Kolor Swiec Zaplonowych |
Autor |
Wiadomość |
marcincs [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008 Kolor Świec Zapłonowych
|
|
|
Witam!
Wymieniłem filtr powietrza oraz świece, efekt zauważalny - przyspieszenie i lepsze wkręcanie się na obroty. Przejechałem około 3-5km odkręciłem świece i zobaczyłem, że sa bardzo jasne siwe nawet może białe (kolor elektrod). Wniosek - uboiga mieszanka Czy wystarczy dźwignać iglicę czy lepiej regulację gaźników przeprowadzić? Jeśli tylko iglicę to jak to się robi, miałęm gaźniki na wierzchu ale wygladają one inaczej niż w moich poprzednich "piździkach" i nie chciałem ot tak sobie rozkręcać i szukać - domyślam się że iglica jest jedna wspólna dla obu??
Pozdro |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 28 Maj, 2008
|
|
|
Trzeba podnieść iglice. Znajdują sie one pod czarnymi pokrywkami w przepustnicach suwakowych z membranami. Podnieś iglice o 1 rowek do góry. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
marcincs [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
Mam jeszcze jedno pytanie, na którym nacięciu powinny być ustawione iglice, tak oryginalnie, fabrycznie :D |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
Oryginalnie sa na 3 od góry. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
marcincs [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
Ja po wymianie filtra powietrza i świec dźwignąłem obie iglice na 4 rowek od góry, pojeździłem trochę i świece nie są takie jak być powinny. Elektroda z prawego cylindra jest jasna taka metaliczna a z lewego ma tak samo tylko na jej końcu może tak z 2,5-3mm a reszta jest okopcona na czarno. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
W takim razie musisz pojechać na regulacje gaźników do serwisu. Może masz coś skopane z poziomem paliwa i synchro.
Ile Km przejechałeś po podniesieniu iglic? 10 - 100?
Interesuje nas kolor izolatora wewnątrz świecy a nie samych elektrod. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
marcincs [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
niecałe 10km kolor izolatora jedna ma na pewno ciemny okopcony a druga to nie wiem , pójde zobaczyć. Mam rozumieć,że kolor elektrod jest nieistotny, i zwracać uwagę tylko na koor izolatora? |
|
|
|
|
marcincs [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
I jeszcze jedno: gdy podnosiłem iglice po wyciągnięciu membran zauważyłem że ten plastik z którym są połączone, i który chodzi w górę i dół był ubrudzony (substancja podobna do smaru grafitowego ale bardzo gęstego-jakby odparowanego). Nie czyściłem tego bo nie wiem czy ma to tam być czy nie. Na ściankach i wierzchu tej śluzy w których chodzą plastiki z osadzonymi przepustnicami też trochę tego było - czyścić czy nie :D |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
Przepustnice powinny byc czyste , bez żadnego smaru czy nalotu. Izolator świecy powinien być koloru jasno brązowego. Zrób dłuższą trasę z kilkadziesiąt kilometrów by porządnie zagrzać silnik i wtedy sprawdzić kolor.
Niemniej na 4 rowku powinny gaźniki chodzić prawidłowo. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
marcincs [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
Jeszcze raz od początku: wymiana filtru powietrza oraz świec, zmiana zawieszenia iglic na 4 rowek od góry - efekty na fotkach.
Tak jak Breżniew poradził poszedłem pojeździć i zrobiłem fotki świecom.
Przed zmianami: http://www.fotosik.pl/pok...efdf721763.html
Po zmianach: http://www.fotosik.pl/pok...8584b18eb2.html
Proszę o porady, może dać z powrotem stary filtr i świece oraz iglice na 3 rowek, ale trochę tak głupio jak już kupiłem te elementy |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 30 Maj, 2008
|
|
|
Świece ze zdjęcia przed zmianami są wypalone prawidłowo , choć jedna ma odrobine bogatsza mieszanke. Na nowych widac wyrażnie za ubogą - białe swiece. Spróbuj podniesc iglice jeszcze wyzej.
Stare i nowe świece maja te same oznaczenia? Jakie osiagi ma silnik po zmianach?
Prawdopodobnie bez serwisu gaźników się nie obejdzie. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
marcincs [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Maj, 2008
|
|
|
po samej zmianie filtra i świec bez ruszania iglic poprawa była znaczna w przyspieszeniu i wchodzeniu na wysokie obroty po zmianie na 4 rowek nastąpiło minimalne pogorszenie i jest podobnie jak przed wymiana filtra i świec. Skoro nie ruszałem śrub regulacyjny ze składu mieszanki oraz synchronizacji. To może pomoże wkręcenie śrub ze skłądu mieszanki i wykręcenie ich o odpowiednią ilość obrotów? Świece mają te same oznaczenia. Nie wiem czy czasem nie spróbować dać zapinek na iglicach na 5 rowek od góry?? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 31 Maj, 2008
|
|
|
Jeśli osiągi sie pogorszyły to wróć do wcześniejszych ustawień. Narysuj może w jaki sposób liczysz rowki w iglicy bo podejrzewam , ze odwrotnie i zamiast wzbogacić mieszankę ją zubożyłeś jeszcze bardziej. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
marcincs [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Maj, 2008
|
|
|
Na obrazku jest jak liczę nacięcia na iglicach. Obecnie zapinkę mam na 3 rowku od góry założyłem stary filtr świece zostawiłem te nowe i nadal nie mają koloru takiego jaki powinien być, izolator jest biały.
Najgorsze jest to że w serwisie miejsce bedzie w połowie sierpnia - więc muszę sam to zrobić. Co do osiągów to najlepsze były jak iglica była na 3 rowku(czyli po "staremu") z nowym filtrem i świecami.
iglica.PNG
|
|
Plik ściągnięto 14314 raz(y) 1,98 KB |
|
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 31 Maj, 2008
|
|
|
A sprawdziłes symbol swiec czy jest na starych i nowych ten sam? powinno być DPR8EA9. Moze masz DPR7EA9? |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
|