Jak zachowuja sie Wasze GSy gdy puscicie kierownice |
Autor |
Wiadomość |
grzesieq [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Wrz, 2008 Jak zachowują się Wasze GSy gdy puścicie kierownicę
|
|
|
Witam, jestem nowy na forum, więc na początku chciałbym się przywitać.
Od około 3 m-cy jestem na etapie zakupu Gs-a, kilka już oglądałem, na kilku jeździłem.
W zeszłym tygodniu również testowałem jeden motor i co zauważyłem:
Motor po puszczeniu kierownicy wężykuje/zygzakuje tzn. jedzie w miarę prosto, tylko lekko kiwając się na boki (cały waha się to troszkę w prawo to w lewo).
Moje pytania:
1. Czy też tak macie?
2. Co to oznacza? Czyżby skutek jakiejś gleby, przewrócenia na parkingu, czy też spadnięcia z podnóżki, jak to wszyscy w ogłoszeniach piszą.
Zaznaczam, że nie ściągało go w żadną stronę, tylko tak się kiwał. A może po prostu ten typ tak ma?
Z góry dziękuję serdecznie za odpowiedzi bardziej zaawansowanych użytkowników Gs-ów |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 20 Wrz, 2008
|
|
|
1. za wysokie cisnienie w oponie
2. za bardzo dokrecona główka ramy lub za luźna
3. krzywy przód
takie sa moje typy
moto przy 40 km/h powinno jechac prosto a kiera zachowywac sie spokojnie.
jakies weżykowanie, sciaganie lub shimmy to zawsze objaw ze cos jest nie tak |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Wrz, 2008
|
|
|
przy 30kph i poniżej też mi tak się lekko buja, ale to bardzo delikatnie, nie ściągając w żadną ze stron. Im wolniej tym bardziej za wężem podąża. Ale tak jak pisze midd, już przy ok 40kph jest spokój. No chyba że jakąś pofalowaną droge wybierzesz na testy, wtedy wiadomo.. GS jest stabilny, z reszta, jak każdy motocykl, po uzyskaniu odpowiedniej predkości. |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Sob 20 Wrz, 2008
|
|
|
może to też być skutek niskiego poziomu oleju w lagach. |
|
|
|
|
Piterek
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 193 Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany: Sob 20 Wrz, 2008
|
|
|
Albo po prostu wiercisz się na moto i ciałem wprowadzasz go w skręt przy puszczeniu kierownicy... |
_________________ chciałbym umrzeć we śnie jak mój dziadek... a nie jak jego pasażerowie głośno krzycząc
__________
Gs500E>Honda Transalp xl600 |
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Wrz, 2008
|
|
|
1 z powyższych lub... wyząbkowana przednia opona. U mnie telepało kierownicą po jej puszczeniu, właśnie z tego powodu. Po wymianie gumy - miód, malina, orzeszki. I stoppie można robić |
|
|
|
|
_Malin_ [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Wrz, 2008
|
|
|
Przyczyną może być również nierównomierny naciąg łańcucha. Ale skoro mówisz że bujało raz w lewo, raz w prawo, to prawdopodobnie jak pisali koledzy powyżej za wolno jechałeś. |
|
|
|
|
Borko [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Wrz, 2008
|
|
|
Miałem dokładnie to samo co opisałeś. Przyczyna - za mocno dokręcona kierownica. Poluznj ta dużą śrube kontrującą (22), pod nią jest taka nakrętka z 4 rowkami, poluznij ją tak z 1/8 obrotu i dokręć spowrotem śrube kontrującą, zobaczysz, że ustanie
Postaw moto na centralce ustaw kierownice prosto - jak dociążysz tył tak że kierownica uniesie się w powietrze to musi skręcać się na jeden z boków. |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Sob 27 Cze, 2009
|
|
|
u mnie wymiana opon na nowe całkowicie rozwiazała problem. |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
maruder07
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 15 Sie 2009 Pochwał: 4 Posty: 613 Skąd: Michałowo
|
Wysłany: Pią 16 Paź, 2009
|
|
|
A u mnie lekko kołysze na boki ale znośnie i nasila sie to wraz ze spadkiem prędkości motocykla. Ale ogólnie mogę zejść bez trzymanki do 20km/h bo niżej to już równowagę tracę całkiem. Ale to chyba normalne jest. |
|
|
|
|
Matizyahu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 19 Paź, 2009
|
|
|
Utrata równowagi przy mniej niż 20km/h to normalka
Tak jak powiedział Midd - do prędkości 40 km/h nie powinno dziać się absolutnie nic. Poniżej lekkie znoszenie to rzecz najzupełniej normalna, bo razem ze spadkiem prędkości zmniejszają się siły działające na maszynę |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 19 Paź, 2009
|
|
|
U mnie (nie wiem czy u wszystkich ale podejżewam że tak) jadąc zwykłą drogą, motocykl zawsze ściąga w prawo. Ale "odkryłem" że jest to wynik "wyprofilowania" drogi. Wiadomo na środku jest najwyżej, a im bliżej prawej strony tym niżej.
Na ćwiczeniach na motoszkole na równej i płaskiej nawierzchni lotniska motocykl nie ściągał. |
|
|
|
|
onufry [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 19 Paź, 2009
|
|
|
Irek a ja myślałem że to przez to że z prawej strony jest wydech ale to jest takie nikłe ściąganie |
|
|
|
|
maruder07
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 15 Sie 2009 Pochwał: 4 Posty: 613 Skąd: Michałowo
|
Wysłany: Pon 19 Paź, 2009
|
|
|
Irek, u mnie też asfalt jest wyprofilowany trochę ale to mi nie przeszkadza starczy lekko się wychylić i wyrównasz to i pojedzie prosto jak po torach pokiwaj tułowiem na prawo i lewo lekko a zobaczysz ze będziesz skręcał lekko. |
_________________ Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą... |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|