jak sciagnac bak i wyregulowac zawory --> film instruktaz |
Autor |
Wiadomość |
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 26 Gru, 2009
|
|
|
Odczytałem wylotowym . Jak na ssacym to dla lepszych osiagów lepiej ustawić 0,03-0,05mm wiec jak zmierzysz te 2 płytki na ssacym i beda podobnych wymiarów to możesz spróbować zamienić. |
|
|
|
|
matix19 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2009
|
|
|
Może trochę głupie pytanie ale luz sprawdza się na ciepłym czy na zimnym silniku? |
|
|
|
|
JunioRRex [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2009
|
|
|
matix19 napisał/a: | Może trochę głupie pytanie ale luz sprawdza się na ciepłym czy na zimnym silniku? | na zimnym |
|
|
|
|
matix19 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2009
|
|
|
O to dobrze kiedyś mierzyłem i na jednym zaworze wyszło 0,1 mm czyli trzeba kupić grubszą podkładkę ale ja nie mam klucza do regulacji zaworów i będę musiał chyba wykręcić wałek rozrządu, czy to zda egzamin? I później z jakim momentem dokręca się śruby od mostków? |
|
|
|
|
hubert [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2009
|
|
|
szklanke wciśnij dobrym śrubokrętem a płytkę niech druba osoba podwarzy małym śrubokrętem i wyciąga magnesem |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2009
|
|
|
nie magnesem tylko pęseta sie wyciaga płytki ! |
|
|
|
|
hubert [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2009
|
|
|
ja wyciągałem silnym magnesem takim do wyciągania śrubek z zakamarków
wszystko poszło gładko |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2009
|
|
|
to sobie wyciagaj tylko nie pisz tego na forum bo ktos zrobi tak samo i namagnesowana płytke oraz kszywke opiłki beda niszczyć
|
Ostatnio zmieniony przez jacek Pon 28 Gru, 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
hubert [Usunięty]
|
|
|
|
|
vector2 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2009
|
|
|
jacek napisał/a: | Odczytałem wylotowym . Jak na ssacym to dla lepszych osiagów lepiej ustawić 0,03-0,05mm wiec jak zmierzysz te 2 płytki na ssacym i beda podobnych wymiarów to możesz spróbować zamienić. |
no wlasnie tez tak pomyslalem, jutro jak znajde chwilke to pokombinuje i zobacze co z tego wyjdzie no w sumie faktycznie troszke moj gs slabo od 160 szedl i tak tez sie zastanawialem co moglo byc przyczyna, gazniki wyregulowane, filtr wymieniony tylko jeszcze synchro zostalo ale to juz w sezonie |
|
|
|
|
matix19 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
A jeszcze takie pytanie czy jak sprawdzam luz to krzywki mają być ustawione idealnie w pionie z zaworem, wiecie o co mi chodzi, krzywka w najwyższym położeniu w stosunku do zaworu, czy ma tylko nie naciskać na zawór? Bo ja mam tak na dwóch zaworach że jak tylko krzywka przestanie naciskać na zawór to listek szczelinomierza 0,1mm da się wcisnąć a jak krzywka jest w najwyższym położeniu to już nie i nie wiem czy te zawory są do regulacji czy może wszystko jest w porządku? |
|
|
|
|
hubert [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
krzywki ustawiamy prostopadle do zaworu
pamiętaj zawór w silniku jest troche pod kątem
dokładnie popatrz |
|
|
|
|
matix19 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
a dzięki, czyli luzy na tych dwóch zaworach mam dobre
[ Dodano: Wto 19 Sty, 2010 ]
kurde, zawory już wyregulowane tylko dzisiaj jak się przejechałem trochę i wróciłem do garażu to zobaczyłem że olej wycieka spod porywy i wygląda to tak jakby ten olej sączył się górą uszczelki czyli tam gdzie ona leży w tym rowku pokrywy, i co teraz rozebrać to jeszcze raz i posmarować tym razem sylikonem uszczelkę z obu stron? Od dołu ją posmarowałem. Trochę lipa bo tyle pracy na darmo |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010
|
|
|
W serwisówce Haynesa jest napisane, żeby silnik ustawić tak jak na zdjęciu 5.5a oraz 5.5b i zmierzyć zawory: ssący i wydechowy na prawym cylindze oraz ssący na lewym. Po dokonaniu pomiarów obrócić wał tak aby oznaczenia na wałkach pokazanych na zdjęciu 5.5b były skierowane w przeciwną stronę i wtedy zmierzyć wydechowy na lewym cylindrze.
Który sposób pomiaru jest właściwy?, ten opisany w serwisówce czy ten na filmiku?
EDIT: uzupełnienie tego tematu, dość istotne: obie metody pomiaru są właściwe. Z tym, że metoda opisana w serwisówkach mówiąca o odpowiednim ustawieniu wałków pozwala na zmierzenie 3 zaworów na raz (B, C i D) bez potrzeby każdorazowego ustawiania położenia krzywek względem nich. Moim zdaniem metoda nie tylko łatwiejsza ale i dająca większą dokładność pomiarów ponieważ mierząc tak jak na filmiku zdarzało mi się otrzymywać inne wyniki.
zaw2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 457 raz(y) 121,52 KB |
zaw.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1118 raz(y) 138,03 KB |
|
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
emilien [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 13 Maj, 2010 Problem z zaworami
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów.
Czy już ktoś z was próbował metody opisanej przez tmi??
Niedawno zakupiłem gs'a z 2005 r z przebiegiem 7 kkm i chciałbym sprawdzić luzy na zaworach, ponieważ motocykl od nowości nie był serwisowany. I teraz nie wiem którą metodę wybrać. Stosując metodę opisaną przez kolegę tmi ustawiłem wszystkie luzy na zaworach zgodnie z zaleceniami 0,03 - 0,08. Później chciałem sprawdzić maksymalne luzy nie patrząc na położenie krzywki i okazało się, iż luz maksymalny jest o dużo wyższy od zalecanego. Jak to wygląda u was??
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|