Budowa Gs'a 500 od zera.
Odpowiedz do tematu

: Budowa Gs'a 500 od zera.
Witam, jestem nowy na forum i pokażę co buduję.
Jest to projekt gsa, który buduję od zera. Wszystko zaczeło się od kupna gołej ramy. Rocznik 97, niby bezwypadkowa, na francuskich papierach.
Zdecydowałem się na zawieszanie up side down od aprilli rs 125 z 2000r i felgi od najnowszej rs. Są piękne i do teko dzięki im będę mógł wsadzić na tył oponkę 150 albo nawet 160mm.




W piątek przyszedł do mnie uszkodzony silnik. dzisiaj go rozebrałem i okazało się, że panewka jednego z korbowodu jest zatarta. Dodaje zdjęcia i oceńcie stan tego wszystkiego.






:
Ciekawie się zapowiada.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
Sądzę że nie tylko ja czekam na dalsze postępy i relacje :) co do stanu to moja osoba się nie wypowiada zostawię to ekspertom ;)

SÓZÓCKI GS500 -> Hyosung GT650R -> Hyosung Aguila GV650 Limited Edition -> MZ 660 Mastiff -> Buell XB12XT Ulysses
:
No, w końcu jakiś konkret :) obyś na wiosnę zdążył :D

:
Ciekawe jak będzie wyglądał finał :) ;)

pawulo40
:
jakbym budował od zera to jednak na Twoim miejscu zdecydowałbym się na inny silnik dwucylindrowy, chłodzony cieczą

:
A masz jakąś konkretną propozycje?

:
myślę że od cb500 byłby ok, rama też go od dołu otaczała więc z mocowaniem nie trzeba by dużo kombinować

silnik er 500 też chłodzony cieczą ale łańcuch do przeniesienia napędu z wału na skrzynie mnie zniechęca.

:
Wiec dziś miałem troche czasu i staralem sie rozebrać do zera kartery do malowania proszkowego, ale nie moge odkrecić tych 4 srodkowych szpilek. Ma ktos jakiś patent na to? A z wałem problem rozwiaze inaczej. Znalazłem na olx silnik 2007 z ułamanym mocowaniem na karterze. Kupie go i przełoże części do moich karterów. Jak coś to będę miał części na sprzedaż.

:
niestety nie będzie tak prosto jak myślisz, wał, panewki i kartery są ściśle dopasowane w jednym silniki, wystarczy zmienić jedno z nich i już masz inne spasowanie, poczytaj o tym bo szkoda twojej roboty

:
A to nie jest tak, że tylko wał i panewki stanowią nierozłączna całość, a kartery są bo są?
Całe plany mi pokrzyżowałeś :zly:

:
jacek napisał/a:
silnik er 500 też chłodzony cieczą ale łańcuch do przeniesienia napędu z wału na skrzynie mnie zniechęca.


Spokojnie, ten łańcuch to nie jakaś tam guma od gaci :D prędzej zaczną puszczać nity na koszu sprzęgłowym.

Silnik er 5 nie jest zły, a do tego ma regulacje zaworów śrubkami- trzeba tylko pamiętać w którą stronę kręcić wałem podczas regulacji ;)

:
Na dzień dzisiejszy mam juz rozebrane kartery i kilka innych czesci gotowych na malowanie proszkowe.
Mam problem z tylna felgą, wszystko przez to ze wahacz nie jest symetryczny. Niedość ze os kola do rski jest dużo grubsza niz od gsa ( to mały problem tulejka i po problemi), ale wiekszym problemem jest ustawienie tylnej felgi idealnie po srodku motocykla i dorobienie dystandów. Wie ktoś jak to wymierzyć, aby mije moto robilło jeden ślad? A i doszła mi pompka od kawy 636. Szukam jescze podobnej na hb. Ma ktos jakieś propozycje?




:
Podpowie ktoś jak ustawić ta felge?

:
Witam po małej przerwie. Przy gejesie działam cały czas, tylko mam mało czasu na dodawanie fotek.
Wiec zamowiłem zadupek od gsxr k4, dojdzie pewnie we wtorek. Wiec mam kanapr od wersji po lifcie na sprzedaż. Wypolerowałem lagi. Po świętach biore sie za obrobke glowicy. Polerka kanalow zaworow i komory spalania. Trzeba ją tez splanowac na maxa, usunąć 2 zlamane gwinty polpanewek i dotrzeć zawory.
Pozdrawiam.




Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.