Suzuki GS 500E '97 by Exodus |
Autor |
Wiadomość |
Exodus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 07 Kwi, 2014
|
|
|
Serducho poszło na operację..
Głowica jest już odnowiona, zawory wyszlifowane, wymienione uszczelniacze.. Teraz czekamy na przesyłkę od Seta z organem do przeszczepu.. |
_________________ Simson S51 '85 Suzuki GS 500E '97 Yamaha FZ6 S2 '08 |
|
|
|
|
Read
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 397 Skąd: Legnica
|
|
|
|
|
Exodus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 17 Cze, 2014
|
|
|
Temat się przeciągnął w czasie, a więc w nagrodę dla wytrwałych długa historyjka mojego GSa..
Dawno dawno temu, podczas drogi na zlot w Iłowcu po dojechaniu na miejsce okazało się, że w silniku brakowało prawie 1,5l oleju.. Po uzupełnieniu go do pełna podczas drogi powrotnej wykręciłem rekordowe spalanie (paliwa, nie oleju!) 3,1l/100km.. Z czasem podczas sezonu spalanie paliwa rosło (jeżdżąc cały czas w taki sam sposób).. Do tego trzeba było czasem dolać oleju.. Pod koniec sierpnia chyba pojechałem nad morze biorąc ze sobą 1l oleju na zapas.. Po dojechaniu na miejsce wlałem olej i mi go brakło.. Trzeba było się zaopatrzyć w Larssonie w Gdyni o kolejny litr.. Wtedy już zaczął ciągnąć ponad 1l/1000km oleju.. A spalanie wzrosło nawet do 5,5-6l w trybie mieszanym.. Więc zacząłem dochodzić o co chodzi.. I wyszła mi kompresja ~8 atm..
No więc telefon do Sławka (aka Set3) i akcja zmiana cylindrów i tłoków.. Wszystko robiłem u mechanika, bo niestety sam nie mam miejsca gdzie bym mógł to rozkręcić i na spokojnie sobie grzebać.. Po drodze jeszcze była zrobiona regeneracja głowicy.. Po wymianie kompletu okazało się, że dymi z wydechu jak szalony.. Winowajcą były pierścienie olejowe na jednym tłoku.. Po dosłaniu innych tłoków przez Sławka nastąpiła kolejna demolka silnika.. Po złożeniu ze zmienionymi pierścieniami nadal dymił, ale mniej.. Mechanik zaproponował, że odda do sprawdzenia jeszcze głowicę żeby się nie okazało, że grzebiemy przy tłokach, a wina leży wyżej.. No ale głowica okazała się dobrze zrobiona.. Więc kolejne rozbieranie silnika w celu założenia starych cylindrów i tłoków.. Bo tam przynajmniej nie dymiło, dałoby się zrobić przegląd (którego wtedy już miesiąc nie miałem) i pojeździć choć trochę w sezonie lejąc co chwilę świeżego Motula.. W tym czasie już miałem informacje od Sławka, że ma genialny silnik do sprzedania.. Ale wizja takiej wycieczki i kolejnych kosztów mnie lekko przeraziła.. Po poskładaniu GSa na starych częściach zrobiłem przegląd i wróciłem nim wreszcie do garażu.. Ale podczas jazdy nadal mi coś stukało (podejrzewałem przed remontem, że to łańcuszek rozrządu - dlatego też został on wymieniony na nowy - ale to jednak nie on stukał).. No i stwierdziłem, że wolę jednak poświęcić resztki oszczędności żeby wymienić ten silnik i mieć z nim już spokój na długo.. A motor z przebiegiem 13 500km może wróżyć długie i dobre działanie w GSie.. No i stało się, wyjazd o 23 i jazda na Wałcz.. Przyjazd rano, przerzucenie silnika i paru innych części, które Sławek sam mi wcisnął (np. miałem przekaźniki ze złamanymi mocowaniami, już ich nie mam ) i powrót do Krakowa tego samego dnia.. Taki maraton 1200km z GSem na przyczepce..
I tak oto przy przebiegu (wrrróć, wskazaniu licznika) 42 286 km mój GS otrzymał nowe życie i przywrócił nadzieję na wiele wspólnie pokonanych kilometrów..
No i teraz jestem na etapie odkrywania GSa na nowo.. Kultura pracy i to, że nic nie stuka puka jest zaskakująca.. Na pewno warte uwagi informacje pojawią się tutaj, nawet gdyby nikt ich nie miał czytać..
Dla zainteresowanych i nie w temacie: chodzi o ten silnik z tego GSa.. |
_________________ Simson S51 '85 Suzuki GS 500E '97 Yamaha FZ6 S2 '08 |
|
|
|
|
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
Wysłany: Wto 17 Cze, 2014
|
|
|
Elegancka sprawa o koszty nie pytam, bo w sumie to liczy się pasja, a pasja kosztuje.
Niech GS służy, a jak byłeś w Gdyni to trzeba było napisać. Byśmy się spiknęli żeby chociażby pogadać
Z znikaniem oleju to u siebie też muszę zrobić porządek, ale tak jak napisałem wcześniej u mnie to uszczelki głównie i bez wymiany nie będę wiedział ile wciąga oleju, bo nie wiem ile po tym 1000km wykapie.
Gratulacje, że chciało się Tobie reanimować GSa, a nie po prostu sprzedać i zapomnieć. |
_________________ Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95' |
|
|
|
|
Read
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 397 Skąd: Legnica
|
|
|
|
|
Exodus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015
|
|
|
Newsy? Fotki? Dziś..
25.03 wystartował dla mnie sezon '15. Oprócz nawiniętych kilku km GS otrzymał zasłużony serwis wiosenny. Standardowo wykonana wymiana oleju z filtrem..
..oraz świec, tym razem Denso w miejsce starych NGK..
Ale to nie wszystko! W tym sezonie GS również otrzymał również wymianę oleju..
.. oraz uszczelniaczy w lagach.
Lagi zostały zalane olejem Motul Fork Oil Expert 15W Medium/Heavy. Od teraz przednie zawieszenie zupełnie inaczej radzi sobie z trzymaniem drogi. Zmiana na zdecydowanie lepsze. Polecam to zrobić każdemu kto ma dłużej swoje moto i jeszcze tam nie zaglądał. U mnie zamiast zużytego oleju wypłynęło coś olejopodobnego, lecz o barwie jasnoszarej. Boję się nawet myśleć ile to miało lat.
Oprócz tego tydzień później GS wybrał się na wycieczkę do poleconego (dzięki leon!) mechanika w celu wyregulowania i zsynchronizowania gaźników oraz przy okazji sprawdzenia luzów zaworowych. Teraz wszystko cyka tak jak należy.
Pomimo zimy spędzonej w domu akumulator stwierdził, że jednak już ma dość jazdy. W związku z tym na pomoc ruszyła nowa Yuasa YB10L-B2. Odpala idealnie.
Ale to nadal nie wszystko! Ostatnia zmiana jest zdecydowanie kosmetyczna więc zasługuje na ładne zdjęcia. Dlatego też zostaną one zrobione przy najbliższej okazji i ładnej pogodzie. Bądźcie gotowi! |
_________________ Simson S51 '85 Suzuki GS 500E '97 Yamaha FZ6 S2 '08 |
|
|
|
|
Vankel
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 166 Skąd: Nowy Targ/Kraków
|
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015
|
|
|
No i super sprawa
PS. Podrzuć namiary na polecanego mechanika, przyszłe moto będę musiał pewnie gdzieś odstawić na przegląd, a nie chcę robić tego u magików z NT. Może być na PW |
_________________ 87 Simson S51 & 06 SV650S
Motocykl? tylko na "S" |
|
|
|
|
Read
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 397 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015
|
|
|
Cytat: | Ale to nadal nie wszystko! Ostatnia zmiana jest zdecydowanie kosmetyczna więc zasługuje na ładne zdjęcia. Dlatego też zostaną one zrobione przy najbliższej okazji i ładnej pogodzie. Bądźcie gotowi!
_________________
|
Czekamy, czekamy |
_________________
http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105
Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r |
|
|
|
|
Arcisz
Model GSa: GS 500E
Wiek: 30 Dołączył: 23 Lut 2015 Posty: 578 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015
|
|
|
Dokładnie! Czekamy z niecierpliwością. Bardzo fajny Gsik, i wielki wkład własny, tylko pozazdrościć.
Pozdrawiam! |
_________________ Suzuki GS500 1998'
sprzedany
Suzuki GSX600F 2002'
sprzedany
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999' |
|
|
|
|
Exodus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2015
|
|
|
Nie ma to jak uszkodzona karta pamięci.. Ale wreszcie w wolnej chwili udało się odzyskać chociaż kilka zdjęć i oto osiemnastkowy prezent ode mnie dla Suzi, nowe obszycie kanapy.. A niech ma i niech ładnie wygląda..
|
_________________ Simson S51 '85 Suzuki GS 500E '97 Yamaha FZ6 S2 '08 |
|
|
|
|
ryba93sr
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 64 Skąd: TOS/TOP/LU
|
Wysłany: Sob 12 Wrz, 2015
|
|
|
Pięknie wygląd. Gdzie ogarniałeś obszycie kanapy ?jest genialne |
|
|
|
|
Exodus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015
|
|
|
W firmie Wijalis. Można tam dostać obszycia kanapy albo zamówić takie przeróbki jak u mnie. Przeróbki wymagają wysłania kanapy, obszycia przysyłają i samemu się montuje. |
_________________ Simson S51 '85 Suzuki GS 500E '97 Yamaha FZ6 S2 '08 |
|
|
|
|
RedShadow
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 1383 Skąd: Wrocław/Opoczno
|
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015
|
|
|
Najlepsza możliwa inwestycja w GSa |
_________________ "– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! " |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 13 Wrz, 2015
|
|
|
RedShadow napisał/a: | Najlepsza możliwa inwestycja w GSa |
Nowy silnik?
Fajny GS, podoba się, zwłaszcza jak dbasz. Pozdr! |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
Exodus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015
|
|
|
tmi napisał/a: | RedShadow napisał/a: | Najlepsza możliwa inwestycja w GSa |
Nowy silnik? |
Ktoś tu się czepia mojego czarnego silnika w '97? |
_________________ Simson S51 '85 Suzuki GS 500E '97 Yamaha FZ6 S2 '08 |
|
|
|
|
|