VARAN (akronim od VARiable ANgle) - bardzo ciekawy projekt |
Autor |
Wiadomość |
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2013 VARAN (akronim od VARiable ANgle) - bardzo ciekawy projekt
|
|
|
Witam,
znalazłem w necie bardzo ciekawy projekt/artykuł dotyczący zmiany wyprzedzenia zapłonu w funkcji prędkości obrotowej wału korbowego.
Projekt raczej ma niewiele wspólnego z naszym GSem, ale z powodzeniem (wg. opisu) można go wykorzystać w różnego rodzaju dwusuwach typu jawa, mz itd.
Tutaj link do całego artykułu
Cechy urządzenia:
-Realizacja zmiennego wyprzedzenia zapłonu w zakresie od 0 do 180 stopni od 400 do 12000 obrotów.
-Wpisywanie mapy zapłonu z komputera.
-Zmiana map i regulacja wyprzedzenia zapłonu w czasie jazdy.
-Odcięcie zapłonu powyżej pewnych obrotów.
-Odłączanie cewki zapłonowej przy niepracującym silniku.
-Funkcja snopu iskier. Podczas rozruchu świeca podaje nie jedną, a kilkanaście iskier w celu pewniejszego zapłonu mieszanki.
-Funkcja immobilisera.
-Wbudowany miniaturowy stroboskop do kontroli poprawności działania.
-Zarówno dla instalacji 6 i 12 V. |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2013
|
|
|
Wydaje się być fajnym rozwiązaniem W wolnej chwili poczytam sobie o tym. Dzięki za link . |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 13 Kwi, 2013
|
|
|
z tego co słyszałem GS ma zmienne wyprzedzenie zapłonu do 4tyś obrotów a poźniej jest już stałe |
|
|
|
|
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013
|
|
|
Podobny układ, ale wymagający elektronicznego impulsatora zamiast platynek. |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|