Wyplowialy lakier czerwonego GS'a |
Autor |
Wiadomość |
dj_s
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 27 Skąd: Leźnica Wielka
|
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014 Wypłowiały lakier czerwonego GS'a
|
|
|
Cześć i czołem!
Macie jakieś pomysły co zrobić z wypłowiałym lakierem? Naczytałem się o pastach polerskich do odnawiania lakieru. Kupiłem to. Nasmarowałem. I poza tym że teraz mogę się w błotniku wręcz przejrzeć to większych zmian nie widać... Najgorzej to wygląda przedni błotnik który po prawdzie zawsze można wymienić. Bak od góry też ździebko przyłapało, ale tragedii nie ma. Zadupki lekko więc nimi się nie przejmuje.
GS z 1992, czerwony.
Czekam na propozycje.
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Chemical
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lut 2008 Pochwał: 2 Posty: 181 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014
|
|
|
Cześć
Niestety muszę Cię rozczarować ale widziałem już osobiście mnóstwo Suzuki w czerwonym lakierowaniu z wypłowiałym lakierem. Jest to niestety defekt , to samo dzieje się w jajkach i bandziorach z początku produkcji. Pointa też nie jest pocieszająca ponieważ ten lakier o którym mowa to dwuskładnikowy akryl ( baza a na nią clar) , a procesowi blaknięcia podlega niestety baza która znajduje się pod clarem. Wszelkiego rodzaju zabiegi pielęgnacyjne ( pasty woski, polerki) działają tylko na clar czyli warstwę ochronną bazy. Efekt tego taki że spolerujesz błotnik czy bak tak że się w nim przejrzysz ale mankamentu wyblaknięcia się nie pozbędziesz. Jedyną droga ucieczki to ponowne polakierowanie elementu.
Ps. Widzę że kolega nowy to zapraszamy do przywitalni. |
|
|
|
|
dj_s
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 27 Skąd: Leźnica Wielka
|
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014
|
|
|
Hym, hym... Ot zagadka rozwiązana. Więc pozostaje malowanko od nowa. Zamówię sobie lakier (baza + klar) i na spokojnie sobie zrobię błotnik. Nad bakiem trzeba będzie pomyśleć żeby nie spierniczyć. Niby wypłowiało mi tylko od góry. Po bokach mam naklejki i lakier w porządku. Z jednej strony szkoda zdzierać. Z drugiej strony złą praktyką jest wydzieranie i ponowne lakierowanie tylko kawałka. Jeżeli dorwę gdzieś naklejki to zrobię cały bak. A jak nie to będę myślał dalej. |
|
|
|
|
Chemical
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lut 2008 Pochwał: 2 Posty: 181 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014
|
|
|
fajnie by było jakbyś wrzucił fotki tego niesympatycznego zjawiska.
Mój poprzedni post napisałem w oparciu o to że masz lakier oryginał na motocyklu. |
|
|
|
|
dj_s
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 27 Skąd: Leźnica Wielka
|
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014
|
|
|
Jutro wrzucę bo muszę cyknąć. Ale lakier raczej oryginał. Bo zdjęcia które teraz mam to są zdjęcia zrobione po ciemku w świetle żarówki więc za dużo nie zobaczysz.
[ Dodano: Nie 12 Sty, 2014 ]
No to proszę obiecane zdjęcia.
PS: Celowo post pod postem.
Całość,
Błotnik,
Też błotnik,
Bak,
Też bak. |
|
|
|
|
Chemical
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lut 2008 Pochwał: 2 Posty: 181 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
dokładnie to o czym pisaliśmy wyżej.
jedyna ucieczka to ponowne lakierowanie.
Tylko rozumiem Twój ból bo masz elementy w oryginale. |
|
|
|
|
Kuraś
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2008 Pochwał: 5 Posty: 1142 Skąd: ostrów wielkopolski
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
Chemical napisał/a: | lakier o którym mowa to dwuskładnikowy akryl | co za bzdury..
baza to lakier jedno skladnikowy czyli 1k a clar to 2k bo ma utwardzacz. Chemical napisał/a: | procesowi blaknięcia podlega niestety baza która znajduje się pod clarem. | jescze wieksza bzdura!
blaknie a raczej mętnieje bezbarwny! Chemical napisał/a: | Wszelkiego rodzaju zabiegi pielęgnacyjne ( pasty woski, polerki) działają tylko na clar czyli warstwę ochronną bazy. | dokładnie! wiec z jakiej racji matowieje niby baza? Chemical napisał/a: | Efekt tego taki że spolerujesz błotnik czy bak tak że się w nim przejrzysz ale mankamentu wyblaknięcia się nie pozbędziesz. | bo do tego są odowiednie pasty, maszyny i "procedury" zwłaszcza jak lakier jest mocno utleniony.
Chemical, zamiast siać młodemu takie bzdury zapoznaj się z detalingiem lub lakiernictwem..
dziekuje to tyle odemnie. |
_________________ wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś |
|
|
|
|
Chemical
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lut 2008 Pochwał: 2 Posty: 181 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
Cytat: | blaknie a raczej mętnieje bezbarwny! |
gdyby tak było to wystarczyłby poler claru i byłoby po problremie.
Lakier dwuskładnikowy miałem na myśli baza + clar a nie tak jak w przypadku zwykłych lakierów renowacyjnych gdzie kładziesz odrazu kolor.
Kuraś napisał/a: | bo do tego są odowiednie pasty, maszyny i "procedury" zwłaszcza jak lakier jest mocno utleniony. | Bzdura jakich mało. Weź to młodemu zrób operując tylko clarem to dam Ci za to 1000 PLN. Chyba nie zdajesz sobie sprawy o czym piszesz albo nie widziałeś tego efektu na żywo. A ja widziałem i próbowałem już to polerować i niestety nic to nie daje. |
|
|
|
|
Kuraś
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2008 Pochwał: 5 Posty: 1142 Skąd: ostrów wielkopolski
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
Chemical, polerowaleś ok rozumiem że maszynowo i jakimiś agresywnymi pastami np fg500, do jakich temp nagrzewał się lakier? Chemical napisał/a: | Weź to młodemu zrób operując tylko clarem | że niby co?
Jeśli na gsie jest bezbawrny lakier to wystarczy zmierzyć czujnikiem jego grubość i wiadomo na ile można sobie pozwolić.
nie chce wdawać się w zbędną dyskusję bo ona i tak do niego nie zaprowadzi.
chcesz zobaczyć prawdziwą korektę lakieru to wejdź na to forum http://forum.kosmetykaaut.pl/ i sobie choćby pooglądaj, później zainwestuj w odpowiednią chemie i działaj- zdziwisz się że jeśli mleczko k2 z tesco nie daje rady to należy lakierować.
młody dj_s, jak będzie chciał to też przestudiuje tamto forum i sam dokona wyboru. |
_________________ wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś |
|
|
|
|
Chemical
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lut 2008 Pochwał: 2 Posty: 181 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
Kuraś, powiedz mi czy miałeś kiedykolwiek w ręce czerwony element Suzuki z efektem jaki opisany jest w temacie lub czy oglądałeś dokładnie zdjęcia które młody podczepił ?
Wiem o jakim procesie blaknięcia piszesz, ale tutaj nie pomagają żadne zabiegi na clarze.
Zreszta temat czerwonego lakieru na motocyklacg Suzuki był już poruszany tylko nie wiem czy akurat na tym czy na innym forum. |
|
|
|
|
dj_s
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 27 Skąd: Leźnica Wielka
|
Wysłany: Pon 13 Sty, 2014
|
|
|
Poczytałem trochę na forum które zostało wskazane, w szczególności przykleiłem się do opisu polerowania polerką obrotową.
No ale co w końcu blaknie? W sumie to bezbarwny z natury nie może zblaknąć a jedynie zmętnieć, ale wiadomo o co chodzi.
Gdzieś na którymś forum o Hondzie gościowi w samochodzie też z czerwonego zrobił się różowy prawie że. I tam też pisali że po polerce karoseria nabrała połysku, ale kolor nie wrócił. I to niby też był przypadek gdzie na właściwy kolor naniesiony był jeszcze klar. W sumie u mnie podobnie. |
|
|
|
|
Podkopnik
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 1023 Skąd: Warszawa/Opoczno
|
Wysłany: Pon 13 Sty, 2014
|
|
|
Kolega ma fiata punto kolor również czerowny i lakier tak samo wypłowiał. Zrobił polerkę (obrotówką) na chwilę było lepiej ale po kilku miesiącach znowu zrobiło się to samo...
Nie zagłębiając się w to co i dlaczego wyblakło jedno jest pewne. Malowania nie unikniesz... |
_________________ Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa" |
|
|
|
|
yezozwierz
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 23 Maj 2013 Pochwał: 3 Posty: 212 Skąd: małopolskie
|
Wysłany: Wto 14 Sty, 2014
|
|
|
Nie spotkałem się z tym żeby wyblakła baza pod lakierem bezbarwnym.. Niby jak to miało by być możliwe? Co do samej polerki to tak jak koledzy piszą, jak użyjesz nabłyszczacza z woskiem carnauba to nic Ci to nie da, poza swieceniem się jak psu.. Ja proponuję papier wodny 2500 na początek, troszkę ale DELIKATNIE zmatowić wszystko a potem mleczka ale POLERSKIE, czyli posiadające własciwości ścierne. I wiadomo że efekt nie utrzyma się na lata, a to dlatego że lakier już zwyczajnie stary.
Tak wogóle proponuję sprawdzić czy to baza czy akryl (i tu kolega chemical też nie ma racji mówiąc o lakierach 'renowacyjnych', jest mnóstwo lakierów akrylowych gdzie kładzie się odrazu kolor i to z dobrych firm i ze świetną trwałością). Sprawdzić to możesz albo mleczkiem ściernym albo gdzieś w mało widocznym miejscu delikatnie papierem sciernym takim P1500 na przykład, rożkiem przejedziesz po lakierze, jak papier się zabarwi na czerwono to masz akryl i możesz śmiało na ostro i dużo polerować (tylko na krawędzie trzeba uważać). Jak nie będzie nic albo będzie biały slad to znaczy że to lakier bazowy czyli pokrywany lakierem bezbarwnym. I wtedy trzeba uważać żeby się do bazy nie dotrzeć przy polerce. Tyle odemnie |
_________________ Suzuki GS500E '91 Yamaha YZF 750R '93
|
|
|
|
|
Chemical
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lut 2008 Pochwał: 2 Posty: 181 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 14 Sty, 2014
|
|
|
Chłopaki sory ale nie wiecie o co kaman. Czerwony lakier na Suzuki miał defekt i nie można go porównywać z żadnym z innej marki. Polerka tez tu nic nie da. Wygląda to tak "jakby "zaznaczam "jakby" baza chciała się utlenić i robiła sie jakas mikro poduszka pod clarem . Polerując ten element nie zlikwidujemy tego zjawiska. Żaden wosk , żadne mleczko.
Kto z Was wogóle widział to na wlasne oczy na czerwonym lakierze w Suzuki ?
Pewnie nikt. Ja sam jak to pierwszy raz zobaczyłem pomyslalem spoko poler, G3,G10 , wozsk i po problemie. NIE . Tego się mechanicznie nie uratuje.
Dj's jak możesz to wrzuć lepszej jakości fotki żeby chłopaki zrozumieli o co chodzi. |
|
|
|
|
dj_s
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 27 Skąd: Leźnica Wielka
|
Wysłany: Wto 14 Sty, 2014
|
|
|
Wrzucę lepsiejsze foty w weekend, bo w tygodniu to wychodzę z domu jeszcze jak jest ciemno a wracam jak już jest ciemno. |
|
|
|
|
|