WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z elektryka i zapalaniem :(
Autor Wiadomość
Pęku 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lis 2008
Pochwał: 2
Posty: 177
Skąd: Józefin
Wysłany: Sob 28 Lis, 2009   

Przed chwilą rozebrałem starter - styki wyglądają ok. Przy włączniku zapłonu także nie zauważyłem niczego podejrzanego - nic w środku nie latało pod obudową a nie wiem co jeszcze w nim można sprawdzić organoleptycznie ;) . Czujnik od stopki odkręciłem od ramy i przeczyściłem ale jego bym wykluczył - moto raz odpaliło, czujnik nie był ruszany, potem przy ponownym odpaleniu lipa - rozrusznik milczy.

Coś czuję, że z początkiem przyszłego tygodnia moto odwiedzi jednak warsztat bo sam nie dam sobie z nim rady :kwasny:
_________________
Naukę jazdy na moto rozpoczynasz z workiem pełnym szczęścia i brakiem doświadczenia.
Cały bajer polega na tym żeby nabyć tego drugiego zanim skończy się to pierwsze...
 
 
 
Noelle
[Usunięty]

Wysłany: Sro 28 Kwi, 2010   

Witam z tej strony Krzysiek i piszę z konta mojej lepszej połówki.
Mam podobny problem z elektryką.

W motocyklu mojej żony pojawia się podobny problem. W momencie przekręcenia stacyjki na przekaźniku znajdującym się pomiędzy bezpiecznikiem, a regulatorem napięcia (zdjęcia poniżej)
TUTAJ1
TUTAJ2
TUTAJ3
słychać tykanie. Takie jakby było jakieś zwarcie na tym przekaźniku bo monitorując napięcie na aku wraz z tym tykaniem napięcie z aku jest wysysane (spada szybko). Po odłączeniu tych przewodów z przekaźnika tykanie i spadek napięcia na aku znikają. Akumulator jest dobry, po naładowaniu trzyma napięcie. Ładowanie na akumulatorze jest bo nim pojawiło się to "tykanie" alternator dawał ładowanie, a co za tym idzie motocykl odpalał. Nic nie grzebałem w motocyklu. Wcześniej na trasie miałem podobny problem. Zwiozłem wtedy motocykl przyczepką. Postał w garażu i odpalił. Później pojawiło się to zwarcie.
Pisałem już do Breżniewa, który okazał wielką pomoc i dzięki temu pozwolił mi zawęzić pole poszukiwań tego zwarcia.
Teraz moje pytanie o ten przekaźnik bo jako laik nie potrafię go zlokalizować na schemacie zamieszczonym w tym temacie przez Breżniewa?
Jakie powinny być opory na regulatorze napięcia by sprawdzić czy jest on dobry. Wiem, że był wymieniany przez poprzedniego właściciela.
Dodatkowo wcześniej było przebicie na przewodach WS bo jak łapałem przewód i dotykałem blok silnika prąd mnie pieścił :)
Na weekend zdejmę bak, zobaczę przewody prowadzone do cewki zapłonowej. Wymienię przewody WN wraz z fajkami.
Może jakieś pomysły gdzie może pojawiać się zwarcie powodujące to "tykanie". Może wie gdzie prowadzą te 3 przewody (widoczne na zdjęciach powyżej) tak żeby zdiagnozować czy na nich nie ma zwarcia?
Z góry dzięki za pomoc dla Breżniewa i wszystkich, którzy mają jakiś pomysł.
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sro 28 Kwi, 2010   

Dzięki zdjęciom od razu wiadomo, że to nie przekaźnik tylko przerywacz kierunków. jeśli tyka mimo wyłączonych kierunków to masz zwarcie do masy pomiędzy przerywaczem a przełącznikiem na kierownicy. Jest to niebieski przewód wychodzący od przerywacza. Przewód pomarańczowy to zasilanie + po stacyjce. Czarno-biały to masa. Przerywacz kierunków wygląda na nieoryginalny i być może ten czarny z białym nie powinien być wcale podłączony (na oryginalnym sa tylko 2 przewody bez czarno-białego). Jeśli będziesz wymieniał na inny przerywacz to możesz użyć takiego od malucha bimetalowego (12V 2X21W) podłączając do końcówki oznaczonej +przewód pomarańczowy, a niebieski pod L. Czarnego nie podłączasz bo uszkodzisz ten przerywacz.
Uszkodzenie przewodu może być w okolicy główki ramy lub przy samym przełączniku. obejrzyj tez wiązkę w okolicach śrub przy ramie.
Do kontroli instalacji zamiast przerywacza podłącz żarówkę 12V55/60W miedzy pomarańczowy a niebieski. jesli będzie zwarcie to żarówka się zaświeci a nie uszkodzisz samego przerywacza czy sfajczysz instalkę.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Noelle
[Usunięty]

Wysłany: Sro 28 Kwi, 2010   

Dzięki wielkie za profesjonalną pomoc, nawet nie wiedziałem, że zastosowano nieoryginalny przerywacz. Zastosuję się i sprawdzę wskazówki w weekend - napiszę czy pomogło. Pozdrawiamy
 
 
Noelle
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Kwi, 2010   

Breżniew napisał/a:
(...)Przerywacz kierunków wygląda na nieoryginalny i być może ten czarny z białym nie powinien być wcale podłączony (na oryginalnym są tylko 2 przewody bez czarno-białego)...

Masz rację przerywacz jest nieoryginalny bo jest zastosowany przerywacz do kierunkowskazów diodowych. Takie bowiem są zamontowane w tym GS'ie. Spróbuję odłączyć ten czarno-biały przewód i podłączę żarówkę tak jak wspominasz wyżej, żeby stwierdzić czy jest zwarcie.
 
 
Noelle
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

W końcu udało mi się znaleźć chwilę czasu i podłubać z kumplem przy motocyklu żony, z której konta teraz piszę.
Wymieniłem przewody WN (było na nich przebicie) i fajki. Przeczyściłem komory pływakowe w gaźnikach. Wymieniłem filtr powietrza, oleju i wymieniłem olej. Przejrzałem przewody od kierownicy po przerywacz, łącznie z tymi, które lubią się przecierać pod bakiem. Żadnych przetarć, czy uszkodzeń nie zauważyłem.
Po zwarciu na przerywaczu kierunkowskazów ani śladu. Motocykl pali jak pszczółka.
Trochę martwi mnie to, że tak na dobrą sprawę specjalnie nic nie robiłem z tym zwarciem, a samo zanikło? Dziwna sprawa i nie chciałbym by znów się pojawiło gdzieś np w trasie. Jedyne co zrobiłem to zdjąłem pokrywę dolną tego przerywacza i oczyściłem wnętrze z pajęczyny i pająka ( :szok: ) Wcześniej było napięcie między przewodami pomarańczowym+ i czarno białym- wchodzącymi do przerywacza, a teraz nie ma. :dontgetit:
Spróbuje jeszcze rozebrać przełącznik kierunkowskazów przy kierownicy. Może tam się dostała woda albo jakaś blaszka się tam ułamała i od czasu do czasu zwiera.
Jeszcze raz dziękuję w imieniu swoim i żony za pomoc Breżniewowi.
 
 
panbodzio 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 105
Dołączył: 20 Gru 2008
Pochwał: 18
Posty: 1119
Skąd: dokąd
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010   

a ja mam taki problem ze czasem po przekreceniu kluczyka w stacyjce na ON pala sie wszystkie kontrolki prawidlowo a po wcisnieciu przycisku rozrusznika slychac krotkie cykniecie po czym nagle wszystko gasnie i prad ginie.
cofam kluczyk na pozycje OFF i po jakiejs pol minuty prad powraca ale nie zawsze. czasami poruszam kierownica lub poprzelaczam czerwony przelacznik od zaplonu na manetce by problem zginal i moto normalnie odpala.

jak myslicie jakies zwarcie przy prawej manetce?
_________________
http://na2oo.blogspot.com/
sózócki kocurrr
 
 
Duellis
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Paź, 2010   

Mam dziwny problem - moto nie chce mi odpalić z rozłożoną nóżką boczna, odpala kiedy ją złożę, po ponownym rozłożeniu gaśnie, oczywiście na luzie. Wygląda to tak, jakbym odpalał na biegu, więc pomyślałem, że może czujnik luzu poszedł, ale kontrolka luzu działa normalnie, świeci się an luzie, gaśnie jak wbiję bieg, co by świadczyło, ze czujnik jednak jest OK. Ktoś miał podobny problem albo ma pojęcie gdzie szukać usterki? Problem pojawił się 2 dni temu, wczęsniej nie miałem tego typu zjawisk.
 
 
AdamSsS
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Paź, 2010   

w gs nie am przypadkiem czujnika przy podstawce bocznej który odcina zapłon kiedy jest ona rozłożona ??
 
 
Duellis
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

Jest, ale nie powinna odcinać zapłonu jak moto jest na luzie. Wczoraj jak wracałem z roboty problem ustąpił, dziś rano pojawił się znowu :(
 
 
AdamSsS
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Paź, 2010   

może czujnik luzu jest uszkodzony i nie zawsze wysyła sygnał że jest bieg jałowy czyt. luz i przez to ci się tak dzieje
 
 
drjoint
[Usunięty]

Wysłany: Sro 27 Paź, 2010   muka

witam, mam maly problem, mianowicie dzis rozkrecilem prawy przelacznik kierownicy gdyz nie zawsze kontaktowal wlacznik rozrusznika wiec troszke przeczyscilem blaszke pod sprezynka, zlozylem i przez chwilke bylo wszystko ok(zalapal za pierwszym strzalem), zapalajac swiatla jakby padl bezpiecznik. ok, wlozylem zapasowy i znowu to samo, lecz bezpiecznik się nie przepalil, diody pogasly i zero odzewu. dotknalem przypadkowo kluczem kabla przy lewej klemie nagle zapalily sie diody przez chwile znowu w porzadku a za moment klapa, ani swiatla ani diody sie nie pala. moglem na czyms spowodowac zwarcie czy w czym tkwi problem ma ktos pojecie ?sory za bezskladnie ;> pozdrawiam
 
 
jaras678
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Gru, 2010   

witam
też podłącze sie do tego tematu ponieważ mam problem z odpaleniem bandita 600 z 1997r
motocykl stał około czterech miesięcy i jest uderzony przodem lecz silnik został nietknięty
Motocykl kręci ,ma iskre i nawet zalałem bezpośrednio tłoki paliwem i nadal nic ?
Czy może mi ktoś doradzić co jeszcze sprawdzić albo jaki może być powód tego że nie odpala
 
 
chaltier
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Wrz, 2012   

hey przeczytalem sporo tematów i chyba moj problem najbardziej pasuje do tego a mianowicie. Wczoraj śmigałem gs <juz w owiewkach FS, niedlugo dam zdjecia> przyjechalem do domu na obiad i po obiadku spowrotem na moto ;-) .

Ku mojemu zdziwieniu moto nie odpalił a akumulator jakby był wyczerpany ;/ pomyślełem że może motor stał na światłach ale nie.

Naładowałem aku. kręce i nic ;/ nawet nie obraca dałem sobie siana, a dziś od rana walcze rozebrałem owiewki obejżałem kable w poszukiwaniu przetarć itp all jest GIT światła są bezpiecznik cały <rozrusznik dalej nie kreci> ale np jak włączam kierunkowskazy to zamiast migać lampka od kierunkowskazów mrugają lapmki luz , olej i kierunkowskazy czyli jest jakieś zwarcie tylko nie bardzo wiem gdzie :( <czyżby regulator napięcia tak szalal ?? >

i jak aku jest podłączony to ciągle coś łupie z niego prąd. Czekam na jakąś podpowiedź puki co to sam już chyba nic więcej nie wymyśle ;/

-------------------------------------------------------------------

jeszcze jeden obiaj jak wlacze swiatla postojowe to swieca oki jak dodam mijania to mrugają na przemian tak jakby natezenie pradu bylo zmienne jak wlaczam kierunkowskazy to mrugają za szybko. Jak odepne kierunki od przerywacza i wlacze kierunkowskazy to tez mrugaja lampki <olej i luz> gdzies jest przebicie jak je wyczaic
 
 
Turos
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Wrz, 2012   

Do ręki bierzemy miernik i po kolei od aku lecimy po kabelkach :) ja tak bym szukał przebicia, skoro na oko nic nie widać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.