swiatla dzienne + stroboskopy |
Autor |
Wiadomość |
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 21 Paź, 2013 światła dzienne + stroboskopy
|
|
|
Ponieważ po przełożeniu kierunków z owiewek na lusterka mam w swoim motocyklu wolne otwory w owiewkach pomyślałem żeby zainstalować sobie takie światła jak ma Studi. Ci co byli w Iłowcu lub w Skoju mogli zobaczyć na żywo. Po wstępnych rozmowach ze Studim ustaliłem że same światła to wydatek 200zł
http://www.sklepy24.pl/sk...-x-led-3w/11830
Do tego potrzebna jest płytka drukowana z układem sterującym. Koszty wykonania płytki drukowanej metodą fotochemiczną (płytka z napisami i powlekana soldermaską - wygląda profesjonalnie) bez elementów prezentują się następująco:
1 szt - 54 PLN
2 szt - 36 PLN / szt.
3 szt - 30 PLN / szt.
4 szt - 27 PLN / szt.
5 szt - 24 PLN / szt.
6 szt - 23 PLN / szt.
Dokładne koszty elementów na płytce jeszcze nie są mi znane. Ale myślę że cena zestawu gotowego do podłączenia nie powinna przekroczyć 300zł (jeszcze do potwierdzenia).
Czy wśród forumowiczów są jakieś chętne osoby na taki zestaw? |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Wto 22 Paź, 2013
|
|
|
Poskładałem wszystko do kupy i wychodzi na to, że koszt wszystkich części wraz ze światłami do jazdy dziennej to ok. 265 PLN do tego koszt wykonania płytek drukowanych zależnie ile chętnych się zbierze no i wypadało by coś za wykonanie i uruchomienie dla mnie (jakieś 20 PLN bo roboty trochę z tym jest), no chyba, że ktoś chce sam to robić a nie dostać gotowy zestaw.
Ceny elementów składowych wyglądają tak (na podstawie kilku sklepów elektronicznych)
Clipboard01.png
|
|
Plik ściągnięto 42 raz(y) 17,2 KB |
|
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 22 Paź, 2013
|
|
|
Dzięki za to wyliczenie. Poczekajmy czy będą jacys chętni. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
Exodus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 26 Sie 2012 Pochwał: 7 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 22 Paź, 2013
|
|
|
Pomysł bardzo zacny.. Światła również - widziałem - polecam!
Niestety nie dorobiłem się jeszcze DLa.. A do GSa jakoś nie pasują.. |
_________________ Simson S51 '85 Suzuki GS 500E '97 Yamaha FZ6 S2 '08 |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 18 Sie, 2014
|
|
|
Exodus napisał/a: | Pomysł bardzo zacny.. Światła również - widziałem - polecam!
Niestety nie dorobiłem się jeszcze DLa.. A do GSa jakoś nie pasują.. |
Nie trzeba od razu mieć DLa
Ostatnio widziałem ciekawe światła dzienne na zlocie, które z perspektywy puszki były niesamowicie widoczne.
W Internecie znalazłem coś podobnego tj. amerykańskie światła "Clearwater lights"
Niestety u nas nie są one dostępne. Mamy za to całą masę beznadziejny, chińskich świecidełek dla samochodów.
Zdecydowałem wyrzeźbić coś samemu.
Postawiłem na porządny układ świetlny:
- 2szt. diody marki Cree XPG R4 (barwa neutralna)
- 2szt. kolimator Ledil XP-M Medium ±13°
- 1szt. driver - zasilacz 1000mA
Na obudowę zrobiłem piękny projekt w CADzie, ale tokarz wycenił robotę tak, że już lepiej było kupować w USA w/w "Clearwater lightsy".
Musiałem wiec, metodą rzemieślniczą zrobić obudowę z:
- kawałków rurki alu 25x1,5 (srednica wew. 22mm)
- pręta alu fi22
- płaskownika 25x2
W wałku z pręta fi22 powiercone otwory na kable. Dioda została przyklejona do wałka klejem termoprzewodzącym.
Do diody przyklejony jest kolimator.
Całość włożona w rurkę, a silikonie, zabezpieczone wkrętem od spodu.
Zasilacz ulokowałem w małej obudowie i zamotowałem w okolicach główki ramy.
Podłączenie (razem innymi dodatkowymi gadżetami) plusem za stacyjką poprzez bezpiecznik i dodatkowy włącznik przy kierownicy.
dzienne gs 500.JPG
|
|
Plik ściągnięto 86 raz(y) 93,77 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Semy
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 29 Wrz 2013 Pochwał: 2 Posty: 268 Skąd: Stolarzowice
|
Wysłany: Wto 19 Sie, 2014
|
|
|
pomysł w swojej prostocie genialny. Zapodasz może foto jak to wygląda w nocy tak z punktu widzenia puszki. Ciekawi mnie to bo parę dni temu prawie się wkomponowałem w barierki przez jednego nieuważnego. |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 19 Sie, 2014
|
|
|
Semy napisał/a: | pomysł w swojej prostocie genialny. Zapodasz może foto jak to wygląda w nocy tak z punktu widzenia puszki. Ciekawi mnie to bo parę dni temu prawie się wkomponowałem w barierki przez jednego nieuważnego. |
W nocy to będzie oślepiać (czyt. dawać efekt lądowania ufo) Dioda Cree XPG wykorzystywana jest w wyższej jakości latarkach - przy natężeniu 1000mA jest to pobór około 3W/szt.
Przy zastosowaniu kolimatora "real spot" skupiającego wiązkę światła, można by zrobić coś jak halogeny doświetlające - dalekosiężne.
Już teraz przy włączeniu tych lampek w nocy widać efekt zwiększenia jasności na drodze, porobię wieczorem zdjęcia.
Na forum vstorma jest fajny wątek na ten temat, jest też przyklad na diodach wyższej mocy XML na którym chciałem sie wzorować. |
_________________
|
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 19 Sie, 2014
|
|
|
Nie wiem po co te lampeczki ale śmiesznie wygląda i nawet psuje efekt motocykla. Już pominę kwestię legalności/homologacji. Żeby nie było problemów kiedyś z tego. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 19 Sie, 2014
|
|
|
tmi napisał/a: | Nie wiem po co te lampeczki |
Zagadnienie poprawy percepcji/ dostrzegalności maszyny poprzez optyczne poszerzenie motocykla. Naukowa analiza od 6:18
Niektórzy z tego powodu np. wolą jeżdźić na długich.
tmi napisał/a: | ale śmiesznie wygląda i nawet psuje efekt motocykla |
Kwestia gustu. Kufer, gmole i owiewka już tak oszpeciły bryłę, sywetkę motocykla, że chyba bardziej się nie da.
Chociaż w sumie... może jeszcze coś wymyślę
tmi napisał/a: | Już pominę kwestię legalności/homologacji. Żeby nie było problemów kiedyś z tego. |
Wedle przepisów sprawa jest oczywista nie do użytku na drogach publicznych |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|