Wymiana klockow hamulcowych - przedni zacisk |
Autor |
Wiadomość |
Semy
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 29 Wrz 2013 Pochwał: 2 Posty: 268 Skąd: Stolarzowice
|
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014
|
|
|
Wiadomo - pierw zasięgnę wiedzy z forum i właśnie serwisówek. A zrobić i tak trzeba, a wolę sam zrobic bo wiem wtedy jak jest zrobione.
A co do hydrauliki to powiem ci że jak tak zrobilerm to jedynie co to troszke plyny ucieklo mi z zbiorniczka, ale oba tłoczki sie nie ruszyły jak naciskałem drugi. |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014
|
|
|
Czyli podejście do tematu prawidłowe
Cytat: | A co do hydrauliki to powiem ci że jak tak zrobilerm to jedynie co to troszke plyny ucieklo mi z zbiorniczka, ale oba tłoczki sie nie ruszyły jak naciskałem drugi. |
No więc wygląda na to, że zacisk woła o serwis bo to oznaka zapieczonych tłoczków, jeśli wciskając jeden z nich drugi nie drgnie, to znaczy ze się zakleszcza. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
Podkopnik
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 1023 Skąd: Warszawa/Opoczno
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
Pamiętaj że w zacisku są bodajże po dwie uszczelki (takie o ringi) gumowe na tloczek. Musisz brać pod uwagę że mogą być do wymiany. Jeden jest uszczelniaczem przeciwpyłowym drugi uszczelnia komorę zacisku z tłoczkiem żeby płyn nie wyleciał. Największy problem z ponownym włożeniem możesz mieć z tym pierwszym oringiem przeciwpyłowm dlatego że z czasem ulega on odkształceniom, rozciąga się. A jak chcesz mieć spokojną głowę to kup od razu na allegro zestaw takich uszczelek i będziesz miał pewne wszystko.
Aha i jak chcesz się do tego zabierać to przypadkiem nie spuszczaj na samym początku płynu hamulcowego bo bedziesz miał problem żeby ręcznie wyciągnąć tłoczki.
Zrób tak jak to zrobiłeś wcześniej zdemontuj zacisk i wyjmij klocki hamulcowe z zacisku, potem naciśnij ostrożnie klamkę aż tłoczki wyskoczą. Może być tak a na pewno będzię że jeden tłoczek będzie chciał wyjść szybciej a drugi będzie stał w miejscu. Wtedy wyciśnij klamką jeden tłoczek do momentu aż wyjdzie chociaż do połowy zablokuj go jakimś drewienkiem i poprzez ponowne naciśniecie klamki powinien ten drugi też wyjść. Pamietaj żeby robić to powoli bez pośpiechu.
Życzę powodzenia:) |
_________________ Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa" |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
Semy
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 29 Wrz 2013 Pochwał: 2 Posty: 268 Skąd: Stolarzowice
|
|
|
|
|
Podkopnik
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 1023 Skąd: Warszawa/Opoczno
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
Tak na allegro są też ciut tańsze. Jeżeli jesteś przygotowany na taką kwotę to kup sobie od razu a jak nie to zawsze możesz próbować złożyć na starych uszczelkach.
Ja jak robiłem swój to z ledwością ale udało się wcisnąć stare i było dobrze. Jednak zabawy było sporo. Trzeba uważać żeby nie uszkodzić tych uszczelek...
Te uszczelki na aukcjach różnią się między sobą więc zwróć uwagę na to przy zakupie a najlepiej skonsultuj to ze sprzedawcą na allegro.
http://allegro.pl/listing...=category-19047 |
_________________ Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa" |
|
|
|
|
Semy
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 29 Wrz 2013 Pochwał: 2 Posty: 268 Skąd: Stolarzowice
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
jutro wracajac z roboty wskocze do sklepu motocyklowego i zpobacze co tam mają, i przy okazji kupię płyn nowy do wymiany.
Pytanie takie z innej beczki - co z starym zrobić? nawieźć nim kwiatki czy dla odmiany odwieźć go do zakładu utylizacji i śmiecioznawstwa? |
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Pochwał: 2 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
jak masz ogródek to dobry będzie do marchewki i truskawek.
Semy napisał/a: | jutro wracajac z roboty wskocze do sklepu motocyklowego i zpobacze co tam mają, i przy okazji kupię płyn nowy do wymiany.
Pytanie takie z innej beczki - co z starym zrobić? nawieźć nim kwiatki czy dla odmiany odwieźć go do zakładu utylizacji i śmiecioznawstwa? |
|
_________________ My Suzi
.
.
|
|
|
|
|
jakjak7222
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 28 Dołączył: 24 Cze 2013 Posty: 133 Skąd: Lipno
|
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014
|
|
|
Mam pytanie dotyczące klocków hamulcowych czy klocki od wersji po liftowej pasują do przed liftowej ? |
_________________ Romet Chart 210 50cm3 - Sprzedane
Mz Etz 150 - Sprzedane
Suzuki Gs 500E - Sprzedane
Yamaha FZS 600 - Sprzedane
Suzuki Gsx-R 600 K4 - Obecnie użytkowane
- Gs 500 E
- Yamaha FZS 600
- Suzuki Gsx-R 600 K4
|
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014
|
|
|
Nie pasują, od "96 zmieniły się zaciski. Ale nie sugeruj się wersją motocykla tylko zobacz na zacisk, bo ktoś mógł go wymienić. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
jakjak7222
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 28 Dołączył: 24 Cze 2013 Posty: 133 Skąd: Lipno
|
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014
|
|
|
aaa ok ok a powiedz mi bo niby sprawdzałem ale tył był taki sam we wszystkich rocznikach ? |
_________________ Romet Chart 210 50cm3 - Sprzedane
Mz Etz 150 - Sprzedane
Suzuki Gs 500E - Sprzedane
Yamaha FZS 600 - Sprzedane
Suzuki Gsx-R 600 K4 - Obecnie użytkowane
- Gs 500 E
- Yamaha FZS 600
- Suzuki Gsx-R 600 K4
|
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014
|
|
|
Głowy nie dam urwać ale na 90% tył jest taki sam od początku produkcji. Przód na bank się zmienił w 1996. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
jakjak7222
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 28 Dołączył: 24 Cze 2013 Posty: 133 Skąd: Lipno
|
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014
|
|
|
ok ok dzięki za szybką pomoc |
_________________ Romet Chart 210 50cm3 - Sprzedane
Mz Etz 150 - Sprzedane
Suzuki Gs 500E - Sprzedane
Yamaha FZS 600 - Sprzedane
Suzuki Gsx-R 600 K4 - Obecnie użytkowane
- Gs 500 E
- Yamaha FZS 600
- Suzuki Gsx-R 600 K4
|
|
|
|
|
Pavlak
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 14 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Sob 01 Mar, 2014
|
|
|
Panowie, szykuje mi się wymiana klocków w przednim zacisku. GS z roku 98. Proszę o poradę jakie klocki kupić, jakie są warte uwagi. Na Allegro widzę najtaniej jakieś "Sifferty", później jakieś NHC, EBC, SBS, Fren Gold i najdroższe TRW.
GS'em jeździ moja dziwczyna, ja mam swój sprzęt ale czasem sobie też i GS'a pożyczam od niej aby go "przepalić" Generalnie nie ma to być jakieś badziewie piszczące i niszczące tarczę. Uznaję zasadę - lepiej kupić coś lepszego niż później wymieniać zrujnowaną tarczę za kilka stówek.
Co polecacie z tego co jest na Allegro, co warte uwagi?
Pozdrawiam |
_________________ - Honda VFR 800FI |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Sob 01 Mar, 2014
|
|
|
No co można polecić.. EBC, Lucas (TRW), Ferodo, Galfer - to też dobra marka. Nie chcesz żeby zjadały tarczę, kupuj zwykłe a nie sintery. Ale wtedy licz się z tym, że klocki będziesz musiał wymieniać częściej. Mimo to jednak lepiej tak, niż "szybko" rozglądać się za nową tarczą. Ja u siebie mam teraz TRW Lucas (zwykłe, nie wzmacniane) no i powiem, że jeśli chodzi o siłę hamowania to bez zarzutu, bdb. Klocki się już kończą i wytrzymały 7,5k km mojej nie-emeryckiej jazdy. Tarcza jakoś szczególnie nie ucierpiała. Mogę je polecić, ale spróbowałbym teraz czegoś innego żeby samemu wiedzieć jak jest. O Ferodo kiedyś czytałem, że lubią sobie czasem zapiszczeć, ale to i tak bdb klocki. EBC wiadomo, sprawdzone przez ogół i są ok. Na niewiadomoco w stylu NHC czy Siffertów to ja bym osobiście nie patrzył (choć są ludzie którzy takie zakładają i nie narzekają), wydaje mi się że już te Gold Freny lepsze. Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem. Pzdr. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
Diesel21 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 01 Mar, 2014
|
|
|
ja mialem wczesniej lucasa - TRW, teraz na przód również kupiłem TRW - POLECAM |
|
|
|
|
|