? |
Breżniew napisał/a: |
Aby wymienić ślizgacz od strony napinacza , trzeba rozpołowić silnik. Po rozpołowieniu wymienisz tez łańcuch z fabrycznym zakuciem. Przy okazji wymienisz simmeringi w skrzyni. |
|
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 16 Maj, 2008
|
|
|
Rozumiem że koszt samych części to 1000-1200 zł.
Ok. 800 zł rozrząd, do tego dodać simmeringi, uszczelki silnika.
Wiem że były. Czytałem.
Temat ma być o tym ile co kosztuje do rozrządu.
Bo to nie wymiana żarówki kontrolki luzu za 50 groszy. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 16 Maj, 2008
|
|
|
masz przebieg 20 000 km i chcesz sie ładowac w taki koszt
z doswiadczenia wiem że taka profilaktyczna wymiana dla samej wymiany jest bezsensownym wydawaniem kasy
BTW liczyłes sobie koszt 1 przejechanego przez Ciebie km ...
wg mnie pytanie powinno byc jakie sa objawy potrzeby wymiany rozrzadu i co zrobivc by w takie koszty sie nie ładowac |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 16 Maj, 2008
|
|
|
Czysto teoretycznie się zastanawiam nad tym.
Szacuje że 20 licznikowe, 40 - 50 rzeczywiste (nie oszukujemy się, Leon ma rzeczywisty przebieg, większość nie ma i tyle, nie dojdzie się do tego ile GS-a, no chyba że silnik padnie to wiesz że nie masz 20 tys. km tylko co najmniej 100 tys. i więcej)
Breżniew pisał żeby długość łańcucha zmierzyć.
Rozumiem że wymiana dla samej wymiany to nie ma sensu, bo równie dobrze mogę zamówić nowe felgi, nowe linki wszystkie, położyć nową instalację elektryczna, nowe lampy kupić, nową półkę, nowe lagi, nowy tylni amortyzator, nowe opony, nowe siedzenie, nowy bak, nowe manetki, nowe klamki hamulca i sprzęgła, nowe ..., nowe ... i zamiast zapłacić 5199 dolarów + sprowadzenie nowego GS-a + cło itd. to suma części jest większa niż 20 tys. zł.
Mnie zastanowiło to że raz na jakiś czas ostatnimi czasy słyszę cykanie na wolnych obrotach. Nie jest to standardowy dźwięk pracy silnika GS-a. Nie jest to szum ani stukot. Chciałbym dojść co to jest i jakie mogą być koszta.
Może to być kwestia napinacza, łańcucha.
Koszta jak widać duże (połowa GS-a z rocznika '90). |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Maj, 2008
|
|
|
niepotrzebnie tracisz czas na takie przemyślenia, wsiadaj na moto i korzystaj z pogody zamiast myśleć jaki w rzeczywistości masz przebieg
zmierz łańcuch i wtedy będziesz wiedział czy kasę wydać na rozrząd czy np na jakiś fajny ciuch motocyklowy
jeśli chodzi o napinacz to może się zaciął i wystarczy go odblokować |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
|
|
|
|
marek75 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Gru, 2009
|
|
|
Podczas komleksowego przeglądu mojej GS przy 43.700 km, mechanik określił, że łańcuch rozrządu był już wymieniany (motor z NIemiec od I właściciela, serisowany). GS bardzo zadbana i spokojnie jeżdżona. |
|
|
|
|
maruder07
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 15 Sie 2009 Pochwał: 4 Posty: 613 Skąd: Michałowo
|
Wysłany: Sro 23 Gru, 2009
|
|
|
bardzo fajnie że założony został ten temat, ja myślę o wymianie mego rozrządu w gs tylko mam pytanie czy to ma sens? w przypadku rocznika 1989? Bo tez się waham co do tego wydać 1000zł na części pojeździć sezon i znów mi coś rozwali się? Np tłoki popękają korbowód trzaśnie czy coś jeszcze. W przypadku mojego rocznika można się tego spodziewać bo nie wiadomo jak on był wcześniej traktowany. Jest sens robić ten rozrząd? czy olać to i jeździć do awarii? A co się stanie wtedy jak pojeżdżę z tym dalej? Jak mogę sprawdzić czy mam oryginalny łańcuch czy był on już zmieniany wcześniej??? |
_________________ Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą... |
|
|
|
|
callum [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 24 Gru, 2009
|
|
|
A czy ktoś wie, przy ilu km przebiegu (rzeczywistego ) powinno się, zgodnie z podręcznikiem serwisowym, wymieniać rozrząd? |
|
|
|
|
maruder07
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 15 Sie 2009 Pochwał: 4 Posty: 613 Skąd: Michałowo
|
Wysłany: Czw 24 Gru, 2009
|
|
|
A zapomniałem dodać jeszcze w nawiązaniu do mojego poprzedniego postu że na rocznik 1989 mam przebieg 75 000km to dużo czy mało??? |
_________________ Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą... |
|
|
|
|
JunioRRex [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 24 Gru, 2009
|
|
|
ani nie mało, ani nie duzo |
|
|
|
|
hubert [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 24 Gru, 2009
|
|
|
TO TYLKO 3250KM ROCZNIE |
|
|
|
|
maruder07
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 15 Sie 2009 Pochwał: 4 Posty: 613 Skąd: Michałowo
|
Wysłany: Sob 26 Gru, 2009
|
|
|
Nie wiem, nie wiem, może powinno być 175 000km ja nie wiem jaką przeszłość miało moje moto wiec pytam, a może był licznik cofnięty, stan w jakim jest na to sugeruje. Temu też pytam o ten rozrząd jak go najlepiej zweryfikować w jakim jest stanie. |
_________________ Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą... |
|
|
|
|
scratch [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Maj, 2010
|
|
|
a co się może stać kiedy rozrząd przeskoczy? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|