Nawigacja GPS - jaka?
Odpowiedz do tematu

:
studi napisał/a:
bo skoro na jednym manewrze potrafi powiedzieć 100m przed a na innym mówi na 15m przed to raczej nie jest kwestia ustawień.
Nie wiem czy nie ma takich ustawień jak z głośnością - że w zależności od prędkości ustawiasz ile wcześniej chcesz komunikat... Ale nie mam przy sobie więc nie sprawdzę teraz :)

:
Opcje komunikatów wyglądają tak jak na obrazku poniżej, problem z tym, że jeśli manewry są blisko siebie, albo akurat zacznie sobie coś przeliczać (posiadam odblokowanego HP iPAQ 31x, może sprzęt nie najnowszy, bo z 2007 roku, ale wydajny, procek 600MHz -> http://h41320.www4.hp.com...datasheet.pdf), to nie wyłgasz tego, który mam ustawiony na 18s. przed, albo powie "za ..." i już minie manewr :)

W sumie mnie to i tak nie przeszkadza, bo jak pisał tmi warto wcześniej zapoznać się z trasą, a GSP używać jako pomoc w razie zgubienia się, czy jedynie orientacyjnego kierunku lub zachowania śladu

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
marco.p
[Usunięty]
:
ja na przykład mam nokie 5800 a nawigacja nokii zamontowana na kierownicy w lewej strony. a uchwyt z budy z komorkami na rower za 30zl. działa

:
marco.p napisał/a:
ja na przykład mam nokie 5800 a nawigacja nokii zamontowana na kierownicy w lewej strony. a uchwyt z budy z komorkami na rower za 30zl. działa


aktualnie mam tak samo już drugi sezon. Wszystko sie sprawdza. Słuchawek nie używam, wystarczy rzut oka gdzie i w którą stronę będzie zakręt i to wystarcza.
Nawigacja w Noki ma jedną wadę - wyznaczanie drogi nie jest takie łatwe i przyjemne jak w "profi navi". powodem jest mały ekran.

:
chcialbym krotko opisac nawigacje lark freebird 35at. pewnie juz nie jeden z was o niej slyszal ale malo kto na forum napisal o niej wiecej szczegolow

na pierwszy rzut oka wyglada jak zwykla samochodowa z przekatna ekranu 3,5". odroznia ja tylko wzmocniona obudowa odporna na uderzenia, kurz i wode (podana jest klasa na obudowie IP54). ekran mozna obslugowac w rekawicy ale odradzam w czasie jazdy bo trzeba to robic dosc precyzyjnie ze wzgledu na maly ekran.
w zestawie dostajemy wspomniana nawigacje, zapasowa baterie, ladowarke i uchwyt samochodowy, uchwyt na kierownice (dosc solidny) wraz ze stacja dokujaca i kablem ktory mozna podlaczyc sobie pod akumulator - bardzo fajny patent, zwazywszy na uwage ze bateria dlugo nie trzyma. ja dodatkowo dorzucilem bezpiecznik 5A z wylacznikiem.

sama nawigacja w obsludze jest dosc prosta. zalaczona mapa larkmap chowa sie w porownaniu do automapy ale do celu nas doprowadzi i jest w miare czytelna. co wazne lark dziala z automapa, ktora pewnie dokupie sobie za jakis czas. gps sygnal lapie poprawnie i w miare sprawnie. display dosc czytelny. czasem pod slonce moze byc problem z widocznoscia ekranu - ma temu zapobiegac daszek w uchwycie ale srednio spelnia swoja funkcje.
lark obsluguje bluetooth wiec mozna polaczyc go z zestawem sluchawkowym jak ktos ma. czytajac z samego ekranu nie mialem problemow z nawigowaniem.

to co na pewno kusi to cena tego urzadzenia w porownaniu z innymi motocyklowymi. ja zaplacilem 300zl.
mysle ze mozna polecic przede wszystkim za stosunek cena/jakosc oferowanego produktu.


http://na2oo.blogspot.com/
sózócki kocurrr
:
EDIT zainstalowalem AM Europy na karcie micro sdhc 4gb. najwiecej czasu zajmuje zaladowanie programu. AM chodzi bardzo plynnie zdecydowanie lepiej niz larkmap.
tera je git 8)

http://na2oo.blogspot.com/
sózócki kocurrr
: Nowy TomTom Rider
Nowa motocyklowa navi od TT :hyhy:

http://motovoyager.net/20...ja-motocyklowa/
http://www.tomtom.com/en_gb/tomtom-rider/

Nie wierzę w życie pozazlotowe
:
Nie za drogo jak na GPS? Lepiej kupić coś na windowsie i nie przepłacać za oprogramowanie.

Kobra 3G Avanti-->GB STREET 50/72/110-->Suzuki GS500E Five Stars-->Suzuki GSX 750F
:
No ze względu na cenę to raczej będzie nowinka niż częsty nabytek. :)

Zdecydowanie szybciej bym sobie kupił larka like a bodzio...

Hoplita
[Usunięty]
:
simin napisał/a:
No ze względu na cenę to raczej będzie nowinka niż częsty nabytek. :)

Jesteś w błędzie. Handluję GPSami i wierz mi modele pokroju Garmin Zumo 660LM czy Zumo 350LM sprzedają się nadspodziewanie dobrze. Być może z punktu widzenia posiadacza GS500 to ekstrawagancja, ale goście na Hayabusah czy GS 1200 nie oszczędzają ;)

Jest też znacząca różnica w komforcie obsługi urządzeń pokroju Lark w porównaniu do Garmina... naturalnie, najpewniej oba doprowadzą Cię do celu, ale już np. obsługa Garmina w trakcie jazdy ze względu na odpowiednio duże ikony (oczywiście - przy odpowiedniej dozie zdrowego rozsądku) jest bezproblemowa.
TomTom Rider mam na dniach dostać do zabawy - zobaczymy jak to się sprawuje.

_ANIOŁ_ co sądzę o piractwie zostawię dla siebie, ale większość urządzeń obecnych na rynku sprzedawana jest już w cenie z dożywotnimi aktualizacjami - dopłata do urządzeń bez aktualizacji jest różna i zależy od modelu, ale zwykle jest to różnica na poziomie od kilkudziesięciu do 200 zł - a nie tracisz wparcia technicznego itd. Zawsze warto sprawdzić najpierw legalne rozwiązanie zanim poleci się jego obejście ;)

:
Hoplita napisał/a:
Handluję GPSami i wierz mi modele pokroju Garmin Zumo 660LM czy Zumo 350LM sprzedają się nadspodziewanie dobrze.
Pytanie ile to jest nadspodziewanie dobrze patrząc na ilość sprzedanych egzemplarzy.

Hoplita napisał/a:
Jest też znacząca różnica w komforcie obsługi urządzeń pokroju Lark w porównaniu do Garmina... naturalnie, najpewniej oba doprowadzą Cię do celu, ale już np. obsługa Garmina w trakcie jazdy ze względu na odpowiednio duże ikony (oczywiście - przy odpowiedniej dozie zdrowego rozsądku) jest bezproblemowa.
To że sprzęty tomtom czy garmin są lepsze od larka nie mam wątpliwości. Osobiście korzystam w samochodzie z jakiegoś mediona który kosztował grosze, i po porównaniu z innymi nawigacjami widzę że wolniej łapie sygnał itp.

Pytanie tylko ile warta jest ta różnica w komforcie. Bo różnica w cenie ok 2000 zł jest dość znacząca.

I wydaje mi się że 90% ludzi wybierze opcję tańszą, a 90% ludzi którzy wybiorą opcję droższą opcja tańsza w zupełności by wystarczyła.

:
Rider 5 ma kosztować 1700 z dożywotnią aktualizacją. Przyznam że jest to sporo ale patrząc na historię poprzednich modeli, spodziewam się że zejdą z ceny po paru miesiącach.
Ale w zamian mamy najwyższej jakości urządzenie odporne na brud, kurz, wstrząsy itp. z oprogramowaniem specjalnie zaprojektowanym dla motocyklistów - nawigację obsługuje się bez zdejmowania rękawic :cwaniak: No i dożywotnia aktualizacja map - jeśli potraktować to jako zakup na lata (a można śmiało bo to pancerne sprzęty, a nie chińskie zabawki za 200zł) to warto, chociaż zdaję sobie sprawę że większość nie będzie w stanie wyłożyć 1.5 kafla na navi... Wtedy trzeba się zadowolić tańszym rozwiązaniem typu Lark, nawet z wbudowaną podstawową mapą, byle nie z PIRATEM AutoMapy - kto żyje z oprogramowania doskonale wie co tym sądzę.
Hoplita - może mała relacja na forum po zapoznaniu się ze sprzętem? :)

Nie wierzę w życie pozazlotowe
:
Tylko po co wywalać połowę wartości GS-a na super odpornego na "fszystko" GPS-a skoro można nawet free birda za 200 zł włożyć w pokrowiec wodoodporny :) Zdjęcie rękawicy zajmuje mi na lenia 10 sekund. Co do mapy do kupiłem kiedyś Automapę za 200 zł, ale mi się skończyła aktualizacja :)

Kobra 3G Avanti-->GB STREET 50/72/110-->Suzuki GS500E Five Stars-->Suzuki GSX 750F
:
No pewnie że nie ma sensu (to jak podwajanie wartości malucha poprzez tankowanie do pełna), to raczej sprzęt dla tych bardziej "majętniejszych" i jeżdżących na dalsze wyprawy. A są na TYM forum tacy, co to nowe z salonu wielbłądziaste turystyki kupują (nie pokazując palcem) :hyhy:

Nie wierzę w życie pozazlotowe
Hoplita
[Usunięty]
:
johnny_doe napisał/a:
Hoplita - może mała relacja na forum po zapoznaniu się ze sprzętem? :)

Jasne. Dam znać co i jak. Sam jestem ciekaw.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.