Kupno Suzki GS - porady, pytania. Wiecej? Wejdz.... |
Autor |
Wiadomość |
adrian44 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Gru, 2007 Kupno Suzki GS - porady, pytania. Wiecej? Wejdz....
|
|
|
Witam jak juz pisalem wczesniej po nowym roku.... (JUZ od poniedzialku moge przymierzac sie do kupna suzuki gs 500, juz wczesniej to robilem ale dopiero teraz bede mial potrzebna na to gotówkę)
W związku z tym mam pytania na które mam nadzieje odpowiedziecie....
1. Na co patrzec przy kupnie suzuki gs ( wiadomo nie pytam o takie rzeczy:
*proste lagi, czy motor jest dwusladem, czy nie jest po stuczce,papiery i te sprawy....) Chodzi o niebezpieczesntwa które dotyczą tego modelu.... "Suzuki gs"... Takie z którymi sie spotkaliscie sami? lub slyszeliscie o nich i warto sie przed nimi ustrzec.... Nie wiem np slyszalem o tym stukaniu silniku przy rozgrzaniu a gdy jest zimny to nic nie słychac...
2. Pisaliscie w poprzednich postach, ze bardzo latwo złapac sie na "uszkodzony regulator napiecia, który kosztuje 810zł bodajze?"
-Rozumiem ze ten miernik który kupie na rynku? podlaczam pod ako i jest bedzie miedzy 13,4-14v to jest wszystko ok.... (CZY kupie go na rynku i jak o niego pytac? zwyly miernik do pradu?)
3. Mam o tyle dogodna sytuacje ze mam kolege który posiadal ten motorek przez 2 lata ... Wiem z doswiadczenia ze ten kto jedzie ogladac motorek z kims kto posiadal taki model jest o wiele bezpieczniejsze ze wyłapie jesli cos bedzie nie tak... Wiec tutaj mysle ze warto po prostu jechac z kims takim....
Noo na teraz to by bylo tyle... jesli mi cos cos przypomni lub znajde jakies moto i bede mial pytania to sie odezwe... Mam nadzieje ze odezwiecie sie tak miło jak w powitaniu.... Dzieki z góry
Szczesliwego nowego roku 2008 , udanej impry :lol: |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Czw 27 Gru, 2007
|
|
|
co do punktu pierwszego myśle że jedna z wazniejszych rzeczy jest odpalenie go na zimnym silniku i patrzenie jak sie zachowuje... czy obroty nie hopsają czy nie przygasa albo czy (tak jak u niektórych) odpala bez ssania. to sa takie rzeczy ktore ja zauwazylem na ktore warto popatrzec...
punkt drugi ominę a co do trójeczki to kolega na pewno swietnie bedzie wiedzial co jest nie tak i jakies ewentualne braki niedociągnięcia zlokalizuje bo bedzie mial porowania jego byly sprzet a ten takze mysle ze to bedzie dobry zakup.
i nawzajem udanego sylwestra ^^ |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 27 Gru, 2007
|
|
|
Generalnie sprawdzasz wszystko , czyli wycieki oleju z silnika, uszczelniacze w lagach , czy sa nie porysowane o jednośladowosci nawet nie wspominam.
Sprawdź stan łańcucha , czy jest równomiernie wyciagnięty , stan oringow i rolek w łańcuchu , zębatki . Naped jest drogi więc sprawdź dokładnie.
Kolejnym miejscem do kontroli jest wahacz i jego łozyska. Stan tylnego amora , czy nie cieknie , czy działa tłumienie itp.
Łożyska kół , klocki hamulcowe i tarcze. Brak luzu w przedniej tarczy , nie powinna stukać na wybojach.
Kontrola łądowania powinna byc zrobiona tak jak w kazdym kupowanym moto. W GS nie jest to jakaś specjalnie awaryjna część instalacji i zamienniki kosztują max 200 pln a nie 800 . Za pomocą woltomierza prądu stałego o zakresie 20VDC mierzysz napięcie na zaciskach akumulatora przy pracującym silniku i włączonych światłach. Przy 5000 obr/min powinno byc w zakresie 13,5- 15V optimum 14,4V. Mierni kupisz w castoramie czy innym tego typu markecie za 30pln. Przyda sie tez do innych rzeczy.
Opony nie powinne byc starsze niż 5 lat wiec jak maja wiecej to nastaw sie na wymianę.
Kontrolka cisnienia oleju nie powinna zapalać sie na gorącym silniku i wolnych obrotach. Poziom oleju sprawdzasz na bagnecie bez wkręcania na stojącym pionowo na kołach motocyklu. Olej powinien być czysty , najwyzej ciemny ale nie czarna smoła. Świece - kolor elektrod i izolatora -jasnobrązowe , kawa z mlekiem.
W ramie sprawdź też ograniczniki skrętu kierownicy czy nie były spawane lub podgiete . Świadczy to o duzej glebie. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 28 Gru, 2007
|
|
|
najlepszym rozwiązaniem *chyba prawie nie możliwym* byłoby zapalenie całkowicie zimnego silnika nie odpalanego kilka dni - kilka tygodni
W moim GS-ie wystąpiły dwie sytuacje lekko awaryjne *że tak powiem*:
1. silnik nie zapalany 1 dzień, stojący w garażu przy temperaturze powietrza ok. 3-5 stopni zapalił bez ssania - od pierwszego kręcenia (nie wiem czy tak powinno być, sprawę poruszałem na forum)
2. po dłuższej przerwie bez zapalania (ponad 2 tygodnie) nastąpiła nie równomierna praca silnika - palił przez kilka chwil na jednym cylindrze - najprawdopodobniej za sprawą wilgoci (oczywiście objawiało się to brakiem chęci wkręcania na obroty itd.)
Nie miałem nigdy problemów z samym odpaleniem GS-a czy to było 3-5 stopni czy -3 stopnie
wg mnie ważnymi sprawami są:
1. Akumulator - ważne ile ma lat i jakiej jest marki i jak dbał o niego właściciel - cena akumulator od ok. 90 do 140 zł
2. Opony - sprawdź datę produkcji, na oponie zapisana jest w formacie XXYY gdzie XX oznacza tydzień produkcji a YY oznacza rok np. 3202 oznacza 32 tydzień roku 2002 - nowe opony to koszt 600-800 zł
3. zestaw napędowy - sprawdź jaka jest możliwość naciągu łańcucha, wymiana całego zestawu napędowego to ok. 400 zł
4. sprawy związane z silnikiem - rozrząd, zawory, gaźnik - wg mnie sprawy które trudno sprawdzić organoleptycznie (w Boosterze w Katowicach lub DynoTechu w Katowicach sprawa wygląda tak: wymiana rozrządu ok. 200 zł, regulacja zaworów ok. 120-150 zł, regulacja-czyszczenie gaźnika ok. 150 zł)
Kolejną ważną sprawą na która zwróciłbym uwagę to malowanie motocykla, naklejki na baku i plastikach, dekle silnika, stan gmoli, obudowa zegarów, końcówki manetek, lusterka - może to świadczyć o braku większych wypadków.
Przykładowo obudowa zegarów czy dekle silnika są drogimi elementami *ok.190 i 300zł* i bardzo często w ramach oszczędności nie są wymieniane przy naprawie.
W moim GS-ie mam lekko porysowane dekle silnika, minimalnie pękniętą obudowę zegarów (wygląda to na parkingową przewrotkę).
Sprawy o których napisałem są wiadome ale warto na to zwrócić uwagę (akumulator + opony + zestaw napędowy = 1000 zł nie Twoje).
To tyle co mogę dodać od Siebie.
Pozdrawiam i życzę udanego zakupu. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
GSadmirer
Model GSa: GS 500F
Wiek: 38 Dołączył: 16 Paź 2007 Pochwał: 1 Posty: 756 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
adrian44 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 28 Gru, 2007
|
|
|
Dzieki Hubert za odpowiedz na pewno wszystko sie przyda.... dzieki dzieki
Co do ostatniego postu z linkami to akurat nie interesuja mnie suzuk gs powyzej 97 rok z wiadomoego powodu... Jest juz nowy model i nie stac mnie na takiego...
Szukam cos miedzy 93-96 .... w granicach 4tys....
Mam jedna oferte która mnie ciekawi ale jakby ktos chcial pomóc to zapraszam na gadu.... pisac zawasze... Link podesle.... dzieki za odpowiedzi |
|
|
|
|
smoku [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Gru, 2007
|
|
|
ja jeszcze dodam ze jak masz mozliwosc to zaciagnij ze soba znajomego co choc jako-tako zna sie na motorach (im lepiej sie zna tym lepiej ofc
nie dosc ze moze zauwazyc rzeczy ktore tobie umkna to we 2 zawsze lepiej marudzic co do ceny |
|
|
|
|
Magda [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Gru, 2007
|
|
|
ja mialam inny sposób. uwówilam sie z ludzmi z salonu SUZUKI. podjechalam z gosciem. wyladowali motor godzine na niego patrzyli. zabulilam 50zl ale podczas ogledzin doszukali sie czegos tam i dzieki temu moglam sie potargowac o cene. wiec w sumie 50zl wydatku ale na cenie motoru 400zl mniej wiec razem do przodu 350 :-D polecam ten sposób. no chyba ze znasz sie zajebiscie na motorach. ja tak dobrze sie nie znam. jeszcze :-P |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sob 29 Gru, 2007
|
|
|
Magda napisała tak naprawdę o najlepszym sposobie zakupu motocykla - ocenę fachowca *serwis, mechanik i po sprawie* (przy okazji po zakupie można motocykl w serwisie na regulacje, drobne naprawy zostawić). |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Magda [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Gru, 2007
|
|
|
chyba ze ktos ma daleko do serwisu... |
|
|
|
|
adrian44 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Gru, 2007
|
|
|
Noo wlasnie jestem z Okolic poznania... ale ja troche jezdze na motorkach troche wiem.... mój kumpel tez sporo noo i na pewno wiecej wie ogólnie o gs bo posiadal go wiec mysle ze obedzie sie bez Pana z Suzuki ale oczywiscie popieram was jak ktos ma blisko.... Bo ja raczej daleko....
Dzieki za pomysly:D |
|
|
|
|
adrian44 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Sty, 2008
|
|
|
Hej po dluzszej przerwie....
NOo kasa juz jest... do dyzpozycji prawie 5tys.... Macie jakies okazje gs? malo wiele z Wielkopolski??
Rozgladalem sie tez za Suzki Bandit... za ta sama cene co gs tyle ze nowsza z 4 latka... ale znowu wiecej spalii .... i jest sporo cieższa 205kg;/// Co radzicie? |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
jimmy [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Sty, 2008
|
|
|
ja swojego niesprzedałem, niebyło wogóle chętnych w zimie, teraz chce gs'a wystawić tak za 2 miechy, jesli chcesz to moge podesłać ci zdjęcia 97 rok. |
|
|
|
|
adrian44 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Sty, 2008
|
|
|
a ile za ten 97??? Wlasnie tego chce ogladac.... i chyba pojade Tego w 1 linku |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|