gdzie znajde filtr paliwa
Odpowiedz do tematu

mtrzcina
[Usunięty]
: gdzie znajdę filtr paliwa
Witam,
Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem Suzuki GS 500 2004r. i jak tylko go dopieszczę to pochwale się zdjęciami. Jednak na początek mam pytanie co do miejsca zamontowania filtru paliwa. Przejrzałem oficjalną książkę użytkowania jednak jakoś nie znalazłem tej informacji.

mr0zd
[Usunięty]
:
Filtr paliwa jest w baku, takie wężyki z niego wychodzą.

kiler1906
[Usunięty]
:
Z tego co się orientuje to raczej tego się nie wymienia tylko oleju i powietrza, powietrza trzeba odkręcić bak by wyciągnąć-odkręcić 4 śruby a oleju to na dole jest korek itd odkręcasz pokrywę wyciągasz i zmieniasz . Cena filtrów to jakieś 90zł nie całe ja dałem za powietrza 55 i oleju 30 ;]

mtrzcina
[Usunięty]
:
Dziękuje za odpowiedzi, czy w takim razie jest potrzeba czyszczenia tego "filtra paliwa", rozumiem że to jest jakiś odstojnik?

:
Jak są objawy pracy silnika wskazujące na za mały dopływ paliwa to tak, a jak nic nie dolega to nie ma takiej potrzeby.

VTR1000F
mr0zd
[Usunięty]
:
Oczywiście warto raz na jakiś czas go wykręcić i popatrzeć czy nie ma tam jakiejś buby :)

:
mtrzcina napisał/a:
rozumiem że to jest jakiś odstojnik?

Nie, filtr paliwa nie jest w formie odstojnika - to filtr który jest jednocześnie kanałem pobierania paliwa ze zbiornika w układzie grawitacyjnym poprzez zestaw kranika i zaworka podciśnieniowego do gaźnika.
GS nie posiada pompy paliwowej, dlatego układ jest grawitacyjny - z tego też wynika, że przepływ jest swobodny a nie wymuszony.

Jeśli zbiornik paliwa wykazuje ślady korozji lub innych zanieczyszczeń, wtedy osadzają się one na powierzchni tego filtra i zmniejszają jego przepustowość w granicy zatykając go całkowicie.

Instrukcja serwisowa podaje jedynie że jeśli przepływ paliwa nie jest odpowiedni i obserwowany jest spadek mocy silnika, należy zdemontować filtr ze zbiornika paliwa i przedmuchać go sprężonym powietrzem w kierunku przeciwnym do przepływu paliwa, czyli powietrze przykładamy do króćców, do których normalnie dochodzą przewody prowadzące do kranika.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
mtrzcina
[Usunięty]
:
dzięki za fachową odpowiedź to wyjaśnia mi już chyba całą sprawę :padam:

:
studi napisał/a:
Jeśli zbiornik paliwa wykazuje ślady korozji lub innych zanieczyszczeń, wtedy osadzają się one na powierzchni tego filtra i zmniejszają jego przepustowość w granicy zatykając go całkowicie.


własnie to przechodzilem z moim gs-em.
kilo rdzy w środku.3 dni czyszczenia wszystkimi możliwymi środkami żrącymi w Polsce.
Filterek wypłukany w benzynie ekstrakcyjnej i śmiga sprzęcik do dziś.

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
:
może dla większości to co napisze to znany fakt. Ale są osoby którym się to przyda. Zostawiając motocykl na zimę w garażu warto zatankować benzyne do pełna. To nie jest aż taki duży wydatek a i tak przyda sie na odpalanko.
Zbiornik z pełnym zbiornikiem nie rdzewieje w srodku. Czesto kupuje GS w niemczech i w większości przypadków są one zatankowane prawie do pełna. Jak widze taki zbiornik wiem ze bedzie on czysty. bez rdzy.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
mr0zd
[Usunięty]
:
Motocykl musiałby stać chyba z 10 lat żeby tam w zbiorniku jakaś rdza zaczęła się pojawiać...
Kolejny mit zapoczątkowany jeszcze za czasów naszych dziadków.

:
no ale jak nei jest do końca zalane to benzyna paruje czy cos tam i pojawiają sie kropelki.

:
mr0zd napisał/a:
Motocykl musiałby stać chyba z 10 lat żeby tam w zbiorniku jakaś rdza zaczęła się pojawiać...
Kolejny mit zapoczątkowany jeszcze za czasów naszych dziadków.

Po części prawda.

Dużo zalezy od miejsca w którym motocykl jest przechowywany, w jednym garażu będzie duża wilgotność powietrza, w drugim mała.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
Ja kupilem GSa z rdza na dnie baku...

GS500E 1994r
:
powiem inaczej. Rdza powstaje przy zetknięciu z powietrzem. Powiem Ci że jeszcze spotkałem się z tym że niemcy dolewali do benzyny ropy. Tak zostawiony zbiornik z paliwem zatankowaną benzyną do pełna z dodatkiem ropy która jest tłusta na zimę gwarantował to ze nie było tam ognisk rdzy. A i troche ropy w benzynie przy okazji dobrze wpłyneła na gaźnik.
Jak jest mało benzyny w zbiorniku paruje ona a czesto para to żrący gaz.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.