bodzio ma /wielblada/ kocurka |
Autor |
Wiadomość |
panbodzio
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 105 Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 1119 Skąd: dokąd
|
Wysłany: Sro 05 Lis, 2014
|
|
|
dunja napisał/a: | Borek napisał/a: | Szybko zmienisz. To stoi w miejscu |
zmieni zmieni, chociażby dlatego że koziołek jest MÓJ |
zmienilem zdanie co do odpicowania
|
_________________ http://na2oo.blogspot.com/
sózócki kocurrr |
|
|
|
|
dunja
Model GSa: GS 500E
Dołączyła: 22 Lip 2011 Posty: 696 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sro 05 Lis, 2014
|
|
|
To szykuj też wielbłada na kolejną wspólną wyprawe. musimy miec wspolny imydż
|
_________________ I cherish my ignorance on the subject...
|
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Sro 05 Lis, 2014
|
|
|
EMO |
_________________ jawa 50
gs 500 E
FZS 600 |
|
|
|
|
nav
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 294 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Lis, 2014
|
|
|
dunja napisał/a: |
zmieni zmieni, chociażby dlatego że koziołek jest MÓJ |
panbodzio napisał/a: |
[...]robie mechanike bez zbednego dopieszczania. |
|
_________________ XR&XR&FE |
|
|
|
|
panbodzio
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 105 Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 1119 Skąd: dokąd
|
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Czw 06 Lis, 2014
|
|
|
nie no fachura panie, na uszczelki a nie na czerwony silikon
super robota |
_________________ szatan, zło i patologia... |
|
|
|
|
nav
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 294 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 06 Lis, 2014
|
|
|
panbodzio napisał/a: | null lepiej napisz co z XT zrobiles | Jeździ, to po co robić |
_________________ XR&XR&FE |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 07 Lis, 2014
|
|
|
yaszczi napisał/a: | na uszczelki a nie na czerwony silikon |
Uszczelka uszczelką, ale czerwony silikon dla pewności bym dorzucił |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pią 07 Lis, 2014
|
|
|
Postępy przy silniku jakieś widać są...
Widzę, że silnik nie został otworzony do całkowitego sprawdzenia/kontroli poszczególnych mechanizmów oraz części- czasami warto to zrobić, zwłaszcza przy tego typu silnikach (są wysilone), i w sprzętach kupionych z drugiej i kolejnej ręki....nigdy nie wiadomo jakie "klamoty" mogą się walać po wnętrzu silnika, spowodowane zużyciem zmęczeniem itp. Tłoczek zamontowany zgodnie z wymaganiami tegoż silnika... jeśli nie oryginał to widzę wossner powinien wystarczyć. Oprócz samego szlifu cylindra pod nowy zestaw tłok/pierścienie, należy pamiętać aby przez wykonany zabieg powiększenia średnicy tulei cylindra nie doszło do przypadkowego uszkodzenia tłoka jak również zaworu ypvs sterującego przepływem spalin w oknie wydechowym cylindra (zawór ten stanowi układ podobny do znanych systemów exup w innych motkach). DT-tki mają swoje bolączki, dlatego też mniemam że oprócz szlifu cylindra, zostały również poddane kontroli oraz ewentualnej obróbce planowania głowica jak i cylinder...aby nie okazało się, że po złożeniu i udanym uruchomieniu, płyn chłodniczy zacznie wylewać się do silnika/komory spalania, lub też na zewnątrz silnika. Jeżeli podczas demontażu (dotyczy to zwłaszcza 2T) zostały zauważone jakieś mechaniczne nierówności/obicia/zadry na powierzchni komory spalania głowicy, jak i na denku starego tłoka... to powinno to nas zaniepokoić- ze strony mechanicznej kompletnego układu korbowo-tłokowego. Pozostawienie jakichkolwiek większych opiłków/wykruszeń mogących pochodzić z każdej części składowej układu korbowego, spowoduje szybki, lub powolny zgon tego co zostało naprawione- dlatego wspomniałem wyżej o właściwym sposobie przeprowadzania tego typu napraw, dla własnej pewności. Przed pierwszym uruchomieniem polecam wykonać (jako pierwszą czynność) pomiar ciśnienia sprężania, po to aby mieć pewność co do rezultatu przeprowadzonej naprawy.
W dalszych czynnościach, możliwa będzie jeszcze zabawa z systemem ypvs, ponieważ po zdjęciach wnioskuje, że układ ten został pozbawiony elektronicznego sterowania. Może to w sposób bardzo niekorzystny i negatywny wpływać na pracę i osiągi silnika, co w ogólnym tłumaczeniu znaczy tyle, że silnik będzie pracował...ale jak powiedzmy sobie taka średnia 50-tka.
simin napisał/a: | ale silikon dla pewności bym dorzucił |
...dla pewności oczywiście że tak, zwłaszcza że cylinder jest częścią zamykającą skrzynię korbową, w której panuje ciśnienie, oraz zamyka układ chłodzenia. Ale bez tego też powinno trzymać...najwyżej raz jeszcze wymieni się uszczelkę.
Ale poczekajmy na efekty z pierwszego odpalenia....
Aha i jeszcze... można by pomyśleć o wymianie tej szczerbatej zębatki zdawczej... ale to już jak moto będzie całkowicie dobrze działać. |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
|
|
|
|
panbodzio
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 105 Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 1119 Skąd: dokąd
|
Wysłany: Wto 11 Lis, 2014
|
|
|
yaszczi
ja budowlaniec i silikon uznaje jedynie w pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych
co do silnika:
zlecilem szlif w warsztacie gdzie dobrali mi tlok wossnera. dodatkowo kupilem lozysko igielkowe
glowice, cylinder i blok zjechalem dokladnie drobnym papierem sciernym. jak kompresja bedzie mala to wtedy bede sie martwil
luzow na korbie nie stwierdzilem wiec odpuscilem sobie rozbiorke calego silnika. cale wnetrze dokladnie wyplukalem
moto pozbawiono ukladu mieszajacego olej oraz silniczka ypvs, ktory juz zakupilem
zawor wydechowy musialem lekko zeszlofowac gdyz istnialo ryzyko ze bedzie haczyl o pierscienie na tloku
co do zebatki pojdzie do wymiany. nie wiemczy rowniez lancuch - poprzednik chyba zalozyl nowy bez zebatek |
_________________ http://na2oo.blogspot.com/
sózócki kocurrr |
|
|
|
|
panbodzio
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 105 Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 1119 Skąd: dokąd
|
Wysłany: Sro 12 Lis, 2014
|
|
|
serce wszczepione
zabralem sie za porzadkowanie elekrtyki - kolejna rzecz do ogarniecia po poprzednim nieudaczniku
|
_________________ http://na2oo.blogspot.com/
sózócki kocurrr |
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Sro 12 Lis, 2014
|
|
|
ten niebieski peszel:( bleee
a tak gratki za znalezienia czasu na o wszytko:) |
_________________ jawa 50
gs 500 E
FZS 600 |
|
|
|
|
Borek
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 01 Cze 2011 Posty: 908 Skąd: Nidzica/Warszawa
|
Wysłany: Czw 13 Lis, 2014
|
|
|
ja rozbierałem Yamahę yz125,ale kurde takie dokładności to nigdy nie osiągnę. Bajzel wszędzie częśći itp xD U mnie szykuję się do wymiany tłok i korba,ale w 450 4t coś zwalić to szkoda by było... a 2t to 2t hehe |
_________________
|
|
|
|
|
panbodzio
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 105 Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 1119 Skąd: dokąd
|
|
|
|
|
|