Remont silnika |
Autor |
Wiadomość |
preker [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010
|
|
|
a czy w cene tlokow masz wliczone pierscienie? |
|
|
|
|
gontar [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010
|
|
|
Tak, tłoki są razem z pierścieniami. |
|
|
|
|
kasumoto [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Paź, 2010
|
|
|
no i jak opłacał się ten remont? co możesz powiedzieć po całym sezonie użytkowania GSki... sam myślę nad remontem i jeżeli bede miał pewność, że te 3500 tysia zmienią moją suze nie do poznania to wchodze w taki układ.... (mam na myśli lepszą kulturę pracy silnika, mniejsze zuzycie oleju 1l / 500km :-P, lepsze osiagi - 160km/h to max u mnie, lepsza moc, mniejsze spalanie 7l/100km)... |
|
|
|
|
gontar [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Paź, 2010
|
|
|
No ja napiszę tak: kultura pracy mojego silnika jest taka, jak przed remontem - bo w sumie od tej strony nic mu nie dolegało. Zużycie oleju spadło diametralnie. Między wymianami oleju spokojnie wystarcza mi butelka 1L, tak więc spalanie oleju = ~1L/6000km . Jeżdżę, można powiedzieć, normalnie - ani nie zamulam, anie nie pałuję go pod czerwone pole. Zużycie paliwa takie jak przed remontem, czyli między 4,5 a 5L/100km. Jak się bardziej przyciśnie, to ~5,5L/100km. Co do kosztów remontu to wyniósł on trochę mniej, bo przecież w tych 3,5kpln jest też wymiana przedniej taczy hamulcowej, która tania nie jest . |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 17 Paź, 2010
|
|
|
kasumoto, wszystko zależy od tego w jakim stanie masz "dół" silnika. Przy tym spalaniu oleju mierzyłes kompresje na zimnym?
Za 2-2,5tys dostaniesz silnik z nie duzym przebiegiem wiec takie pieniadze za remont to mało opłacalne. |
|
|
|
|
Ultimate [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2011
|
|
|
Witam
Podczepię się.
Czy po rozpołowieniu silnika mam użyć jakiegoś silikonu / kleju do sklejenia obu połówek bloka ? |
|
|
|
|
maniek
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 83 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2011
|
|
|
Są silikony przystosowane aby wytrzymały wysokie temperatury. Daj uszczelkę i taki silikon i będzie musiało być szczelne. |
|
|
|
|
Ultimate [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
Dzięki..
Jeszcze jedno pytanko bo chyba kiepsko szukam.. z jakim momentem NM dokręcać świece |
|
|
|
|
AdamSsS [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
świece na wyczucie tak jak kore spustu oleju . Jak zaczniesz czuć opur to jeszcze troszeczku dokręć . Nie wiem jak ci to napisać . Poczujesz że są dokręcone . |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
Poszukaj w serwisówce. Co prawda nie ma podanych wartości w Nm, ale jest np. tak: nową święcę dokręcić palcami ile się da, a później kluczem o 1/4 obrotu (a może 1/2? - nie pamiętam). Starą (tj. już kiedyś wkręconą) o 1/8 obrotu. Ale tak jak pisze AdamSsS, wyczucie zdecydowanie się przyda . |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
Na stronie NGK pisali kiedyś żeby świece przykręcać z momentem 17Nm. I to się chyba tyczył świec nowych, stare na wyczucie |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
Pewnie masz rację Kat.
Żeby nie było niedomówień to wg. serwisówki moment wynosi 13-15 Nm, a Haynes pisze tylko żeby dokręcić ją o 1/4 obrotu. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
zamiast szukać w internecie na temat dokrecania świec w samochodach poszukajcie tematu na forum gs500 w którym ktoś już próbował przykrecic świece tym momentem który podałes w linku.
dobrze ze nie musi on kontynuować tematu w dziale remont silnika w ktorym ciagniecie temat dokrecanie świecy
http://www.forum.gs500.pl...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
Ultimate [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Jutro skręcam serducho |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|