Chlodnica oleju |
Autor |
Wiadomość |
Rioux
Wiek: 33 Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 11 Skąd: Zd.Wola
|
Wysłany: Czw 23 Lis, 2017 Chłodnica oleju
|
|
|
Witam, ostatni naszła mnie tak myśl, czy można do wersji gs 500E z '91 rocznika zamontować chłodnice oleju z gs 500F. Wydaję się że różnią się tylko obudową filtra, może ktoś robił taki zabieg i potrafi się wypowiedzieć czy zdaje to egzamin i czy standardowa pompa oleju daje radę. |
|
|
|
|
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017
|
|
|
Rioux napisał/a: | Wydaję się że różnią się tylko obudową filtra |
Różnią się miską olejową i uszczelką miski. Pokrywa filtra oleju jest taka sama w wersji E i F.
Dodatkowo musiałbyś dokupić do swojej wersji GS 500E z 91' :
- śruby do mocowania przewodów olejowych. Śruby mają otwory na olej i razem z miska trzeba je kupić.
- przewody olejowe (lewy i prawy),
- chłodnicę oraz uchwyt z guma do montażu. Uchwyt z guma podpiera od spodu chłodnicę. Uchwyt przykręcasz pod dwie śruby wspornika silnika nad kolektorami.
- uchwyty prowadzące przewody na wspornikach ramy (2 szt.).
Rioux napisał/a: | czy standardowa pompa oleju daje radę. |
Pompa oleju jest taka sama w wersji E i F.
Rioux napisał/a: | czy zdaje to egzamin |
Mógłbyś np. dokupić bagnet oleju z termometrem i dokonać pomiarów temperatury oleju przed i po modernizacji układu chłodzenia. Myślę, że była by to cenna wiedza dla forumowiczów, bo np gdyby okazało się że temperatura oleju po modernizacji układu spada ok.20 stopni Celsjusza, to warto w taki zestaw zainwestować
PS. Gdybyś kupował chłodnicę, to koniecznie z silnika bez kolizji. Czasem po uszkodzeniu silnika w chłodnicy zbierają się opiły które "blokują" przepływ oleju.
pozdro
pepe mootoryzacja |
_________________ obecnie dżiksa:) |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017
|
|
|
PePeMotoryzacja napisał/a: |
Różnią się miską olejową i uszczelką miski. |
Hmmm.... a nie ma znaczenia różnica w kanałach olejowych w bloku silnika?
GS500F ma z tyłu motocykla jakiś kanał ( do pompy? )
|
_________________
|
|
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017
|
|
|
Nie ma możliwości zamontowania chłodnicy oleju, do starszej konstrukcji silnika gsa. W nowszej konstrukcji silnika (bloku) są kanały olejowe, które stanowią zamknięty obieg oleju przez chłodnicę. Więc powieszenie samej chlodnicy z podmianą miski olejowej niczego nie zmieni na lepsze.... a wręcz zniszczy twój obecny silnik. |
|
|
|
|
|
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017
|
|
|
dymny napisał/a: | GS500F ma z tyłu motocykla jakiś kanał ( do pompy? ) |
Słusznie kolega dymny zauważył i doprecyzował temat. Właściwie skoro jest inna uszczelka to samo się nasuwa że kartery są inne
Naprawa wymagała by wymiany dodatkowo karterów, a to chyba zrobi bardzo duże koszty?
KATANA napisał/a: | Więc powieszenie samej chlodnicy z podmianą miski olejowej niczego nie zmieni na lepsze.... a wręcz zniszczy twój obecny silnik. |
Dokładnie tak będzie bo raczej nie będzie właściwego ciśnienia oleju.
pepe motoryzacja |
_________________ obecnie dżiksa:) |
|
|
|
|
Rioux
Wiek: 33 Dołączył: 01 Lip 2015 Posty: 11 Skąd: Zd.Wola
|
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017
|
|
|
Faktycznie wymiana karterów generuje już zbyt duże koszty. Więc żeby nie zaczynać nowego tematu może ktoś z kolegów i koleżanek podsunie mi jakiś pomysł na poprawienie chłodzenie, mam akcesoryjny termometr i w upalne dni temperatura skacze mi nawet do 110 stopni trochę mnie to niepokoi i chciałbym coś na to poradzić. |
|
|
|
|
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017
|
|
|
Rioux napisał/a: | upalne dni temperatura skacze mi nawet do 110 stopni trochę mnie to niepokoi |
Osobiście nie sprawdzałem temperatury oleju podczas jazdy, ale słyszałem wypowiedzi użytkowników GSów że czasami olej sięgał ponad 120 stopni Celsjusza. Oczywiście cytuję wypowiedzi klientów którzy robili serwis u mnie. |
_________________ obecnie dżiksa:) |
|
|
|
|
xalor
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lut 2016 Pochwał: 6 Posty: 258 Skąd: Krk
|
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017
|
|
|
Dlaczego Cię to niepokoi? To normalna temperatura w prawidłowym zakresie. Powyżej 130 mógłbyś się zastanawiać a tak to nie ma co szukać dziury w całym. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|