|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Ogólnie o Gs 500 - Jak zachowują się Wasze GSy gdy puścicie kierownicę
grzesieq - Sob 20 Wrz, 2008 Temat postu: Jak zachowują się Wasze GSy gdy puścicie kierownicę Witam, jestem nowy na forum, więc na początku chciałbym się przywitać.
Od około 3 m-cy jestem na etapie zakupu Gs-a, kilka już oglądałem, na kilku jeździłem.
W zeszłym tygodniu również testowałem jeden motor i co zauważyłem:
Motor po puszczeniu kierownicy wężykuje/zygzakuje tzn. jedzie w miarę prosto, tylko lekko kiwając się na boki (cały waha się to troszkę w prawo to w lewo).
Moje pytania:
1. Czy też tak macie?
2. Co to oznacza? Czyżby skutek jakiejś gleby, przewrócenia na parkingu, czy też spadnięcia z podnóżki, jak to wszyscy w ogłoszeniach piszą.
Zaznaczam, że nie ściągało go w żadną stronę, tylko tak się kiwał. A może po prostu ten typ tak ma?
Z góry dziękuję serdecznie za odpowiedzi bardziej zaawansowanych użytkowników Gs-ów
midd - Sob 20 Wrz, 2008
1. za wysokie cisnienie w oponie
2. za bardzo dokrecona główka ramy lub za luźna
3. krzywy przód
takie sa moje typy
moto przy 40 km/h powinno jechac prosto a kiera zachowywac sie spokojnie.
jakies weżykowanie, sciaganie lub shimmy to zawsze objaw ze cos jest nie tak
metalbeast - Sob 20 Wrz, 2008
przy 30kph i poniżej też mi tak się lekko buja, ale to bardzo delikatnie, nie ściągając w żadną ze stron. Im wolniej tym bardziej za wężem podąża. Ale tak jak pisze midd, już przy ok 40kph jest spokój. No chyba że jakąś pofalowaną droge wybierzesz na testy, wtedy wiadomo.. GS jest stabilny, z reszta, jak każdy motocykl, po uzyskaniu odpowiedniej predkości.
Grzechu16 - Sob 20 Wrz, 2008
może to też być skutek niskiego poziomu oleju w lagach.
Piterek - Sob 20 Wrz, 2008
Albo po prostu wiercisz się na moto i ciałem wprowadzasz go w skręt przy puszczeniu kierownicy...
Inku - Sob 20 Wrz, 2008
1 z powyższych lub... wyząbkowana przednia opona. U mnie telepało kierownicą po jej puszczeniu, właśnie z tego powodu. Po wymianie gumy - miód, malina, orzeszki. I stoppie można robić
_Malin_ - Sob 20 Wrz, 2008
Przyczyną może być również nierównomierny naciąg łańcucha. Ale skoro mówisz że bujało raz w lewo, raz w prawo, to prawdopodobnie jak pisali koledzy powyżej za wolno jechałeś.
Borko - Sob 20 Wrz, 2008
Miałem dokładnie to samo co opisałeś. Przyczyna - za mocno dokręcona kierownica. Poluznj ta dużą śrube kontrującą (22), pod nią jest taka nakrętka z 4 rowkami, poluznij ją tak z 1/8 obrotu i dokręć spowrotem śrube kontrującą, zobaczysz, że ustanie
Postaw moto na centralce ustaw kierownice prosto - jak dociążysz tył tak że kierownica uniesie się w powietrze to musi skręcać się na jeden z boków.
Lemon - Sob 27 Cze, 2009
u mnie wymiana opon na nowe całkowicie rozwiazała problem.
maruder07 - Pią 16 Paź, 2009
A u mnie lekko kołysze na boki ale znośnie i nasila sie to wraz ze spadkiem prędkości motocykla. Ale ogólnie mogę zejść bez trzymanki do 20km/h bo niżej to już równowagę tracę całkiem. Ale to chyba normalne jest.
Matizyahu - Pon 19 Paź, 2009
Utrata równowagi przy mniej niż 20km/h to normalka
Tak jak powiedział Midd - do prędkości 40 km/h nie powinno dziać się absolutnie nic. Poniżej lekkie znoszenie to rzecz najzupełniej normalna, bo razem ze spadkiem prędkości zmniejszają się siły działające na maszynę
Irek - Pon 19 Paź, 2009
U mnie (nie wiem czy u wszystkich ale podejżewam że tak) jadąc zwykłą drogą, motocykl zawsze ściąga w prawo. Ale "odkryłem" że jest to wynik "wyprofilowania" drogi. Wiadomo na środku jest najwyżej, a im bliżej prawej strony tym niżej.
Na ćwiczeniach na motoszkole na równej i płaskiej nawierzchni lotniska motocykl nie ściągał.
onufry - Pon 19 Paź, 2009
Irek a ja myślałem że to przez to że z prawej strony jest wydech ale to jest takie nikłe ściąganie
maruder07 - Pon 19 Paź, 2009
Irek, u mnie też asfalt jest wyprofilowany trochę ale to mi nie przeszkadza starczy lekko się wychylić i wyrównasz to i pojedzie prosto jak po torach pokiwaj tułowiem na prawo i lewo lekko a zobaczysz ze będziesz skręcał lekko.
midd - Pon 19 Paź, 2009
profilowanie drogi profilowaniem, lepiej pojechac na duzy parking i przeprowadzic testy
Matizyahu - Wto 20 Paź, 2009
Szczerze, to i tak warto pojechać na duży parking choćby raz, żeby fachowy przeciwskręt opanować
Irek - Wto 20 Paź, 2009
Moto szkoła suzuki zaliczona, wiecej może tylko zycie i tor nauczyć..
walus84 - Sro 21 Paź, 2009
No niestety ale parkingi nawet te większe są odpowiednio profilowane by woda nie stała lecz spływała
baniak86 - Czw 17 Cze, 2010
odświeże nieco temat, bo mam podobny objaw tyle, że im szybciej tym bardziej kiera wariuje. Efekt kolizji lekkiej (zob. opis http://www.forum.gs500.pl...p=84284#84284). Tylko co to może być??
|
|