Budowa Gs'a 500 od zera. |
Autor |
Wiadomość |
bimber
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 111 Skąd: Domek nr 20
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
Działaj, działaj, obserwuję wątek od początku i chętnie zobaczył bym trochę więcej zdjęć
Ja swojemu GSowi też poświęciłem trochę roboty, może u mnie zmiany nie były tak radykalne, ale tamten motocykl też był jedyny w swoim rodzaju
Trzymam kciuki. |
_________________ Yamaha YZF 600R Thundercat
Das Drone |
|
|
|
|
m_blochu12
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 108 Skąd: Warszaw
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
Jak narazie działam powoli, zerwane ścięgna w kolanie, matura w tym roku i kończący się budżet Teraz mam wolne do 7 stycznia to podziałam troszkę w garażu. |
|
|
|
|
bimber
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 111 Skąd: Domek nr 20
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
Ach ten budżet...
To zawsze moja największa przeszkoda, nigdy nie jestem w stanie uzbierać sumy na zdrowy egzemplarz, więc zawsze kupuję jakiś gruz do remontu za małą kasę i to w sumie jest dobre rozwiązanie, bo koszt kupna + koszt napraw wychodzi taki sam jak koszt kupna motocykla w dobrym stanie, ale jest bardziej rozciągnięte w czasie i lepsze dla mojego portfela a przy okazji mam 100% pewności że moto jest porządnie zrobione i przy okazji poznaję jego anatomię właściwie od razu
A wracając do tematu, to jesteś pewny maksymalnego planowania głowicy? W tym silniku nie będziesz miał dużego przyrostu mocy a zabawy i kosztów sporo. Może oprócz tego wsadź mu dodatkowo filtr K&N, pobaw się trochę z gaźnikami - z tym filtrem możesz mu podać sporo większą dawkę benzyny U mnie ten schemat się sprawdzał, odwiedzałem częściej stacje benzynowe, ale efekt był odczuwalny. |
_________________ Yamaha YZF 600R Thundercat
Das Drone |
|
|
|
|
m_blochu12
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 108 Skąd: Warszaw
|
Wysłany: Nie 27 Gru, 2015
|
|
|
Będą 2 oddzielnie gabkowe stozki. Z tym planowaniem jeszcze zobaczymy co wyjdzie. Moze zrobię moze nie. Najpierw muszę dół silnika doprowadzic do ładu. |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2015
|
|
|
bimber napisał/a: | zawsze kupuję jakiś gruz do remontu za małą kasę i to w sumie jest dobre rozwiązanie, bo koszt kupna + koszt napraw wychodzi taki sam jak koszt kupna motocykla w dobrym stanie, ale jest bardziej rozciągnięte w czasie i lepsze dla mojego portfela a przy okazji mam 100% pewności że moto jest porządnie zrobione i przy okazji poznaję jego anatomię właściwie od razu |
sorry za offtop, ala ku*wa święte słowa, sam tak robię, zapiszę sobie ten cyCat gdzieś i będę go świadomie nadużywał (oczywiście zawsze z dopiskiem autora) |
_________________ szatan, zło i patologia... |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2015
|
|
|
Inna sprawa, że część osób po prostu lubi "coś dłubać" samemu a część jedzie z odkręconą śrubką do serwisu, żeby mu ją profesjonalnie dokręcili Oczywiście przesadzam, ale miałem znajomego w akademiku, któremu padał akumulator i powiedziałem, że możemy go sprawdzić i w razie czego kupi nowy i zamontujemy. Stwierdził, że on tego nigdy nie robił i jednak pojedzie do serwisu bo tam się znają i na pewno mu to dobrze zrobią Przepraszam dołączyłem się do offtopicu. |
|
|
|
|
m_blochu12
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 108 Skąd: Warszaw
|
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015
|
|
|
Dzisiaj rano dostałem moje zaległe prezenty od mikołaja
Teraz muszę popracować nad ramą i dopasować zadupek. Dostalem bardzo interesujaca oferte na wal niby nie zatarty, ale bez panewek. Jak dobrac w takim razie panewki do niego? Na dwóch czopach sa male ryski niewyczowalne palcem. Podobno silnik byl sprawny i to dopiero wyszlo po rozbiorce.
|
|
|
|
|
bimber
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 111 Skąd: Domek nr 20
|
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015
|
|
|
Powinieneś zrobić szlif wału niezależnie czy są ryski czy ich nie ma. Dopiero po szlifie dobiorą Ci w ASO odpowiednie nadwymiarowe panewki. Nie dobieraj nic "mniej więcej", każdy wał chodzi w swoich panewkach i nie powinno się nic podmieniać, zamieniać, itp. Każdy czop z czasem lekko się wyciera i robi się jajowaty,więc dokupienie nominalnych panewek do nieszlifowanego wału to będzie zły pomysł. Dowiedz się jakie są wymiary poszczególnych szlifów, zrób i pod ten wymiar dokup panewki w ASO.
Panewki są znaczone kolorami, są trzy rodzaje, nie pamiętam jak to dokładnie idzie, więc poszukaj gdzieś na forum. |
_________________ Yamaha YZF 600R Thundercat
Das Drone |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015
|
|
|
Pamiętaj że panewki muszą być odpowiednio dopasowane zarówno do karterów jak i do samego wału.
W serwisówce masz opisane jak dobrać rozmiar panewek do odpowiednich oznaczeń na karterach i wale.
Wydaje mi się że stwierdzenie że każdy czop robi się jajowaty jest błędne. To tak jakby powiedzieć że z czasem każde panewki będą wytarte. Jajowatość czopów wskazuje że coś z wałem jest nie tak, i takiego bym nie zakładał.
Kupno wału bez panewek jest trochę ryzykowne. Możesz mieć kłopot z dobraniem odpowiedniego rozmiaru panewek (limit serwisowy luzu to tylko 0.08 mm). Panewki mogły być nierówno wytarte co może też wskazywać na to że coś z wałem jest nie tak co może nie być takie proste do weryfikacji.
Nie pisałem tutaj o panewkach korbowodów, ale sytuacja wygląda analogicznie:
- weryfikacja stanu i pomiar czopów
- sprawdzenie oznaczeń na wale i korbie
- dobranie odpowiedniego rozmiaru panewek
http://forum.gs500.pl/por...nt_suzy#panewki
tutaj masz informacje o moich walkach z panewkami.
Ja kupując w ASO płaciłem za 2 półpanewki 120 zł.
Nawet szukając na ebay 1 sztuka kosztuje ok 7.50 EUR, więc kupując wał bez panewek od razu masz dodatkowy wydatek rzędu 250 zł na same panewki wał-silnik. Jeśli będziesz też potrzebował panewek do korbowodów to jest + 120 zł.
Osobiście bym szukał wału w dobrym stanie z dobrymi panewkami. |
|
|
|
|
m_blochu12
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 108 Skąd: Warszaw
|
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016
|
|
|
No i mam kolejny problem. Mam dwie uszkodzone półki w jednej jest idealnie prosta sztyca a w drogiej krzywa i to dość mocno. Ta prostą juz wyciołem i teraz jak wyciagnać krzywą sztycę z drogiej polki bez jej ciecia. I mozliwe jest to ze tylko sztyca sie zginęła a reszta zostala cala i zdrowa? |
|
|
|
|
Kuraś
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 1142 Skąd: ostrów wielkopolski
|
Wysłany: Nie 03 Sty, 2016
|
|
|
przecież to idzie wyprostować. |
_________________ wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś |
|
|
|
|
m_blochu12
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 108 Skąd: Warszaw
|
Wysłany: Nie 03 Sty, 2016
|
|
|
Mam prostą sztyce i jak jestem to sobie sam zrobic to zrobię. Prasa hydrauliczna da rade? |
|
|
|
|
CZOKO
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 323 Skąd: wieś
|
Wysłany: Sro 06 Sty, 2016
|
|
|
m_blochu12 napisał/a: | Podpowie ktoś jak ustawić ta felge? |
Trudno jest doradzać jak się nie jest na miejscu, najlepiej byłoby gdybyś zamocował i wypoziomował ramę z założonym zawieszeniem i kołem z przodu i wtedy ustawił tył dokładnie w osi (bez opon robi się to bardzo przyjemnie) albo inne rozwiązanie gdybyś miał seryjną felgę na tył można zmierzyć ile prawa strona odstaje od rantu ile lewa i w jakim miejscu jest zębatka i podorabiać odpowiednie dystanse żeby nową felgę skonfigurować dokładnie tak samo jak serię. |
_________________ http://forum.gs500.pl/vie...der=asc&start=0 - mój GS |
Ostatnio zmieniony przez CZOKO Czw 07 Sty, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
m_blochu12
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 108 Skąd: Warszaw
|
Wysłany: Sro 06 Sty, 2016
|
|
|
Czoko dzięki za radę. Musze jakos pokombinowac. |
|
|
|
|
CZOKO
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 323 Skąd: wieś
|
Wysłany: Czw 07 Sty, 2016
|
|
|
Od czego masz te półki (alu od aprilii ?) większość jest wciskana i z prasą poradzisz sobie bez problemu, a może nawet podnośnik samochodowy (hydrauliczny) załatwi sprawę. |
_________________ http://forum.gs500.pl/vie...der=asc&start=0 - mój GS |
|
|
|
|
|