Wymiana oleju i plynu hamulcowego |
Autor |
Wiadomość |
ls2jackson [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2011
|
|
|
co może być przyczyną , że przy ostrzejszym hamowaniu leci mi dym z klocków , jest problem z zablokowaniem koła na asfalcie , muszę nadmienić ,że demontowałem koło aby wymienić oponę , bez demontażu zacisku , a następnie wsunąłem tarcze miedzy klocki , i od tego momentu cały układ działa słabiej |
|
|
|
|
DJPIECZYWO [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2011
|
|
|
gdy demontowałeś koło usmarowałeś tarczę w smarze/oleju
Nic więcej mi do głowy nie przychodzi....
PS: na rozgrzanym asfalcie i rozgrzanych oponach ciężko jest zablokować przednie koło prędzej przez kierownice polecisz |
|
|
|
|
sylwiniusz
Model GSa: GS 500E
Wiek: 43 Dołączył: 03 Lis 2011 Posty: 26 Skąd: Ryki
|
Wysłany: Czw 22 Mar, 2012
|
|
|
Mam pytanie odnośnie wymiany oleju. Czy konieczne jest wykręcenie świec po zalaniu nowym olejem i "przekręcenie" rozrusznikiem? |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 22 Mar, 2012
|
|
|
tak gdyż zanim układ korbowy zacznie pracować pod obciążeniem przez wybuchy mieszanki w komorze spalania potrzebne jest właściwe ciśnienie oleju którego nie ma zaraz po zlaniu starego oleju i nalaniu nowego |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Czw 22 Mar, 2012
|
|
|
Żadna serwisówka o tym nie wspomina więc wątpię aby to było konieczne. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
sylwiniusz
Model GSa: GS 500E
Wiek: 43 Dołączył: 03 Lis 2011 Posty: 26 Skąd: Ryki
|
Wysłany: Czw 22 Mar, 2012
|
|
|
Nie jestem ekspertem, ale przy samochodach benzynowych "świecowych" nie stosuje się takich metod. Nie wiem, czy to nie zbyteczna czynność. Na pewno nie zaszkodzi, ale czy pomoże? |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Czw 22 Mar, 2012
|
|
|
Ja tak zawsze robię zanim odpalę silnik po wymianie oleju, dla pewności. Serwisówka tego nie przewiduje, ale nakazuje odpalić silnik żeby pochodził chwilę oraz upewnić się, że kontrolka ciśnienia gaśnie po kilku sekundach (Haynes). Nie wiem czy kontrolka faktycznie tak szybko zgaśnie jak normalnie się odpali (wątpię), ale ja muszę kręcić rozrusznikiem dobre 20-30 sekund zanim kontrolka zgaśnie na wykręconych świecach. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 22 Mar, 2012
|
|
|
sylwiniusz napisał/a: | Nie jestem ekspertem, ale przy samochodach benzynowych "świecowych" nie stosuje się takich metod. Nie wiem, czy to nie zbyteczna czynność. Na pewno nie zaszkodzi, ale czy pomoże? |
w GSach panewki są bardziej wrażliwe na prace silnika bez właściwego ciśnienia |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 09 Kwi, 2012 Re: Wymiana oleju i płynu hamulcowego
|
|
|
Prayer napisał/a: |
Zakupiłem nowy filtr wraz z 4 litrami motula. Powiedzcie mi proszę, ile litrów oleju wejdzie wraz ze zmianą filtra? Oczywiście wcześniej planuję upuścić stary. Czy jeżeli rozgrzeję silnik i odkręcę spływ oleju od dołu, to przy zdejmowaniu zabezpieczenia nie poparzy mi rąk?
Dzięki wszystkim za pomoc! |
Nie chce mnozyc wątków wiec piszę tutaj.
Sprawa dotyczy tak banalnej czynności jak wymiana oleju, a mianowicie czy czyścicie dwa osadniki znajdujące się w komorze filtra oleju i misce olejowej?
Te dwa osadniki na opiłki tworzone są przez otwory w komorze filtra i wyżłobienia w misce olejowej. "Osadniki" te nie mają też połączenia z olejem w misce.
Ja trafilem na to przypadkiem, kiedy musiałem wymienić miskę ze względu na ukręcony gwint.
Czytąc serwsówkę i forum zauważyłem, że ta czynność jest pomijana.
|
|
|
|
|
marcinlbn18
Wiek: 34 Dołączył: 06 Paź 2012 Pochwał: 2 Posty: 78 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 11 Kwi, 2013
|
|
|
Nie wiem czy w dobrym miejscu zamieszam post ale moj problem jest związany z wymianą oleju.
Mianowicie śruba spustowa jest mocno zapieczona i nie mogę jej ruszyć. Stukałem, pókalem, psikałem wd40 i nic. Skonczyło się jak narazie na delikatnym wyszczerbieniu łepka i zepsutym kluczu grzechotki Znacie jeszcze jakieś sposoby?
Myślałem o wykręceniu calej miski olejowej ale podejrzewam ,ze i te śrubki będą stawiały opór.
Wiem tyle ,że poprzedni właściciel wszystkie czynności załatwiał w serwisie i tam prawdopodobnie tak ją wkręcili. |
_________________
|
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Czw 11 Kwi, 2013
|
|
|
Spróbuj ją podgrzać, ewentualnie postarać się odkręcić ją udarem. |
|
|
|
|
kubek5081
Model GSa: GS 500F
Wiek: 26 Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 28 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Wto 26 Sty, 2016
|
|
|
Panowie mam wersję F z chłodnicą oleju, czy olej wymienia się tak samo jak bez chłodnicy czy są jakieś dodatkowe czynności ? |
|
|
|
|
Piter
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2009 Pochwał: 3 Posty: 306 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: Sro 27 Sty, 2016
|
|
|
Wystarczy przeczytać serwisówkę i będziesz wiedział że tak samo. |
_________________ Gs 500 F ------> Bandit 600S |
|
|
|
|
kubek5081
Model GSa: GS 500F
Wiek: 26 Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 28 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sro 27 Sty, 2016
|
|
|
czytałem, chciałem się tylko upewnić. |
|
|
|
|
kuba3122
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 15 Lut 2016 Posty: 16 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: Czw 24 Mar, 2016
|
|
|
Witam, Miałem taką sytuacje , że musiałem zdjąć zacisk hamulca przedniego, płyn hamulcowy wyciekł z układu. Po złożeniu wszystkiego do kupy wlewam nowy płyn do zbiorniczka (na odkręconym odpowietrzniku) ale nie chce on schodzić do zacisku . Teraz pytanie czy próbować założyć weżyk z strzykawką na odpowietrznik i tak próbować zaciągnąć płyn ? Czy problem może leżeć gdzie indziej ?
[ Dodano: Czw 24 Mar, 2016 ]
Motyw ze strzykawka pomogl układ odpowietrzony , ale klamka dalej gumowa . Co może być przyczyną ?
[ Dodano: Czw 24 Mar, 2016 ]
Pomogło oczyszczenie oraz kilku krotne wysunięcie i wepchanie tłoczków |
|
|
|
|
|