OPONY |
Autor |
Wiadomość |
xalor
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lut 2016 Pochwał: 6 Posty: 258 Skąd: Krk
|
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017
|
|
|
Na oponeo komplet Maxxisów Promaxxów 500 zł. |
|
|
|
|
Thomson
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011 Pochwał: 1 Posty: 119 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017
|
|
|
No to Pirelli Angel City mam za 425 z wysyłką. To jednak Maxxis trochę droższe. Muszę przemyśleć temat |
|
|
|
|
|
xalor
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lut 2016 Pochwał: 6 Posty: 258 Skąd: Krk
|
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017
|
|
|
Kwestia tego czy chcesz dopłacać za indeks. Są jeszcze jedne tańsze opony z H tj. Duro, komplet z wysyłką 350 zł. Ktoś tu pisał na forum, że dają radę, mnie jakoś nie przekonują. Ciekawe jakie przebiegi wytrzymują. |
|
|
|
|
Thomson
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011 Pochwał: 1 Posty: 119 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017
|
|
|
Tak jak wcześniej wspomniałem indeks nie jest krytyczny, bo nie zbliżam się nawet do granicy S, nie mówiąc o H. 75 zł w sumie niedużo także rozważam oba modele. |
|
|
|
|
artex92
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 04 Maj 2016 Pochwał: 3 Posty: 92 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 27 Mar, 2017
|
|
|
Ja mam Michelin Pilot Street Radiale i po przesiadce z Duro sobie chwalę.
Zupełnie inna responsywność i czucie motocykla. O jeździe na mokrym to już nie wspomnę, bo nie poznaję maszyny |
_________________ GS500E 92 Seledynek -> GSX-R 750 K3 Dzik |
|
|
|
|
pawulon40
Model GSa: GS 500E
Wiek: 57 Dołączył: 01 Sty 2013 Pochwał: 3 Posty: 409 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 28 Mar, 2017
|
|
|
Pirelli Angel City będzie dobrze , wiem indeks prędkości za niski , ale ja latam max.130 km/h Pozdrawiam wszystkich Thomson nawet się nie zastanawiaj , a wiem co piszę |
_________________ pawulo40
|
|
|
|
|
|
Thomson
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011 Pochwał: 1 Posty: 119 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro 29 Mar, 2017
|
|
|
Dzięki pawulon40 Moje prędkości też spokojnie mieszczą się w granicach indeksu S.
Przy okazji próbowałem znaleźć informacje jak nadawany jest indeks prędkości opony. Znalazłem tylko że opona jest testowana w taki sposób że co 10 minut zwiększa się prędkość o 10 km/h (nie wiem od jakiej prędkości się startuje) i jak osiągnie się prędkość nominalną i opona wytrzyma to test jest zaliczony. Z tego wynika że opona musi wytrzymać 10 minut z graniczną prędkością, a nie wiadomo co będzie przy dłuższym czasie jazdy z maxem albo z dowolną inną prędkością.
Kolejna kwestia to ubezpieczenie. Czy gdybym spowodował kolizję i miał opony z niższym indeksem niż zaleca producent to ciekawe czy ubezpieczyciel nie będzie robił problemu (nawet jak prędkość podczas zdarzenia będzie dużo niższa niż max dla danego indeksu). |
|
|
|
|
Jakubczyk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 01 Kwi 2016 Pochwał: 1 Posty: 26 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sro 29 Mar, 2017
|
|
|
Sam mam te Pirelli Angel City i w sumie nigdy nie zastanawiałem się nad nimi w kwestii ubezpieczenia.
OC swoją drogą, ale ciekawe jak by wyglądała sprawa z AC w przypadku wybuchu opony przy większych prędkościach. |
|
|
|
|
Thomson
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011 Pochwał: 1 Posty: 119 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro 29 Mar, 2017
|
|
|
Jakby wybuchła przy prędkości powyżej 180 km/h to pewnie nici z odszkodowania AC. Ale mnie bardziej zastanawia sytuacja gdzie prędkość jest dużo niższa, np 50 km/h. Niewykluczone że i tak się doczepią do opon (chociaż logika podpowiada że indeks wtedy nie ma nic do rzeczy). |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sro 29 Mar, 2017
|
|
|
Jeśli kupujecie te opony dla siebie to spoko, ale jak kiedyś postanowicie sprzedać motocykl z tymi oponami to proponowałbym jednak być bardzo ostrożnym w takiej sytuacji |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
Thomson
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011 Pochwał: 1 Posty: 119 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro 29 Mar, 2017
|
|
|
Masz na myśli, że jak ktoś kupi i zrobi sobie kuku to będzie plumkał? |
|
|
|
|
xalor
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lut 2016 Pochwał: 6 Posty: 258 Skąd: Krk
|
Wysłany: Czw 30 Mar, 2017
|
|
|
Kupiłem dzisiaj letnie opony do samochodu. Różnica w cenie w tym samym modelu pomiędzy indeksem H a V wynosi... 6 zł. Szkoda, ze w motocyklowych nie jest tak samo. |
|
|
|
|
Semy
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 29 Wrz 2013 Pochwał: 2 Posty: 268 Skąd: Stolarzowice
|
Wysłany: Pią 31 Mar, 2017
|
|
|
a czy natknął się z was może na jakieś badania jak zachowuja się opon na moto w okresie kiedy nie jest jeszcze tak ciepło jak powszechnie się uznaje, czyli w przedziale 0-5*C? Bo ostatnio mnie zaczęło to zastanawiać cy i ile tracą z swojej przyczepności, ale nie znalazłem takiego badania. Fakt, niewiele szukałem. |
|
|
|
|
Blakus
Model GSa: GS 500E
Wiek: 27 Dołączył: 27 Mar 2017 Pochwał: 1 Posty: 47 Skąd: Żarczyce
|
|
|
|
|
Thomson
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011 Pochwał: 1 Posty: 119 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 02 Kwi, 2017
|
|
|
Znalazłem Maxxis Promaxx w podobnej cenie do Pirelli Angel City:
https://www.24opony.pl/op...0-17-54-h-.html
https://www.24opony.pl/op...62-h-rear-.html
To teraz już kwestia ceny przestaje mieć znaczenie. Pytanie czy przy mojej jeździe w ogóle zauważę różnicę między tymi oponami
EDIT: Patrząc na przednią oponę Maxxisa zastanawiam się czy to centralne nacięcie na całym obwodzie opony spowoduje, że moto będzie lepiej się prowadziło po luźnej nawierzchni. Wiem, GS to nie Transalp, więc rzadko zjeżdżam z asfaltu, ale jak już muszę to zawsze jest to męka i walka z motocyklem. Pirelli nie mają takiego nacięcia, podobnie jak moje obecne Continental ContiAvenue. |
|
|
|
|
|
|