Wymiana dolnego kartera |
Autor |
Wiadomość |
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 860 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 26 Sty, 2013 Wymiana dolnego kartera
|
|
|
Tematu jeszcze nie było na forum więc zakładam.
Kolega poprosił mnie o wymianę dolnego kartera w jego silniku ponieważ stary pękł podczas gleby. Co prawda nie tyczy się to GS500 a GSX600F ale technika wykonania silnika podobna.
Teraz powód dla którego zakładam ten temat (wymiana prosta bo już 2 razy rozbierałem taki silnik na części). Chodzi mianowicie o to że wczoraj podczas rozmowy ze znajomym mechanikiem dowiedziałem się, że nie wymienia się tylko jednego kartera a oba na raz. Mówił że otwór na panewki jest wiercony w silniku dopiero po złożeniu 2 karterów w całość. Mówił że albo wymienić oba kartery albo kupić wszystkie nowe panewki. Czy ktoś z was wie jak to jest? Czy mam załamać kolegę mówiąc mu że ma wydać dodatkową kasę na karter lub panewki czy poskładać wszystko na starych panewkach? |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sob 26 Sty, 2013
|
|
|
2 kartery to nierozłączny zespół, i nie ma mowy o wymianie tylko jednej części bloku. Chodzi o to że wszystkie otwory są symetryczne w tym zespole dwóch karterów. Jeżeli weżmiesz dół od innego zespołu, to po prostu nie będą do siebie pasowały (powstaną odchyłki w spasowaniu) np: gniazda łożysk, gniazda wału korbowego, i inne. Tak więc już wiesz co masz powiedzieć koledze.
PS. Twój znajomy mechanik dobrze mówi...polać mu. |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 860 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 26 Sty, 2013
|
|
|
wysłałem mu to co napisałeś i zobaczymy jak zareaguje jak wejdzie na gadu
EDIT:
A zakładając że bym mu ostatecznie wymienił oba kartery to jak wygląda sprawa z panewkami? Mogą zostać stare czy trzeba wydać sporo kasy na nowe? |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sob 26 Sty, 2013
|
|
|
Odnośnie panewek to sprawa będzie trudniejsza, i sam bez odpowiedniego wyposażenia w specjalistyczne narzędzia pomiarowe tego nie zrobisz. Ostatecznie taki proces jak zwymiarowanie czopów wału korbowego, i poprawne spasowanie go w bloku silnika, to wyższa szkoła jazdy, ponieważ należy to zlecić specjalistycznemu zakładowi,który zwymiaruje dokładnie czopy wału, i zaklasyfikuje go do dalszych czynności. W innym razie najlepiej byłoby kupić sprawny cały piec, lub przynajmniej sprawny blok silnika ze sprawnym wałem korbowym (już spasowanym fabrycznie). Na powodzenie prawidłowego spasowania wału korbowego wpływa wiele czynników, min. stan/zużycie czopów głównych wału korbowego, których w warunkach garażowych nie będziesz w stanie określić. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|