Nawigacja GPS - jaka? |
Autor |
Wiadomość |
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 07 Lip, 2011
|
|
|
studi napisał/a: | bo skoro na jednym manewrze potrafi powiedzieć 100m przed a na innym mówi na 15m przed to raczej nie jest kwestia ustawień. | Nie wiem czy nie ma takich ustawień jak z głośnością - że w zależności od prędkości ustawiasz ile wcześniej chcesz komunikat... Ale nie mam przy sobie więc nie sprawdzę teraz |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Czw 07 Lip, 2011
|
|
|
Opcje komunikatów wyglądają tak jak na obrazku poniżej, problem z tym, że jeśli manewry są blisko siebie, albo akurat zacznie sobie coś przeliczać (posiadam odblokowanego HP iPAQ 31x, może sprzęt nie najnowszy, bo z 2007 roku, ale wydajny, procek 600MHz -> http://h41320.www4.hp.com...datasheet.pdf), to nie wyłgasz tego, który mam ustawiony na 18s. przed, albo powie "za ..." i już minie manewr
W sumie mnie to i tak nie przeszkadza, bo jak pisał tmi warto wcześniej zapoznać się z trasą, a GSP używać jako pomoc w razie zgubienia się, czy jedynie orientacyjnego kierunku lub zachowania śladu
am.png
|
|
Plik ściągnięto 18739 raz(y) 9,66 KB |
|
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
marco.p [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Lip, 2011
|
|
|
ja na przykład mam nokie 5800 a nawigacja nokii zamontowana na kierownicy w lewej strony. a uchwyt z budy z komorkami na rower za 30zl. działa |
|
|
|
|
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Pią 08 Lip, 2011
|
|
|
marco.p napisał/a: | ja na przykład mam nokie 5800 a nawigacja nokii zamontowana na kierownicy w lewej strony. a uchwyt z budy z komorkami na rower za 30zl. działa |
aktualnie mam tak samo już drugi sezon. Wszystko sie sprawdza. Słuchawek nie używam, wystarczy rzut oka gdzie i w którą stronę będzie zakręt i to wystarcza.
Nawigacja w Noki ma jedną wadę - wyznaczanie drogi nie jest takie łatwe i przyjemne jak w "profi navi". powodem jest mały ekran. |
_________________ TDM as unique as you
|
|
|
|
|
panbodzio
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 105 Dołączył: 20 Gru 2008 Pochwał: 18 Posty: 1119 Skąd: dokąd
|
Wysłany: Czw 22 Mar, 2012
|
|
|
chcialbym krotko opisac nawigacje lark freebird 35at. pewnie juz nie jeden z was o niej slyszal ale malo kto na forum napisal o niej wiecej szczegolow
na pierwszy rzut oka wyglada jak zwykla samochodowa z przekatna ekranu 3,5". odroznia ja tylko wzmocniona obudowa odporna na uderzenia, kurz i wode (podana jest klasa na obudowie IP54). ekran mozna obslugowac w rekawicy ale odradzam w czasie jazdy bo trzeba to robic dosc precyzyjnie ze wzgledu na maly ekran.
w zestawie dostajemy wspomniana nawigacje, zapasowa baterie, ladowarke i uchwyt samochodowy, uchwyt na kierownice (dosc solidny) wraz ze stacja dokujaca i kablem ktory mozna podlaczyc sobie pod akumulator - bardzo fajny patent, zwazywszy na uwage ze bateria dlugo nie trzyma. ja dodatkowo dorzucilem bezpiecznik 5A z wylacznikiem.
sama nawigacja w obsludze jest dosc prosta. zalaczona mapa larkmap chowa sie w porownaniu do automapy ale do celu nas doprowadzi i jest w miare czytelna. co wazne lark dziala z automapa, ktora pewnie dokupie sobie za jakis czas. gps sygnal lapie poprawnie i w miare sprawnie. display dosc czytelny. czasem pod slonce moze byc problem z widocznoscia ekranu - ma temu zapobiegac daszek w uchwycie ale srednio spelnia swoja funkcje.
lark obsluguje bluetooth wiec mozna polaczyc go z zestawem sluchawkowym jak ktos ma. czytajac z samego ekranu nie mialem problemow z nawigowaniem.
to co na pewno kusi to cena tego urzadzenia w porownaniu z innymi motocyklowymi. ja zaplacilem 300zl.
mysle ze mozna polecic przede wszystkim za stosunek cena/jakosc oferowanego produktu.
|
_________________ http://na2oo.blogspot.com/
sózócki kocurrr |
|
|
|
|
panbodzio
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 105 Dołączył: 20 Gru 2008 Pochwał: 18 Posty: 1119 Skąd: dokąd
|
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2012
|
|
|
EDIT zainstalowalem AM Europy na karcie micro sdhc 4gb. najwiecej czasu zajmuje zaladowanie programu. AM chodzi bardzo plynnie zdecydowanie lepiej niz larkmap.
tera je git |
_________________ http://na2oo.blogspot.com/
sózócki kocurrr |
|
|
|
|
johnny
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 41 Dołączył: 05 Cze 2010 Pochwał: 12 Posty: 551 Skąd: NSZ
|
|
|
|
|
_ANIOŁ_
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2012 Pochwał: 3 Posty: 486 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2013
|
|
|
Nie za drogo jak na GPS? Lepiej kupić coś na windowsie i nie przepłacać za oprogramowanie. |
_________________ Kobra 3G Avanti-->GB STREET 50/72/110-->Suzuki GS500E Five Stars-->Suzuki GSX 750F |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 15 Lut, 2013
|
|
|
No ze względu na cenę to raczej będzie nowinka niż częsty nabytek.
Zdecydowanie szybciej bym sobie kupił larka like a bodzio... |
|
|
|
|
Hoplita [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Lut, 2013
|
|
|
simin napisał/a: | No ze względu na cenę to raczej będzie nowinka niż częsty nabytek. |
Jesteś w błędzie. Handluję GPSami i wierz mi modele pokroju Garmin Zumo 660LM czy Zumo 350LM sprzedają się nadspodziewanie dobrze. Być może z punktu widzenia posiadacza GS500 to ekstrawagancja, ale goście na Hayabusah czy GS 1200 nie oszczędzają
Jest też znacząca różnica w komforcie obsługi urządzeń pokroju Lark w porównaniu do Garmina... naturalnie, najpewniej oba doprowadzą Cię do celu, ale już np. obsługa Garmina w trakcie jazdy ze względu na odpowiednio duże ikony (oczywiście - przy odpowiedniej dozie zdrowego rozsądku) jest bezproblemowa.
TomTom Rider mam na dniach dostać do zabawy - zobaczymy jak to się sprawuje.
_ANIOŁ_ co sądzę o piractwie zostawię dla siebie, ale większość urządzeń obecnych na rynku sprzedawana jest już w cenie z dożywotnimi aktualizacjami - dopłata do urządzeń bez aktualizacji jest różna i zależy od modelu, ale zwykle jest to różnica na poziomie od kilkudziesięciu do 200 zł - a nie tracisz wparcia technicznego itd. Zawsze warto sprawdzić najpierw legalne rozwiązanie zanim poleci się jego obejście |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 16 Lut, 2013
|
|
|
Hoplita napisał/a: | Handluję GPSami i wierz mi modele pokroju Garmin Zumo 660LM czy Zumo 350LM sprzedają się nadspodziewanie dobrze. | Pytanie ile to jest nadspodziewanie dobrze patrząc na ilość sprzedanych egzemplarzy.
Hoplita napisał/a: | Jest też znacząca różnica w komforcie obsługi urządzeń pokroju Lark w porównaniu do Garmina... naturalnie, najpewniej oba doprowadzą Cię do celu, ale już np. obsługa Garmina w trakcie jazdy ze względu na odpowiednio duże ikony (oczywiście - przy odpowiedniej dozie zdrowego rozsądku) jest bezproblemowa. | To że sprzęty tomtom czy garmin są lepsze od larka nie mam wątpliwości. Osobiście korzystam w samochodzie z jakiegoś mediona który kosztował grosze, i po porównaniu z innymi nawigacjami widzę że wolniej łapie sygnał itp.
Pytanie tylko ile warta jest ta różnica w komforcie. Bo różnica w cenie ok 2000 zł jest dość znacząca.
I wydaje mi się że 90% ludzi wybierze opcję tańszą, a 90% ludzi którzy wybiorą opcję droższą opcja tańsza w zupełności by wystarczyła. |
|
|
|
|
johnny
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 41 Dołączył: 05 Cze 2010 Pochwał: 12 Posty: 551 Skąd: NSZ
|
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013
|
|
|
Rider 5 ma kosztować 1700 z dożywotnią aktualizacją. Przyznam że jest to sporo ale patrząc na historię poprzednich modeli, spodziewam się że zejdą z ceny po paru miesiącach.
Ale w zamian mamy najwyższej jakości urządzenie odporne na brud, kurz, wstrząsy itp. z oprogramowaniem specjalnie zaprojektowanym dla motocyklistów - nawigację obsługuje się bez zdejmowania rękawic No i dożywotnia aktualizacja map - jeśli potraktować to jako zakup na lata (a można śmiało bo to pancerne sprzęty, a nie chińskie zabawki za 200zł) to warto, chociaż zdaję sobie sprawę że większość nie będzie w stanie wyłożyć 1.5 kafla na navi... Wtedy trzeba się zadowolić tańszym rozwiązaniem typu Lark, nawet z wbudowaną podstawową mapą, byle nie z PIRATEM AutoMapy - kto żyje z oprogramowania doskonale wie co tym sądzę.
Hoplita - może mała relacja na forum po zapoznaniu się ze sprzętem? |
_________________ Nie wierzę w życie pozazlotowe |
|
|
|
|
_ANIOŁ_
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2012 Pochwał: 3 Posty: 486 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013
|
|
|
Tylko po co wywalać połowę wartości GS-a na super odpornego na "fszystko" GPS-a skoro można nawet free birda za 200 zł włożyć w pokrowiec wodoodporny Zdjęcie rękawicy zajmuje mi na lenia 10 sekund. Co do mapy do kupiłem kiedyś Automapę za 200 zł, ale mi się skończyła aktualizacja |
_________________ Kobra 3G Avanti-->GB STREET 50/72/110-->Suzuki GS500E Five Stars-->Suzuki GSX 750F |
|
|
|
|
johnny
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 41 Dołączył: 05 Cze 2010 Pochwał: 12 Posty: 551 Skąd: NSZ
|
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013
|
|
|
No pewnie że nie ma sensu (to jak podwajanie wartości malucha poprzez tankowanie do pełna), to raczej sprzęt dla tych bardziej "majętniejszych" i jeżdżących na dalsze wyprawy. A są na TYM forum tacy, co to nowe z salonu wielbłądziaste turystyki kupują (nie pokazując palcem) |
_________________ Nie wierzę w życie pozazlotowe |
|
|
|
|
Hoplita [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013
|
|
|
johnny_doe napisał/a: | Hoplita - może mała relacja na forum po zapoznaniu się ze sprzętem? |
Jasne. Dam znać co i jak. Sam jestem ciekaw. |
|
|
|
|
|