WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Uszkodzony kranik?
Autor Wiadomość
krzych650 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: Pon 26 Wrz, 2016   Uszkodzony kranik?

Objawy:
dłuższa jazda z prędkością 120km/h powoduje, że silnik zaczyna po kilku km się dławić z powodu braku paliwa w gaźniku. Ten sam efekt jest, jeśli rozpędzam moto z odkręconą do końca manetką - jestem w stanie rozpędzić się do ok 140-150 km/h i zaczyna się dławić.
Efekt występuje przy kraniku w pozycji Normal i w pozycji Rezerwa. Po ustawieniu kranika w pozycji PRI (czyli napełnianie gaźników - wszystko chodzi idealnie).

Czy dobrze rozumiem, że to musi być wina kranika i czy zakup i zaaplikowanie zestawu naprawczego do kranika (taki dostępny za kilkadziesiąt zł na allegro) wyeliminuje tę usterkę?

Oczywiście najpierw sprawdzę przewód podciśnienia, który idzie do kranika.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016   

krzych650 napisał/a:
Czy dobrze rozumiem, że to musi być wina kranika i czy zakup i zaaplikowanie zestawu naprawczego do kranika (taki dostępny za kilkadziesiąt zł na allegro) wyeliminuje tę usterkę?

jak sam napisałeś sprawdź najpierw podciśnienie bo może to być wina kranika, ale także uszkodzonego przewodu od podciśnienia, który nie do końca otwiera kranik, a w pozycji PRI swobodnego przepływu wszystko jest ok.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
  
 
 
 
daragh 

Dołączył: 21 Wrz 2016
Pochwał: 1
Posty: 8
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016   

To może być to. Sporo na to wskazuje.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
krzych650 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2016   

Dziękuję za odpowiedzi, jak tylko znajdę wolną chwilę, to w pierwszej kolejności skontroluję ten przewód od podciśnienia. Jeśli on będzie ok, to naprawę kranika pewnie sobie zostawię na jakiś jesienno-zimowy wieczór :)
 
 
krzych650 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   

Trochę zgłupiałem już...
Wczoraj jechałem na moto, kranik w pozycji PRI... i zaczął mi się dławić... zjechałem na bok, patrzę w filtr paliwa, a tam sucho, ponaciskałem trochę na przewód paliwowy między kranikiem a filtrem paliwa i po chwili paliwo zaczęło napływać do filtra... Odpaliłem moto i wróciłem do domu.
Sprawdziłem przewód podciśnieniowy łączący kranik z gaźnikiem i wydawał się być ok.
Odczepiłem przewód paliwowy od filtra paliwa, podczepiłem strzykawkę, ustawiłem kranik na PRI i parę razy zaciągnąłem i ponownie wtłoczyłem paliwo (strzykawka 100ml). Po tej akcji w strzykawce zostało mi trochę piasku (!!!) i mały kamyczek (taki ok 2-3 mm średnicy) - pomyślałem, że jest szansa, że to ten piasek przytkał kranik, mimo że był w pozycji PRI.
Dzisiaj rano jechałem na moto i się wkurzyłem bo zaczął się dławić, ale skojarzyłem, że kranik mam w pozycji "normal" a paliwa w zbiorniku ok. 1l (przy zabawie ze strzykawką spuściłem całe pozostałe paliwo do butelki, stąd wiem ile go było), przełączyłem na rezerwę, jechał lepiej ale dziwnie... - do ok. 4 tyś obrotów mulił, a od 4 w górę jechał ok. Przy niższych obrotach ciężko nawet było przegazować przy redukcji biegów...
Ostatecznie pojechałem na stację i zatankowałem do pełna, przełączyłem kranik na "Normal" i... jeździ idealnie!!
Póki co obstawiam, że główna część awarii spowodowana była przytkanym przez piasek kranikiem, natomiast nie wiem czemu przy niskim stanie paliwa moto nie chciało jechać normalnie na "rezerwie"...

Sorry za takie rozpisanie się :)

Przy okazji pytanie dodatkowe - jak się nazywa i ew. skąd zdobyć taką gumę pod zbiornikiem, jak zaznaczona na zdjęciu - bo się okazało, że z jednej strony brakuje... :/

z góry dzięki za odpowiedzi

IMG_20160929_200236b.JPG
guma pod zbiornikiem
Plik ściągnięto 169 raz(y) 91,05 KB

IMG_20160930_151026b.JPG
kamyczek
Plik ściągnięto 82 raz(y) 41,47 KB

IMG_20160929_195555b.JPG
piasek w paliwie
Plik ściągnięto 51 raz(y) 52,03 KB

 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016   

Jak problem pojawił się na PRI to nie ma to związku z podciśnieniem...


Ja bym przeczyścił zbiornik paliwa i kranik w baku.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016   

Mnie daje do myślenia jeszcze jedna rzecz, po co dodatkowy filtr paliwa, który dodatkowo jest za kranikiem i przy grawitacyjnym układzie paliwowym ogranicza przepływ.

Dlaczego mnie to zastanawia, po pierwsze po co w ogóle skoro w smoku jest filtr paliwa, po drugie dlaczego za kranikiem a nie dwa przed kranikiem co by zabezpieczyło kranik przed dostawaniem się syfów ze zbiornika.

Odpowiedź jest prosta - uszkodzony smok w zbiorniku a dodatkowo zasyfiały zbiornik - zbliża się okres jesienno-zimowy więc będzie można ściągnąć na spokojnie zbiornik paliwa i go oczyścić z piasku, rdzy i innych osadów, a przy okazji wymienić smok na taki ze sprawnym filtrem i pozbyć się tego dodatkowego filtra za kranikiem.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
krzych650 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 41
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

studi napisał/a:
po co dodatkowy filtr paliwap


nie śmiej się, ale nie wiedziałem, że to filtr "akcesoryjny" - filtr już był jak kupowałem GS'a i myślałem, że tak ma być :D

studi napisał/a:
Dlaczego mnie to zastanawia, po pierwsze po co w ogóle skoro w smoku jest filtr paliwa, po drugie dlaczego za kranikiem a nie dwa przed kranikiem co by zabezpieczyło kranik przed dostawaniem się syfów ze zbiornika.


Założony został pewnie w tym miejscu ze względu na łatwiejszy dostęp i spełnia jedną na pewno pozytywną funkcję - jak coś nie gra w silniku, to jednym rzutem oka na przeźroczysty filtr paliwa mogę stwierdzić czy to brak paliwa, czy coś innego :) (foto)

studi napisał/a:
Odpowiedź jest prosta - uszkodzony smok w zbiorniku a dodatkowo zasyfiały zbiornik - zbliża się okres jesienno-zimowy więc będzie można ściągnąć na spokojnie zbiornik paliwa i go oczyścić z piasku, rdzy i innych osadów, a przy okazji wymienić smok na taki ze sprawnym filtrem i pozbyć się tego dodatkowego filtra za kranikiem.


No zbiornik raczej wymaga czyszczenia/odrdzewiania (jeszcze nie wiem jak się za to zabrać, ale myślę że na YouTube coś znajdę :) )
Niestety po ostatnich zabawach ze ściąganiem zbiornika okazało się, że jak zatankowałem go do pełna, to zaczęło mi paliwo wyciekać na połączeniu kranika pod bakiem i samego baku.... - więc czekało mnie nieplanowane spuszczanie 15 litrów paliwa i kolejne ściąganie zbiornika, wszystko wyczyściłem i uszczelniłem (na bogato ;) ) , nie sprawdzałem bardzo dokładnie, ale filtr który jest w baku wydawał się być cały...

No nic... zima nadchodzi, będzie czas na takie rzeczy. Póki co moto jeździ idealnie, przyśpiesza, nie gaśnie, NIE CIEKNIE :D aż żal, że się pogoda kończy...
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za odpowiedzi

IMG_20161002_150143b.JPG
kranik
Plik ściągnięto 195 raz(y) 113,73 KB

IMG_20161002_183309b.JPG
filtr paliwa
Plik ściągnięto 238 raz(y) 119,37 KB

 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

krzych650 napisał/a:
nie śmiej się
nie śmieje się
krzych650 napisał/a:
to jednym rzutem oka na przeźroczysty filtr paliwa mogę stwierdzić czy to brak paliwa, czy coś innego
brak paliwa a i owszem, ale już za mały przepływ i co za tym idzie dławienie się na wyższych obrotach już nie
krzych650 napisał/a:
ale filtr który jest w baku wydawał się być cały...
jeśli był cały i sprawny to dodatkowy nie ma sensu, ale skoro w nim zbierają się zabrudzenia o których pisałeś wcześniej to sugeruje jednak, że ten w zbiorniku coś nie domaga i przepuszcza
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.