Przesunięty przez: leon Sro 11 Mar, 2009 |
WYSWIETLACZ BIEGOW |
Autor |
Wiadomość |
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 25 Lut, 2013
|
|
|
Co masz na myśli "za głęboko wywiercona"?
Może da się "zaplombować" jakimś mocnym klejem (poxipol czy cuś) i przeszlifować na gładko? |
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Pochwał: 2 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Pon 25 Lut, 2013
|
|
|
mam klej do metalu, takie "spawanie na zimno" ale obawiam się że będzie odpadać i zasyfi mi olej |
_________________ My Suzi
.
.
|
|
|
|
|
bilder
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 01 Sty 2012 Pochwał: 3 Posty: 245 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 25 Lut, 2013
|
|
|
To dużą tą dziurę zrobiłaś ?
Nie powinno, jeśli wszystko się zrobi ok tak jak napisałem. Oczywiście jeszcze odtłuścić wszystko trzeba przed klejeniem |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 25 Lut, 2013
|
|
|
claudii napisał/a: | mam klej do metalu, takie "spawanie na zimno" ale obawiam się że będzie odpadać i zasyfi mi olej | Jak zalepisz dziurę szczelnie, pozwolisz klejowi wyschnąć i zeszlifujesz tak żeby nie było "zadr" to nie powinno nic odpadać.
Odnośnie kleju do metalu - zdaje się że załączanie biegów w czujniku sygnalizowane jest zamknięciem obwodu, więc czujnik poza pinami nie powinien przewodzić prądu (tak mi się przynajmniej wydaje)... Jeśli klej do metalu faktycznie "spawa" dziury, to może przewodzi też prąd? Lepiej użyć jakiegoś epoksydowego izolatora |
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Pochwał: 2 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Pon 25 Lut, 2013
|
|
|
simin napisał/a: | claudii napisał/a: | mam klej do metalu, takie "spawanie na zimno" ale obawiam się że będzie odpadać i zasyfi mi olej | Jak zalepisz dziurę szczelnie, pozwolisz klejowi wyschnąć i zeszlifujesz tak żeby nie było "zadr" to nie powinno nic odpadać.
Odnośnie kleju do metalu - zdaje się że załączanie biegów w czujniku sygnalizowane jest zamknięciem obwodu, więc czujnik poza pinami nie powinien przewodzić prądu (tak mi się przynajmniej wydaje)... Jeśli klej do metalu faktycznie "spawa" dziury, to może przewodzi też prąd? Lepiej użyć jakiegoś epoksydowego izolatora |
nie przewodzi, bo sprawdzałam. Będę próbować a jak nie to mam jeszcze oryginalny czujnik w moto ale wolałabym go zostawić w oryginale. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013
|
|
|
Tak jak napisał simin, użył bym jakiegoś kleju opartego na żywicy z utwardzaczem będzie to najbezpieczniejsze rozwiązanie. Tylko pamiętaj o dobrym odtłuszczeniu i najlepiej zmatowieniu/ zchropowaceniu powierzchni do której będzie wiązać klej. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Wto 26 Lut, 2013
|
|
|
claudii, dla świętego spokoju możesz kupić używany czujnik luzu, ostatnio ktoś za 20zł sprzedawał, nic nie musisz kleić itp |
_________________ szatan, zło i patologia... |
|
|
|
|
Killvalius [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Sie, 2013
|
|
|
Śledząc ten temat rozumiem, że pomimo zamontowania wyświetlacza biegów kontrolka luzu nadal świeci.
Pytam ponieważ poprzedni właściciel mojego pojazdu przerobił wszystko pod wyświetlacz (którego już nie ma) biegów i niestety przy okazji nie działa standardowa kontrolka luzu i zastanawiam się czy tak powinno być czy to jednak usterka.
Pozdrawiam Killvalius |
|
|
|
|
Piter
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2009 Pochwał: 3 Posty: 306 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: Wto 06 Sie, 2013
|
|
|
Kontrolka luzu działa normalnie z czujnikiem biegów . Może żarówka Ci sie przepaliła ? |
_________________ Gs 500 F ------> Bandit 600S |
|
|
|
|
Killvalius [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Sie, 2013
|
|
|
Bez sprawdzenia żarówki nawet bym tu nie pisał
Jakieś słabe punkty znacie tej instalacji? Będę sprawdzał instalację krok po kroku może coś gdzieś zalała woda.
Pozdrawiam Killavlius |
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Pochwał: 2 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Wto 06 Sie, 2013
|
|
|
Może kabel od czujnika luzu wywalił. Jeden kabelek idzie spod dekla zębatki sprawdź go. |
_________________ My Suzi
.
.
|
|
|
|
|
Michal_Wielun [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014
|
|
|
Witam,
Czytałem cały dział na temat wyświetlacza biegów w GS500, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Tzn, dzisiaj rozbierałem motocykl w celu przerobienia czujnika luzu i okazało sie że mój czujnik jest zalazny czymś w rodzaju żywicy. Jak to usunąć aby móc przylutować piny? Miał ktoś taki przypadek?
Dodam jeszcze że ten czujnik tak jest od nowości.
Dodatkowo mój czujnik ma już dwa dodatkowe piny. Przypuszczam że są od 2 i 3 biegu. Do czego one służą?
Jak przylutować kabelki od wyświetlacza do tych pinów żeby nic nie uszkodzić?
ktoś w tym temacie miał podobny problem ale nie dostał odpowiedzi.
Mam Suzuki GS 500 z 2006r wersja E. |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014
|
|
|
Wrzuć zdjęcia... może coś się wyjaśni. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014
|
|
|
Michal_Wielun napisał/a: | Dodatkowo mój czujnik ma już dwa dodatkowe piny. Przypuszczam że są od 2 i 3 biegu. Do czego one służą? |
Są to piny od 2 i 3 biegu i idą do sterownika zapłonu, istnieją w moto po 2004 roku i związane są z dostosowaniem moto do normy czystości spalin EURO3, ich cel jest taki, że mają zmienić kąt opóźnienia zapłonu.
Michal_Wielun napisał/a: | Jak przylutować kabelki od wyświetlacza do tych pinów żeby nic nie uszkodzić? |
Normalnie, ponieważ ten czujnik zwiera piny do masy to po prostu lutujesz do nich (lub w kostce do której one idą) dodatkowe kable idące do sterownika i tyle, konstrukcja większości obwodów wejściowych tych wyświetlaczy opiera się o matrycę diodową więc istnieje tam separacja elektryczna poprzez diody półprzewodnikowe więc nie zaburza to działania sterownika zapłonu. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
tomczak
Model GSa: GS 500F
Wiek: 68 Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 13 Skąd: Klisino
|
Wysłany: Sob 08 Lut, 2014
|
|
|
Do Michał Wielun , żeby usunąć z czujnika żywicę to weź świeczkę i nad zapaloną świeczką podgrzewaj delikatnie tę żywicę i próbuj delikatnie wykruszyć ja to wiertłem zrobiłem cienki otwór i w ten sposób wykruszyłem żywicę. Musisz uważać pod żywicą są takie znaki w postaci kółek żebyś ich nie zniszczył, bo w środku tych kółek będziesz wiercił otwory na gwoźdki do lutowania. Nie dawaj miedzianych, bo są za miękie a daj mosiężne tak jak w orginale. Jak będziesz potrzebował rady to dzwoń do mnie to Ci pomogę Teraz jestem pod telefonem a przy kompie będę dopiero wieczorem. |
_________________ Bubu |
|
|
|
|
|