Przesunięty przez: leon Nie 27 Lip, 2008 |
Zakup motocykla z za granicy |
Autor |
Wiadomość |
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2012
|
|
|
roberto napisał/a: | Czy jest stała, taka sama stawka OC np. dla CBR125 oraz CBR600? |
Mogę odpowiedzieć jak jest w allianz gdyż tam mam pakiet ubezpieczeniowy, są dwie kategorie do 50ccm i pow. 50ccm więc nie ma znaczenia czy jest to 125 czy 1300
Inną kwestią jest to, że odblokowanie motocykla, w tym i GS'a nie zmienia jego pojemności, a stawki ubezpieczenia są wyłącznie od tego uzależniane.
Co do samych kwestii prawnych, to jak chcesz być całkowicie z literą prawa, to złożenie takich dokumentów jeśli istotnie jest on odblokowany jest poświadczeniem nieprawdy, przy czym obowiązek prawny spoczywał na osobie, która dokonała modyfikacji, a ty tylko dalej powielasz ten błąd. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
bilder
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 01 Sty 2012 Pochwał: 3 Posty: 245 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012
|
|
|
To co zrobić,żeby nie płacić tych 2% ?
Bo sytuacja wyglada tak. gość sprowadził moto z holandii, nie rejestrował nic totalnie z nim nie robił. I teraz jak ja z nim sporządzę umowę to będę musiał płacić te 2%??
Czyli wyjście jest takie niech on robi wszystkie opłaty lub ja muusze mieć umowę bezpośrednio z holendrem?? Robił ktoś tak |
|
|
|
|
DARO13 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012
|
|
|
Ja robiłem bezpośrednio z Niemcem jak gość jest w 100% pewny to można zaryzykować i podpisać vi za vi umowe czy jak to się tam mówi |
|
|
|
|
sting126
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 16 Wrz 2011 Pochwał: 3 Posty: 170 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 28 Lut, 2012
|
|
|
bilder napisał/a: | To co zrobić,żeby nie płacić tych 2% ?
Bo sytuacja wyglada tak. gość sprowadził moto z holandii, nie rejestrował nic totalnie z nim nie robił. I teraz jak ja z nim sporządzę umowę to będę musiał płacić te 2%??
Czyli wyjście jest takie niech on robi wszystkie opłaty lub ja muusze mieć umowę bezpośrednio z holendrem?? Robił ktoś tak |
Ja tam dla bezpieczenstwa wolalbym jednak zawrzec umowe z gosciem od ktorego fizycznie moto kupisz. Pytanie czy ma jakis komis czy jest osoba prywatna - jesli ma komis to problem odpada, jesli osoba prywatna to pewnie w umowie i tak bedzie chcial wpisac cene nisza niz realna. Ale dajmy na to, ze bedzie to nawet 5000 zł to podatku zaplacisz cale 100 zł. Ew. dogadaj sie zeby Ci opuscil z ceny na podatek.
A "zawieranie umowy" z Niemcem, Holendrem czy innym Belgiem to zawsze cholerne ryzyko. W przypadku jakichs problemow z rejestracja - musisz sie kontatkowac bezposrednio z nim, a handlarz ma Cie gdzies.. |
|
|
|
|
bilder
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 01 Sty 2012 Pochwał: 3 Posty: 245 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Sro 14 Mar, 2012
|
|
|
W moim przypadku było się tak. Przypomnę, że moto z Holandii.
Tłumaczenie 140(niestety ciężko u mnie z przetłumaczeniem dowodów i kwitka z wyrejestrowania moto)
Umowę miałem napisaną po polsku nikt się nie przyczepił w wydziale komunikacji, słyszałem, że trzeba tłumaczyć, mieć dwujęzyczną. Wygląda na to że gdzie kraj to obyczaj. Posiadałem jeszcze dokument transportowy (od razu napisany w języku polskim)
A dalej.
Przegląd 140zł
Vat-24 wypełnienie i opłata 160zł.
wydział komunikacji 197
oraz oc'e 82zł.
Łącznie : 719 + stracony czas w urzędzie skarbowym Powodzenia reszcie w zmaganiach z urzędami |
|
|
|
|
gluszek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Mar, 2012
|
|
|
Ja wczoraj przechodziłem przez proces rejestracji Motor sprowadzony z Niemiec przez gościa z Polski, który ma własną działalność i wystawia fakturę do każdego motocykla... Dzięki tej fakturze ominąłem US i zaoszczędziłem 160zł.
tłumaczenie dokumentów - 75zł
przegląd - 63zł
rejestracja w WK - 197zł
ubezpieczenie w PZU (w tym NW) - 145zł
w sumie 480zł czyli nie ma tragedii |
|
|
|
|
DARO13 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
ubezpieczenie w PZU (w tym NW) - 145zł
ile masz zniżek ? Ja przy zniżkach 30% płaciłem w tym roku ubezpieczenie 187 zł bez NW. |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
gluszek napisał/a: | przegląd - 63zł |
Motocykl miał aktualny przegląd zrobiony za granicą czy nie? |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
gluszek [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Mar, 2012
|
|
|
ogólnie zdecydowałem z ojcem, że motor rejestrujemy na niego i przy jego pełnych zniżkach wyszło 145zł.... Ja w wieku 22 lat obecnie nic nie biorę na siebie to bym bulił niezłą kasę...
Przegląd zerowy czyli pierwszy w Polsce kosztował mnie 63zł. Nie wiem co ma przegląd zagraniczny do tego, moto było wyrejestrowane w Niemcowni, czyli chyba i przegląd był nieaktualny... |
|
|
|
|
sting126
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 16 Wrz 2011 Pochwał: 3 Posty: 170 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 19 Mar, 2012
|
|
|
gluszek napisał/a: | ogólnie zdecydowałem z ojcem, że motor rejestrujemy na niego i przy jego pełnych zniżkach wyszło 145zł.... Ja w wieku 22 lat obecnie nic nie biorę na siebie to bym bulił niezłą kasę... |
Moja rada - wpisuj sie do dowodu jako wspolwlasiciel, beda Ci lecialy znizki, a ubezpieczyciel nie powinien zwiekszyc skladki. |
|
|
|
|
bilder
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 01 Sty 2012 Pochwał: 3 Posty: 245 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 19 Mar, 2012
|
|
|
Dla mnie raczej nie. bo nie ma skończonych 25 lat. i będzie płacił więcej jak normalnie. Jeśli nie jest to potrzebne. I będziesz mógł w wieku 25 lat tez być współwłaścicielem z kimś kto ma max zniżki. To bym poczekał, bo poco płacić co rocznie zwyżkę. Ale jak już kto woli. |
|
|
|
|
elvismt [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 21 Mar, 2012
|
|
|
Witam
Jestem nieco zielony w temacie rejestracji pojazdów z zagranicy
A więc kupiłem suzuki w Polsce od handlarza sprowadzany z zagranicy konkretnie Francji
do motocykla dostałem fakturę zakupu, dowód francuski tablicę francuską
ile wyniesie mnie zarejestrowanie w Polsce i co konkretnie pozałatwiać oprócz przeglądu?
Dodam że motocykl stoi u mnie niezarejestrowany niecały rok bo musiałem w nim co nieco poprawić |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sro 21 Mar, 2012
|
|
|
Tłumaczenie, pierwsza rejestracja i przegląd. Wszystko kosztuję około 600 zł. |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
gluszek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 21 Mar, 2012
|
|
|
też rejestrowałem niedawno sprowadzonego GSa. Sprawa wygląda następująco: jeśli dostałeś fakturę to unikniesz opłaty w Urzędzie Skarbowym (160zł). Najpierw możesz zrobić sobie tłumaczenie dokumentów czyli dowodu rejestracyjnego, w Twoim przypadku pewnie będzie to droższe niż tłumaczenie z Niemca, ja dałem za niemiecki 75zł. Jak masz już przetłumaczone to udajesz się na stację kontroli pojazdów zrobić przegląd motocykla - koszt 63zł. Z papierkami z przeglądu, dowodem rejestracyjnym, tłumaczeniem i fakturą udajesz się bezpośrednio do Wydziału Komunikacji i tam dokonujesz rejestracji motocykla- koszt 197zł. Jak dostaniesz już dowód i tablice to wtedy zostaje ubezpieczyć maszynę i po wszystkim ( w PZU chyba najtaniej).
Powinieneś się zmieścić ze wszystkim w kwocie 500zł max 600zł |
|
|
|
|
sting126
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 16 Wrz 2011 Pochwał: 3 Posty: 170 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 22 Mar, 2012
|
|
|
A jeszcze sie podlacze w takim razie. Sprowadzajac z zagranicy samochod wniesc nalezy takze tzw. oplate recyklingowa (500zl), motocykle sa z niej zwolnione? |
|
|
|
|
|