[OPINIA] Naxa F8B - zdjecia (z blenda) |
Autor |
Wiadomość |
biernus [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 11 Kwi, 2010 [OPINIA] Naxa F8B - zdjecia (z blenda)
|
|
|
Witam.
Po ostrych poszukiwaniach w rozsądnej cenie SHARK-a S900 M - wkurzyłem się i zakupiłem przez internet NAXA F8B. Był to kask, który wybrałem dla siebie kilka miesięcy temu.
Kask kosztował 295 PLN + wysyłka. Jako, że innne kaski w rozmiar L są dla mnie odrobine za luźne naxe kupiłem w ciemno rozmiar M (57-58) a rozmiar mojej głowy to 59.
Kilka suchych komentarzy na temat kasku:
- kask sprawia naprawdę dobre wrażenie, wygląda na solidny - na pewno nie wygląda tak jakby się miał "rozpaść" po tygodniu/miesiącu
- skorupa jest w kolorze czarny MAT!
- posiada mały deflektor na nos
- posiada deflektor podbródkowy
- posiada 4 otwieranozamykane wloty powietrza na szczęce centralnie, 2x po bokach oraz na górze kasku
- waga 1.6kg - na sucho nie wydaje się ciężki - zobaczymy jak podczas jazdy.
Sam kask po założeniu jest naprawdę BARDZO BARDZO wygodny, nic nie cisnie, nie krępuje ruchów w lewo prawo (co jest ważne przy rozglądaniu się). Zapięcie zatrzaskowe, bardzo wygodne w pełni regulowane.
BLENDA! solidna blenda! opuszczana dużym solidnym suwakiem! (w shark jest taki plastikowy patyczek) który przesuwamy do przodu lub do tyłu - bez problemów robimy to nawet w grubych zimowych rękawicach motocyklowych.
Do zakupu skłoniły mnie finalnie bardzo pozytywne opinie ludzi jeżdzących w tym kasku conajmniej kilkanaście miesięcy. Po pierwsze kask nadal nie wygląda na zużyty, po drugie jest wygodny, po trzecie BLENDA to swietny wynalazek i w lato w jezdzie pod słońce ludzie nie wyobrażają sobie posiadania kasku bez niej!.
Do kasku "milutki" pokrowiec, a zarówno blenda i główny wizjer posiadają naklejoną folie, którą trzeba oczywiście przed użyciem zerwać.
Za jakiś czas po pierwszej przejażdzce opisze w tym wątku WRAŻENIA Z JAZDY. Czyli:
- komfort wygoda podczas jazdy
- ciężar
- blenda
- głośność
- wentylacja
Hipoteza, którą zakładam jest taka, że "jest to średniej jakości kask, zapewniający bezpieczeństwo na odpowiednim poziomie zgodnego z normami, którym do pewnych prędkości można podróżować w komforcie". Bo to, że jest niedrogi uznaje za pewnik! (295pln za kask z blendą moim zdaniem fajna cena).
Zobaczymy już niedługo czy potwierdzę postawioną hipoteze
Posta przygotowałem dla ludzi niezdecydowanych, szukających kasku o podobnych wymaganiach jak moje. Może ten post będzie pomocny przy podjęciu decyzji przez kogoś z Was.
Kilka REALNYCH fotek mojego kasku:
|
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 11 Kwi, 2010
|
|
|
no wygląda nieźle. Sam rozglądam się za kaskiem dla siebie, w przystępnej cenie, bo mój airoh już ma zużyty środek niestety. Blenda obowiązkowa jak dla mnie. Często nic nie widać przy jeździe pod słońce, lub po prostu w słoneczny dzień.
Irytuje mnie natomiast to, że każdy producent usilnie wali wielki znaczek na czerepie ze swoim logo. W moim airohu tego nie ma i na skorupie nie mam żadnych bazgrołów. Tylko czerń i taki kask bym chciał mieć następny, ale gdzie nie spojrzę tam wszystko otagowane producentem |
|
|
|
|
biernus [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 11 Kwi, 2010
|
|
|
No tylko w NAXIE to duze logo to naklejka... mysle ze jakby ktos chcial to mozna smialo bez uszkodzenia skorupy ja po prostu sciagnac i bedzie TOTALNY czarny MAT |
|
|
|
|
cobo
Model GSa: GS 500F
Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 12 Kwi, 2010
|
|
|
Chciałem zapytać czy ma antifoga ale w końcu sam sprawdziłem i okazuje się, że trochę spaprałeś wybór, bo w tej samej cenie, a nawet dychę taniej jest Naxa F10A/B z antifogiem.
Chyba, że decydującą rolę odgrywa dla Ciebie ten CZARNY MAT, więc nie mam się co czepiać |
|
|
|
|
air87 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Kwi, 2010
|
|
|
ale Naxa F10 nie widze zeby miala Blende a moze to byl czynnik decydujacy? Ja wlasnie zastanawiam się nad 2gim kaskiem dla siebie/plecaczka i pewnie wybiore F8 albo F10, bo widze ze Naxa ma niezle opinie. Tyle ze 1600g to troche ciezki. Moj plecaczek majac na glowie kask wazacy 1550g krzyczy ze ciezki i pewnie specjalnie dla niej kupie F10 o wadze 1450g. Niby 100-200g to nie wiele, ale po dluzszym czasie ciazy. |
|
|
|
|
pubuss [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Kwi, 2010
|
|
|
Ja radze nie sugerować się wagą kasku na papierze. Bo niejednokrotnie, kask, który fizycznie waży więcej podczas jazdy sprawia wrażenie lżejszego i w praktyce mniej obciąża szyję.
Dlatego najlepiej pojeździć w jednym i w drugim, albo znaleźć kogoś kto tak robił i dopiero wyciągać wnioski |
|
|
|
|
biernus [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Kwi, 2010
|
|
|
Tak blenda była tutaj 99% czynnikiem decydującym. Po prostu musiałabyć dość "nisko zachodzaca" blenda przeciwsłoneczna. Antifoga nie ma, ale powiem szczerze "chuchałem" w domu i deflektor mimo, że nie jest taki duży jak np. we wspomniamy Sharku S900 to widocznie kieruje powietrza w dół. Jeśli chodzi o antifoga można się ratować np. folią FogCity czy czymś podobnym albo po prostu lekko uchylać F10 nie ma blendy. Można za 45pln dokupić ciemny wizjer ale właśnie z tych 2 rozwiązań wolę wbudowaną blende. Niestety wybór kasków integralnych z blendami jest bardzo bardzo ograniczony praktycznie do kilku modeli. |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 12 Kwi, 2010
|
|
|
Większośc takich AntiFogów radzi sobei tylko z parą podczas dmuchania w domu, jak jest zimno i wilgotno to wtedy się okazuje, że żaden AF nie daje sobie rady i po to własnie są pinlocki czy inne folie. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
Paulo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Kwi, 2010
|
|
|
No i widzę kolejne pozytywne opinie na temat Naxy
Ja się oczywiście jako użytkownik F0B pod tym podpisuję. Nadal uważam, iż jest bardzo solidny i bardzo wygodny |
|
|
|
|
biernus [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Kwi, 2010
|
|
|
Problem z naxą jest taki... ze sporo komentarzy piszą ludzie, którzy nigdy nie mieli w rękach tego kasku, nie mieli go na głowie. Nie mówiąc o jezdzie w nim (ja też jeszcze nie jechałem). Ale jakość wykonania taka namacalna!!! jest podobna do airohów, które miałem okazje bliżej poznać. Wiec to jest raczej POZYTYW dla naxy. Wiadomo, że próżno oczekiwać jakości, bezpieczeństwa, wygody w Naxie tak jak w Schubercie czy innym Araju, którch cena zaczyna się! naxa x 4. To jest zupelnie inna klasa. |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 12 Kwi, 2010
|
|
|
A tak w ogóle to kto produkuje te kaski?, kto jest właścicielem. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
biernus [Usunięty]
|
|
|
|
|
cobo
Model GSa: GS 500F
Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 12 Kwi, 2010
|
|
|
No to sorry, ale na tej stronie f10 ma blendę... |
|
|
|
|
biernus [Usunięty]
|
|
|
|
|
Kuraś
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2008 Pochwał: 5 Posty: 1142 Skąd: ostrów wielkopolski
|
Wysłany: Wto 13 Kwi, 2010
|
|
|
tak na ot mam naxe 2lata , zwykly szczekowy kask, i szalu ni ma za ta kase. kask po 2latach uzytkowania w srodku ladnie wyglada, jeszcze srodek nie prany bo poprostu nie smieerdzi, czuc zapach jak przy kupnie, glowna wada - nie wiem jak wyglada sprawa w nowych modelach to troszke odstajaca szybka co wystarczy zeby wialo i szumialo dosc sporo przy wiekszych predkosciach |
_________________ wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|