Stukanie w silniku - stuki |
Autor |
Wiadomość |
wloch7 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
Faktycznie marny ten filmik
Może teraz będzie lepiej, chodzi mi czy to jest w normie.
http://youtu.be/YI-eS_M6muw |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 03 Wrz, 2014
|
|
|
O ile luz osiowy nie jest na tyle niebezpieczny, o tyle luz promieniowy już tak. Jeśli na wałku balancera występują znaczne luzy promieniowe, kwalifikuje to silnik do całkowitej rozbiórki weryfikacji wspomnianych części, i do ich ewentualnej naprawy lub też wymiany.
Natomiast co do kosza sprzęgłowego również... jeśli kosz sprzęgłowy gdy sprzęgło jest włączone posiada luzy promieniowe, może to świadczyć o możliwym uszkodzeniu/zużyciu części. Gdy sprzęgło jest wyłączone, zwolniony kosz sprzęgłowy owszem może wykazywać minimalne luzy promieniowe z racji konstrukcyjnego łożyskowania kosza na wałku sprzęgłowym. Z kolei wewnętrzny kosz przekładek ciernych (metalowych), w żadnym wypadku nie może wykazywać jakichkolwiek luzów promieniowych. Jeżeli luzy takie występują może to oznaczać uszkodzony kosz wewnętrzny spowodowany np. poluzowaniem/odkręceniem śruby głównej kosza sprzęglowego, lub też może być to spowodowane znacznym zużyciem łożysk wałka sprzęgłowego. Jak wspomniałem na samym początku, luz osiowy wałka sprzęgłowego nie jest niebezpieczny, a zbyt nadmierny luz... da o sobie znać szczególnie, gdy np. biegi zaczną ciężej pracować. Na filmiku słychać również stuki, ale wywołane są one luzem międzyzębnym pomiędzy kołem zębatym kosza sprzęgłowego, a kołem zębatym zdawczym na wale korbowym.
Tyle sądzę po ocenie nagranego materiału. |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
PiKAndyz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 02 Maj 2014 Pochwał: 1 Posty: 33 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 19 Paź, 2014
|
|
|
Hej, nie znalazłem mojego problemu - być może źle szukałem, albo to wcale nie jest jakiś poważny problem. Opisuję:
Wyczyściłem motocykl i naciągnąłem łańcuch na bocznej nóżce - 1 niepełny obrót każdej ze śrub wystarczył, by zmniejszyć luz z 45 do 25mm. Poza tym psiknąłem tylko trochę WD-40 przy dźwigni sprzęgła, na wypadek, gdyby dostała się tam woda. Wszystko super, gotowy do drogi.
Niestety, kiedy miałem ruszyć zauważyłem stuki w silniku. Nie było ich słychać podczas jazdy, bo były zbyt ciche. Jednak występowały przy pchaniu lub toczeniu moto na luzie lub przy sprzęgle, także na wyłączonym silniku. Musiałem zawrócić po 2-3 kilometrach, bo bałem się, że mogę coś uszkodzić. Po powrocie stuki zniknęły - pewnie silnik się rozgrzał i mogło to mieć wpływ, co potwierdziło powrót stuków po paru godzinach - coraz głośniejszych przy próbnym pchaniu w miarę upływu czasu.
Stuki przypominają trochę cykanie o częstotliwości ok. 2 razy na 10cm przesunięcia motocykla, czyli kiedy go przepchnę o metr łańcuch obróci silnik i ze stuków się robi ścieżka perkusji.
Poluzowałem trochę łańcuch, ale stuki nie ustały.
Jak myślicie, co to może być? Dacie radę to zdiagnozować po tak lichym opisie? |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Nie 19 Paź, 2014
|
|
|
sprawdz przednia zębatkę i luz osiowy i promieniowy tej zębatki
ps : na wcisnietym sprzegle czy też na luzie łańcuch nie obraca silnika czy jaak tam to napisałes |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
PiKAndyz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 02 Maj 2014 Pochwał: 1 Posty: 33 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 19 Paź, 2014
|
|
|
Fakt, racja, ale gafę palnąłem
Jak mogę sprawdzić tą zębatkę? Nigdy nie zdejmowałem pokrywy silnika. |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
|
|
|
|
PiKAndyz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 02 Maj 2014 Pochwał: 1 Posty: 33 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 20 Paź, 2014
|
|
|
Tak zrobiłem. Kiedy zdjąłem pokrywę to zębatkę ledwo było widać - cała była w mazi z błota, smaru i trawy... Wyczyściłem wszystko tak dokładnie, jak mogłem, wyszczotkowałem naftą, wytarłem ścierką i spryskałem smarem do łańcucha. Nic nie luzowałem, bo bałem się, że potem krzywo ustawię koło. Zębatka miała trochę luzu w osi pionowej - lekko odchylała się od pionu przy silnym poruszaniu. Nic więcej tam nie robiłem, bo po wyczyszczeniu stuki zniknęły. Dzisiaj będę jeździł i jeżeli cykanie wróci, to sprawdzę dokładnie luz zębatki, jak mówiłeś.
Dzięki!
Edit:
Niestety, podczas poniedziałkowej jazdy terkot po kilkunastu kilometrach był tak donośny, że słychać go było podczas jazdy. Znowu zdemontowałem osłonę, poluzowałem naciąg łańcucha i rzeczywiście zębatka zdawcza ma duży luz - giba się na 3-4mm. Najwidoczniej to ona powoduje hałas, choć jeszcze nie wiem, w jaki sposób, ani czy jestem w stanie sam to naprawić. |
|
|
|
|
PiKAndyz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 02 Maj 2014 Pochwał: 1 Posty: 33 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 26 Paź, 2014
|
|
|
Ktoś może mi pomóc? Nie wiem, co zrobić z tą zębatką, luzuję i napinam łańcuch, a po chwili 'cykanie' wraca. Nie znalazłem żadnej podpowiedzi. |
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Pochwał: 2 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Nie 26 Paź, 2014
|
|
|
PiKAndyz napisał/a: | Ktoś może mi pomóc? Nie wiem, co zrobić z tą zębatką, luzuję i napinam łańcuch, a po chwili 'cykanie' wraca. Nie znalazłem żadnej podpowiedzi. |
Przygotuj się na wymianę wałka zdawczego albo przywyknij do tego, innej opcji nie ma. Są jeszcze patenty zwane druciarstwem ale nie polecam choć sama zastosowałam jeden z nich doraźnie, aby dojechać do końca sezonu i zabrać się wiosną za wymianę wałka. |
_________________ My Suzi
.
.
|
|
|
|
|
PiKAndyz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 02 Maj 2014 Pochwał: 1 Posty: 33 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 26 Paź, 2014
|
|
|
O rany... No to lipa. Myślałem, że to ja coś tam przestawiłem podczas regulacji, bo wcześniej takie stuki występowały sporadycznie. Czy zwlekanie z wymianą do przyszłego sezonu może mieć wpływ na wcześniejsze zużycie / uszkodzenie innych części? |
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Pochwał: 2 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Nie 26 Paź, 2014
|
|
|
Możesz spróbować wymienić zębatkę zdawczą, może trochę pomoże ale nie na długo, licz się z nierówno rozciągniętym łańcuchem, i w moim przypadku łożysko wałka też dostało po dupie Tak więc mam do wymiany wałek, łożysko, i łańcuch z zębatkami. |
_________________ My Suzi
.
.
|
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Nie 26 Paź, 2014
|
|
|
zębatka zdawcza jest zbudowana z bardziej miekkiego materiału niz wałek także spróbujcie wymienic sama zębatke. Załózcie ją i zobaczcie luz na nowej. w prawo i w lewo zebatka nie powinna praktycznie nic sie nie ruszać. wieloklin powinien być ciasno spasowany z zębatką a ruch promieniowy czyli od silnika i do silnika jak macie powyżej 0,6 mm to przykro mi |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Blue
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 14 Kwi 2014 Pochwał: 1 Posty: 34 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 01 Lip, 2015
|
|
|
witam,
pozwolę sobie podpiąć mój problem do tego tematu, jako iż ani szukajką ani ręcznie nie znalazłem żeby ktoś miał podobny problem. Ostatnio bawiłem się w doktora i osłuchiwałem cały silnik, i jedna rzecz przykuła dość moją uwagę: lekko metaliczne cykanie w lewym cylindrze, w bliskich okolicach świecy, adekwatne do obrotów. im silnik bardziej jest nagrzany tym bardziej słychać to cykanie. Zastanawia mnie co może być przyczyną tego dźwięku, nie mam dużej wiedzy ale w tamtych okolicach jedyne co może być podejrzane to zawór(?) jakieś pomysły? Czy jest to groźne czy nie? Jak by co to zawory regulowane były po kupnie moto, czyli w sierpniu.
Poniżej wrzucam film, ciężko było telefonem uchwycić ten dźwięk, ale mam nadzieję że usłyszycie: https://www.youtube.com/watch?v=PHP8d_hlikg
od 0:32 najlepiej chyba to słychać |
_________________ Mój GS.
|
|
|
|
|
Sowa80
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 28 Kwi 2015 Posty: 43 Skąd: Polska Południowa
|
Wysłany: Sro 12 Lip, 2017
|
|
|
podpinam sie pod pytanie mam podobny dziwięk, kiedys dziwny dzwiek wydawalo sprzegielko rozrusznika, ale teraz jest inny dzwiek.
, luz zaworowy ok, łancuszek rozrządu nowy, napinacz ok. Dźwięk ewidentnie u góry. Kompresja po 11atm. Co to może być? Mam wrażenie że jest 10% słabszy. Co to moze być? |
|
|
|
|
Terandir
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 10 Paź 2018 Posty: 3 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Pią 24 Kwi, 2020
|
|
|
Cześć,
Występuje u mnie bardzo podobny dźwięk jak u Blue. Czy ktoś ma pomysł co to może być? Łańcuszek rozrządu, sprzęgło i luzy zaworowe były robione na koniec poprzedniego sezonu przez mechanika. Przed tym serwisem też występował ten dźwięk ale nie tak silny jak teraz. Dźwięk słychać z lewej strony silnika, ciężko stwierdzić z którego miejsca.
Link: https://soundcloud.com/tranquilo-4865555/silnik-gs500e-1997 |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|