WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: leon
Sro 11 Mar, 2009
WYSWIETLACZ BIEGOW
Autor Wiadomość
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 25 Lut, 2013   

Co masz na myśli "za głęboko wywiercona"?

Może da się "zaplombować" jakimś mocnym klejem (poxipol czy cuś) i przeszlifować na gładko?
 
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Pon 25 Lut, 2013   

mam klej do metalu, takie "spawanie na zimno" ale obawiam się że będzie odpadać i zasyfi mi olej :/
_________________
My Suzi
.

.
 
 
bilder 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 01 Sty 2012
Pochwał: 3
Posty: 245
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 25 Lut, 2013   

To dużą tą dziurę zrobiłaś ?
Nie powinno, jeśli wszystko się zrobi ok tak jak napisałem. Oczywiście jeszcze odtłuścić wszystko trzeba przed klejeniem ;)
 
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 25 Lut, 2013   

claudii napisał/a:
mam klej do metalu, takie "spawanie na zimno" ale obawiam się że będzie odpadać i zasyfi mi olej :/
Jak zalepisz dziurę szczelnie, pozwolisz klejowi wyschnąć i zeszlifujesz tak żeby nie było "zadr" to nie powinno nic odpadać.

Odnośnie kleju do metalu - zdaje się że załączanie biegów w czujniku sygnalizowane jest zamknięciem obwodu, więc czujnik poza pinami nie powinien przewodzić prądu (tak mi się przynajmniej wydaje)... Jeśli klej do metalu faktycznie "spawa" dziury, to może przewodzi też prąd? Lepiej użyć jakiegoś epoksydowego izolatora :)
 
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Pon 25 Lut, 2013   

simin napisał/a:
claudii napisał/a:
mam klej do metalu, takie "spawanie na zimno" ale obawiam się że będzie odpadać i zasyfi mi olej :/
Jak zalepisz dziurę szczelnie, pozwolisz klejowi wyschnąć i zeszlifujesz tak żeby nie było "zadr" to nie powinno nic odpadać.

Odnośnie kleju do metalu - zdaje się że załączanie biegów w czujniku sygnalizowane jest zamknięciem obwodu, więc czujnik poza pinami nie powinien przewodzić prądu (tak mi się przynajmniej wydaje)... Jeśli klej do metalu faktycznie "spawa" dziury, to może przewodzi też prąd? Lepiej użyć jakiegoś epoksydowego izolatora :)


nie przewodzi, bo sprawdzałam. Będę próbować a jak nie to mam jeszcze oryginalny czujnik w moto :) ale wolałabym go zostawić w oryginale.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013   

Tak jak napisał simin, użył bym jakiegoś kleju opartego na żywicy z utwardzaczem będzie to najbezpieczniejsze rozwiązanie. Tylko pamiętaj o dobrym odtłuszczeniu i najlepiej zmatowieniu/ zchropowaceniu powierzchni do której będzie wiązać klej.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
yaszczi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lis 2009
Pochwał: 46
Posty: 3289
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013   

claudii, dla świętego spokoju możesz kupić używany czujnik luzu, ostatnio ktoś za 20zł sprzedawał, nic nie musisz kleić itp
_________________
szatan, zło i patologia...
 
 
Killvalius
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Sie, 2013   

Śledząc ten temat rozumiem, że pomimo zamontowania wyświetlacza biegów kontrolka luzu nadal świeci.
Pytam ponieważ poprzedni właściciel mojego pojazdu przerobił wszystko pod wyświetlacz (którego już nie ma) biegów i niestety przy okazji nie działa standardowa kontrolka luzu i zastanawiam się czy tak powinno być czy to jednak usterka.

Pozdrawiam Killvalius
 
 
Piter 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2009
Pochwał: 3
Posty: 306
Skąd: Konstancin
Wysłany: Wto 06 Sie, 2013   

Kontrolka luzu działa normalnie z czujnikiem biegów . Może żarówka Ci sie przepaliła ?
_________________
Gs 500 F ------> Bandit 600S
 
 
 
Killvalius
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Sie, 2013   

Bez sprawdzenia żarówki nawet bym tu nie pisał ;)
Jakieś słabe punkty znacie tej instalacji? Będę sprawdzał instalację krok po kroku może coś gdzieś zalała woda.

Pozdrawiam Killavlius
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Wto 06 Sie, 2013   

Może kabel od czujnika luzu wywalił. Jeden kabelek idzie spod dekla zębatki sprawdź go.
_________________
My Suzi
.

.
 
 
Michal_Wielun
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Lut, 2014   

Witam,

Czytałem cały dział na temat wyświetlacza biegów w GS500, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Tzn, dzisiaj rozbierałem motocykl w celu przerobienia czujnika luzu i okazało sie że mój czujnik jest zalazny czymś w rodzaju żywicy. Jak to usunąć aby móc przylutować piny? Miał ktoś taki przypadek?
Dodam jeszcze że ten czujnik tak jest od nowości.

Dodatkowo mój czujnik ma już dwa dodatkowe piny. Przypuszczam że są od 2 i 3 biegu. Do czego one służą?
Jak przylutować kabelki od wyświetlacza do tych pinów żeby nic nie uszkodzić?
ktoś w tym temacie miał podobny problem ale nie dostał odpowiedzi.

Mam Suzuki GS 500 z 2006r wersja E.
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014   

Wrzuć zdjęcia... może coś się wyjaśni.
 
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014   

Michal_Wielun napisał/a:
Dodatkowo mój czujnik ma już dwa dodatkowe piny. Przypuszczam że są od 2 i 3 biegu. Do czego one służą?

Są to piny od 2 i 3 biegu i idą do sterownika zapłonu, istnieją w moto po 2004 roku i związane są z dostosowaniem moto do normy czystości spalin EURO3, ich cel jest taki, że mają zmienić kąt opóźnienia zapłonu.

Michal_Wielun napisał/a:
Jak przylutować kabelki od wyświetlacza do tych pinów żeby nic nie uszkodzić?

Normalnie, ponieważ ten czujnik zwiera piny do masy to po prostu lutujesz do nich (lub w kostce do której one idą) dodatkowe kable idące do sterownika i tyle, konstrukcja większości obwodów wejściowych tych wyświetlaczy opiera się o matrycę diodową więc istnieje tam separacja elektryczna poprzez diody półprzewodnikowe więc nie zaburza to działania sterownika zapłonu.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
tomczak 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 68
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 13
Skąd: Klisino
Wysłany: Sob 08 Lut, 2014   

Do Michał Wielun , żeby usunąć z czujnika żywicę to weź świeczkę i nad zapaloną świeczką podgrzewaj delikatnie tę żywicę i próbuj delikatnie wykruszyć ja to wiertłem zrobiłem cienki otwór i w ten sposób wykruszyłem żywicę. Musisz uważać pod żywicą są takie znaki w postaci kółek żebyś ich nie zniszczył, bo w środku tych kółek będziesz wiercił otwory na gwoźdki do lutowania. Nie dawaj miedzianych, bo są za miękie a daj mosiężne tak jak w orginale. Jak będziesz potrzebował rady to dzwoń do mnie to Ci pomogę Teraz jestem pod telefonem a przy kompie będę dopiero wieczorem.
_________________
Bubu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.