WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Suzuki GS 500E by lencol
Autor Wiadomość
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pią 30 Mar, 2012   

Z okazji zimnego okresu przedświątecznego rozpoczynam projekt wymiany wahacza na banditowy :D
Z pomocą kolegi demondemidi nabyłem droga kupna potrzebne części :P

Jestem jeszcze przed ostatecznym złożeniem wszystkiego w całość, ale już mogę mniej więcej podać listę części potrzebnych do przeróbki:
-wahacz od b6,
-felga od b6,
-zacisk hamulcowy od b6,
-tulejki dystansowe wahacza 14,1/25/37 (utwardzane i szlifowane) - ja osobiście zrobiłem to inaczej ale o tym później :P
- tarcza hamulcowa od b6,
-os tylna z dystansami i naciągiem oraz ślizg i obudowa łańcucha od b6.



Dog bonesy od b6 są krótsze od GSowych i mają 175mm więc tyłek, jeżeli je zastosujemy nieznacznie się podniesie.

Amortyzator od B6 ma 315mm miedzy otworami a GSowy 290mm. Z uwagi, że nie posiadam amora od b6 będę próbował zamontować ten od GS.



Największy problem jest z dorobieniem tulejek dystansowych wahacza. Powinny być one utwardzone i szlifowane do żądanego wymiaru. Mi udało się to wykonać w trochę inny sposób. Na obrazku powyżej widać różnicę między bieżnią od b6 i GS. Bieżnię od GS stoczyłem na tokarce na zewnątrz na wymiar średnicy wewnętrznej bieżni od b6 z zachowaniem pasowania ciasnego. Po nieznacznym podgrzaniu tulejki od b6 na prasie wcisnąłem jedną w drugą i tak otrzymałem dystans wahacza 14,1/25/37 :)
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 30 Mar, 2012   

No, w końcu się doczekałem jakiejś fotorelacji :) Teraz tylko wszystko poskładać do kupy i cieszyć się 160mm gumą na tyle :D

Mam tylko jedno zastrzeżenie odnośnie przepisu... tuleje nie muszą być utwardzane, oryginalne są utwardzane ze względu na to, że to bieżnie łożyska, a tuleje dotaczane w celu zmniejszenia średnicy do ośki GSa wystarczy, że będą w tej samej twardości co szpilka wahacza :)

A jeśli chodzi o zawias to zależnie od tego jak jeździsz... jak podniesiesz dupę to będzie ci się lepiej latało po mieście, im dupa niżej tym większa stabilność przy wyższych prędkościach (regulując wysokość tyłu na zawiasie zmieniasz kąt główki ramy)

Czekam na foto po montażu słusznej gumki :hyhy:
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Czw 05 Kwi, 2012   

Z uwagi, że przetoczenie bieżni tulejek od wahacza ze względu na ich twardość okazało się niemozliwe, tulejki zostały przeszlifowane (uzyskałem dzięki temu dokładniejsze pasowanie):



Bieżnia b6 jest nieco wyższa, chciałem na początku przeszlifować czoło do wysokości bieżni GS, ale rozwiązałem to inaczej :)



Tulejka dystansowa została stoczona z każdej strony tak, aby wsunęła się w środek bieżni b6:



Cały zespół wygląda tak:



Dla porównania różnice osiek wahacza w b6 i GS:




Myślę, ze następna fotorelacja bedzie op[isywała złożonego GSa z wahaczem b6 ;)
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Czw 05 Kwi, 2012   

A laczka może kupiłeś? :P
Tylko nie jakiegoś trupa :D
Kurde jak to złożysz to muszę wpaść to obejrzeć :)

Pozdro!
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Czw 05 Kwi, 2012   

Laczka mam już na feldze i problem w tym że to jest właśnie trup :P
Do testów styknie, a jak będzie wszystko teges to kupie nowy :D
Założony jest 150, a ja poszukam 160 :P a może nawet i 170 :D
demondemidi twierdzi, że 170 na tą felgę to już za dużo, ale w tym bandziorze co go "jeszcze" mam jest założony 170 i nie widać by jakoś nienaturalnie leżał :P
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Czw 05 Kwi, 2012   

Dawaj składaj i pojadymy spalić laka ;D :hyhy:
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 05 Kwi, 2012   

No nie powiem, dokładność się chwali :padam: Ale możesz mieć małe komplikacje przy montażu tego w wahaczu (trzeba będzie trafić bieżnią w tuleję dystansową), ale to akurat żaden problem :)

Gorzej wygląda kwestia tych bieżni z bandita, z tego co widzę to już są dość mocno styrane życiem więc pewnie same łożyska też nie są już w idealnym stanie :kwasny: polecał bym wymienić na nowe ale najpierw załóż wahacz na tych i sprawdź czy nie ma luzów, jak będzie wahacz chociaż trochę latał na boki to odrazu wymieniaj bo potem gdzieś w winklu się możesz zdziwić :kwasny:

A jeśli chodzi o gumę to polecam dunlop sportmax 2 (2 składnikowa), świetnie wygląda i naprawdę dobrze się klei :) albo np:

http://moto.allegro.pl/15...2225368554.html

W każdym razie ja bym wrzucił albo 150/60 albo w ostateczności 160/60.

tu masz fajne i bardzo tanie gumki:

http://moto.allegro.pl/br...2237004918.html

http://moto.allegro.pl/ja...2236836732.html

Tylko nie zakładaj Michelin Pilot Road... tragiczna guma :wstyd:

[ Dodano: Czw 05 Kwi, 2012 ]
Na temat gumy i jej szerokości pogadaj z koti88, miał na taką felgę założone 180 i sam szybko stwierdził, że jednak 160 jest odpowiednia do takiej felgi...
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
k2 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2012   

demondemidi napisał/a:
A jeśli chodzi o gumę to polecam dunlop sportmax 2 (2 składnikowa), świetnie wygląda i naprawdę dobrze się klei :) albo np:

http://moto.allegro.pl/15...2225368554.html

dunlop sportmax 2 - polecam. Mam obecnie założoną. Przelatała już jeden sezon. Bardzo stabilna opona. Dobrze trzyma się drogi. Daje poczucie bezpieczeństwa.
Tej z linka nie polecam. Miałem poprzednio. Opona bardzo miękka. Nie wytrzymała całego sezonu. Poza tym nie dawała "bezpieczeństwa" w zakrętach. Podczas jazdy w zakręcie czuć było drobne jej uślizgi.
_________________
TDM as unique as you

 
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Sob 07 Kwi, 2012   

Najpierw muszę złożyć wahacz do kupy, później będę myślał o gumie :P

Mogę tylko dodać że obecnie mam założoną oponkę metzeler na felgę GS i faktycznie wwinklach czuć jej lekkie uślizgi :kwasny:
Poprzednio miałem Bridgestone battlax i byłem z niej bardzo zadowolony :)
I chyba właśnie z tego powodu do niej wrócę, ale już w wersji 160/60/17 :rotfl:
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012   

Pierwsze zdjęcia z przymiarki wahacza b6:


Pare małych kwiatków sie jeszcze pojawiło podczas pracy, ale myslę że szybko je wyeliminuję :P



Na zdjeciu powyżej widać, ze na originalnym amorze i kołysce zuzia się podniosła i nawet na centralnej niewiele brakuje by tylna opona dotykała ziemi. :kwasny:

Muszę dorobić dłuższe dog ponesy, aby wahacz przesunął się jakieś 4 cm do góry. :)
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 12 Kwi, 2012   

A jakież to kwiatki się pojawiły?? ;> I dawaj fotę od tyłu, bo tak to nie widać żeby szerzej było :P ]:->
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
wojtek811
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Kwi, 2012   

Prawdopodobnie jeden z większych kwiatków to pewnie łańcuch. Czekam na jakieś wieści jak to wyjdzie w praniu.
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012   

Z łańcuchem akurat nie było problemu :P
Faktycznie, w b6 jest szerszy o rozmiarze 530, ale zębatkę tylną mam na rozmiar GS czyli 520 :]
A jeżeli chodzi o ustawienie równoległe zębatek to wygląda, że jest ok, ale to się okaże jak będę miał już wszystko złożone do kupy ;)

Mały kwiatek tyczy się właśnie wybieraka :P Moja wina bo nie przemyślałem, że mimo tego że wybieraki są identyczne to tulejki w środku już nie :P

Mały edit:

Z łańcuchem jednak jest problem :P
wybierak od b6 pasuje, ale za bardzo odstawia zębatkę. Na wybieraku GS byłoby wszystko git, ale nie zgadzają się średnice wewnętrzne (inne ośki) :kwasny:

Ostatecznie trzeba będzie zostać przy wybieraku GS ale przerobić na grubszą ośkę :niepewny:



Poza tym nieszczęsnym wybierakiem wahacz i felga ładnie się spasowały w ramie GS :D



Dodatkowo tłumik został troszkę odświeżony :P


Na koniec 2 fotki z regulacji luzów zaworowych ;)


Mogę powiedzieć tylko tyle, że na wydechowym lewym było ok, a reszta miała za duże luzy :)

_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
wojtek811
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Kwi, 2012   

Widać że sety nie będą pasowały, z prawej pompka hamulcowa się chyba nie zmieści.
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 26 Kwi, 2012   

wojtek811 Widać, że nie wiesz o czym mówisz :wstyd:

lencol ja z zabieraka od b12 mogłem spokojnie zdjąć jakieś 5mm z powierzchni do której przylega zębatka i to pozwoliło na bez problemowy montaż :) Zobacz ile możesz u siebie zebrać, bo może wystarczą 2 minuty na tokarce i będzie ok ;)
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.