tarcie,rzezenie pod pokrywa zebatki po wizycie u mechanika |
Autor |
Wiadomość |
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Pochwał: 2 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012
|
|
|
podciągnęłam trochę łańcuch i troszeczkę lepiej ale dalej rzęzi, ostatnio czyściłam zębatkę zdawczą i trochę latała.
Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na jedynce z wciśnięty sprzęgłem słychać szmer ale to chyba co innego....
Jaki koszt wymiany, jakie narzędzia potrzebne? |
_________________ My Suzi
.
.
|
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012
|
|
|
Koszt zębatki to jakieś 25-30 zł.
Żeby ją wymienić najpierw luzujesz oś tylnego koła (nie pamiętam jaki klucz, ale chyba 19*) i luzujesz łańcuch na napinaczach (kluczyk 10*) żeby trochę cofnąć koło. Kluczem nasadowym (też chyba 10*) zdejmujesz pokrywę zębatki i szczypcami ściągasz pierścień segera. Zdejmujesz łańcuch, zmieniasz zębatkę i składasz. 10 minut i po robocie
*Nie pamiętam jakie dokładnie rozmiary kluczy są potrzebne, więc tylko orientacyjnie podaję |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
bilder
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 01 Sty 2012 Pochwał: 3 Posty: 245 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012
|
|
|
Do tylnego koła klucz 22 (luzowanie nakrętki) przytrzymać można 17 po drugiej stronie.
Do luzowania naciągu klucz 12. Do zdjęcia pokrywy zębatki klucz 8. Jeszcze wajchę biegów musisz ściągnąć wykręcając śrubkę 10.
A reszta tak jak kampes napisał, mądrze się bo nie dawno napęd wymieniałem |
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Pochwał: 2 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012
|
|
|
wszystko mam a segera też by można było wymienić? jaki rozmiar? a zębatkę z iloma zębami najlepiej?
jeszcze tydzień urlopu mam to się za to zabiorę, bo dziś się przejechałam i straszy szum, szmer, rzęcholenie słychać w czasie jazdy |
_________________ My Suzi
.
.
|
|
|
|
|
bilder
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 01 Sty 2012 Pochwał: 3 Posty: 245 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2012
|
|
|
Ogólnie to zasady są do wszystkich. Opcja szukaj nie boli, serwisów-kę też mamy w odpowiednim dziale
P.S. Zakładaj standard 16 zębów. Taka będzie najodpowiedniejsza dla Twojego cyklu jazdy miasto - trasa. Chyba, że tylko po mieście to dla lepszej elastyczności zakłada się zębatkę 15z. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 21 Wrz, 2012
|
|
|
bilder napisał/a: | Ogólnie to zasady są do wszystkich. Opcja szukaj nie boli, serwisów-kę też mamy w odpowiednim dziale |
Dokładnie. Jak widzisz Claudii na forum są ludzie, którzy chętnie pomogą ale bez przesady. Chyba opcja szukaj nie jest dla ciebie zbyt skomplikowana? |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|