Odrdzewianie |
Autor |
Wiadomość |
Nozownik [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Mar, 2013 Odrdzewianie
|
|
|
Witajcie wszyscy inni wkurzeni na pogodę
temacik - odrdzewiacze.
Słyszałem o specyfikach, które małe zaczątki rdzy są w stanie ładnie niwelować.
Jakieś odczucia, doświadczenia w tym temacie?
Ewentualnie polecenie konkretnego specyfiku? |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pią 29 Mar, 2013
|
|
|
Są rożne metody i sposoby usunięcia rdzy. Do typowych małych ognisk rdzy najłatwiej będzie użyć jakiegoś środka sklepowego takiego typowego jak np. WD i wiele innych, a czasami nawet szczotki drucianej czy papieru ściernego. Natomiast można pójść o krok dalej i przy większych ogniskach rdzy często w miejscach trudno dostępnych można użyć chemii np. kwasu solnego- ale nie samego, ponieważ sam kwas solny będzie żarł rdzę i to czego nie chcemy aby zeżarł, czyli powierzchnie danego elementu/danej części. Aby się przed tym uchronić musimy dodatkowo zastosować tzw. antykatalizator. Po zanurzeniu/namoczeniu elementu w takim roztworze cała rdza dosłownie paruje do czystego metalu. Stężenie kwasu jest bardzo wysokie wynoszące 40% i musimy zachować wszelkie środki ostrożności/bezpieczeństwa tj. stosujemy odpowiedniej klasy maski, a także odpowiedni ubiór i rękawice. Jeżeli chcemy np. roztwór rozrobić z wodą to pamiętamy z czasów szkoły... że zawsze wlewamy kwas do wody. Inną metodą jest zastosowanie pewnego specyfiku zasadowego, co prawda sam proces odrdzewiania trwa troszkę dłużej ale ma z kolei bardzo dobrą pewną właściwość, mianowicie po zabiegu z tym specyfikiem goły później metal prawie wcale nie rdzewieje jak ma to miejsce w przykładach poprzednich. Można też spróbować innych kwasów typu siarkowego, fosforowego, borowego itp. ale metody z kwasami stosuje się w zakładach gdzie dokonuje się większej liczby zleceń, a dane elementy są poddawane tzw. kąpieli odrdzewiającej. Inne bardziej mechaniczne metody oczyszczające to również piaskowanie/szkiełkowanie/szlifowanie/szczotkowanie, lecz każdy dobór odpowiedniej metody zależy przede wszystkim od stopnia zaawansowania zanieczyszczenia danej części, jak samego gabarytu/kształtu, no i własnych możliwości/umiejętności. |
Ostatnio zmieniony przez KATANA Pią 29 Mar, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: Pią 29 Mar, 2013
|
|
|
Katana...powinieneś książki pisać |
_________________ 5* |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 29 Mar, 2013
|
|
|
Idź do odpowiedniego sklepu, wyjaśnij o co chodzi i na pewno będą mieli coś co spełni Twoje oczekiwania . Kiedyś używałem preparatu "brunox" (nie wiem czy dokładnie tak to się nazywało). Wystarczyło oczyścić miejsce z rdzy i posmarować tym środkiem. Później ewentualnie zrobić zaprawkę. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
WojtasLDZ [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Mar, 2013
|
|
|
Ja polecam Cortanin F - Preparat służący do zabezpieczania zardzewiałych elementów stalowych przed dalszą korozją. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|