Kask z blenda a okulary |
Autor |
Wiadomość |
Special [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Mar, 2011
|
|
|
nie
widze ze nadal nie rozumiesz
ja napisalem za kaski z blenda nadaja sie do turystyki i jezeli Cie to satysakcjonuje to teraz napisze ze na gs 500 tez sie nadaja |
|
|
|
|
teja-1010100 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Mar, 2011
|
|
|
Special napisał/a: | na gs 500 tez sie nadaja |
I teraz się rozumiemy , bo ja GS'em jeżdżę zazwyczaj tylko po mieście. |
|
|
|
|
haku [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Mar, 2011
|
|
|
Dajcie sobie spokój z licytacją który lepszy... temat dotyczy używaniu kasku z blendą i okularów, doszliśmy już że niektóre modele załamują światło, a niektóre nie... w jednych okulary gniotą .. w innych nie...
To że kask im droższy tym lepszy to wiadomo, kaski dobiera się tak na prawdę do sprzętu na którym ma się jeździć, jak ktoś lata tysiącem 250 km/h to nie kupi kasku za 200 zł, bo przy szlifie nic z niego nie zostanie, ale przy GS prawdopodobnie wystarczy.
Wyobrażacie sobie że ktoś dał za GS 3 tyś.... to raczej nie widzę żeby kupił kask za 2 tyś....
Pamiętajcie że GS jest najczęściej kupowany jako pierwszy moto i kupujący ma mocno ograniczony budżet. |
|
|
|
|
AdamSsS [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Mar, 2011
|
|
|
I o co tu się sprzeczać . tu macie stronkę na której amcie listę kasków które zostały sprawdzone w crash testach http://sharp.direct.gov.u...t-safety-scheme .
Znajdziecie tutaj kaski za 300zł i za 2 tys. zł i większość uzyskałą 4 gwiazdki na 5 możliwych . A czemu kasz za 300zł jest tak samo odporny jak te zna 2tys. zł i czym się i czy warto przepłacać? Oba są dobre jeżli chodiz o bezpieczeństwo , ale testy były prowadzone tak aby siłą symulowałą udeżenie przy prędkości 80km/h. A to że jeden jest droższy to skutek jego trwałości oraz wykończenia . W kasku za 300zł polatasz sezon no dwa i się rozsypie , w większości nie masz wyjmowanego środak więc go nie wypierzesz i innych udogodnień . W droższych masz np wypinanae wnętrze porządny antyfog , jest cichszy trwalszy dłużej w nim polatasz , jak sie wnętrze zużyje to kupisz nowe . Możesz nawet wymienić sobie wymienić gąbke an uszy aby dopasować do swoich albo z wnęką na zestaw słuchawkowy , czego w tańszych kaskach nie masz. Sam mam kas naxa f11 i cudów nie am , szyba paruje po przekroczeniu 96km/h świszczy w kasku ale się spodziewałem tego i kupiłem go na okres max 2 lat keidy to odłożę kasę i kupie pożądny kas jak i cały struj . |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 04 Mar, 2011
|
|
|
AdamSS temat tych testów był już poruszany na forum.... Przy wyborze kasku sam zaglądałem na tą stronkę, żeby się zorientować czy kask, który mi się nie spodobał nie ma 1 gwiazdki. Na temat obiektywności tych testów można sporo powiedzieć.
Napisałeś, że kask za 300zł jest tak samo odporny (wg. tych testów) podczas uderzenia przy 80km/h. Moim zdaniem taki tani kask nie jest tak wytrzymały jak topowy kask za 1,5 czy więcej zł. Wystarczy spojrzeć na użyte materiały. Tani kask zazwyczaj jest wykonany z termoplastiku - nie najgorszy materiał, ale są lepsze używane przy produkcji droższych kasków.
BTW. Przy testach wykonuje się jedno uderzenie. Na drodze w razie W może się zdarzyć, że uderzysz głową w asfalt kilka/kilkanaście razy. Ciekawe jak kształtowałyby się wyniki kilku uderzeniach. Może kask niskobudżetowy rozsypałby się na kawałki, a ten droższy jeszcze jako tako by chronił?
Na kaskach nie ma co oszczędzać. Trzeba kupić najlepszy na jaki nas stać i w miarę możliwości wymienić na lepszy. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
AdamSsS [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Mar, 2011
|
|
|
kempes, masz racje że testowano jedynie po jednym uderzeniu i dlatego oba kaski są tak samo wytrzymałe . I tak jak zasugerowałeś po kilku uderzeniach jeden by się rozsypał a drugi nie . Temat rzeka . Jeden uzna że ten kas mu wystarczy inny że nie i kupi droższy itp . Wiadomo na bezpieczeństwie nei warto oszczędzać ale też nie narzucajmy innym jak się mają ubierać . |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Sob 05 Mar, 2011
|
|
|
Special napisał/a: | co do caberga to chcialem taki kupic za chyba tysiaka chyba v2 ... mial przesowke nad czolem z produ i w miejscu tej przesowki skorupa byla miekka jak gabka |
tia..
http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/caberg-v2r
dla niekumatych- Impact Zones- High Speed Test (ten rysunek główki kolorowymi plamkami- ta zielona "nad czołem" gdzie jest niby miękka-Front and Crown Impact Result: Very Good
używam go od roku i za chiny ludowe bym nie wpadł że cos tam jest jak gąbka..
btw- ma blendę, ma 5* i kosztuje poniżej tałzenta, do tego jest mega wygodny |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
teja-1010100 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Mar, 2011
|
|
|
Tak lepiej to widać w porównaniu np. CABERG V2R z SHOEI XR-1100:
http://sharp.direct.gov.uk/compareview/295,186
Co do samej blendy i okularów to ja np. na moto jeżdżę tylko w soczewkach, więc jak kupowałem kask z blendą to nie brałem pod uwagę w ogóle okularów. Mam wrażenie, że okulary (szczególnie te z ostrymi krawędziami) w razie uderzenia kaskiem mogą zrobić krzywdę ale być może się mylę. |
|
|
|
|
Paulo [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Mar, 2011
|
|
|
Sorry że się wtrącę, ale to wszystko to jeden wielki
Temat tyczy się napierdzielającego słoneczka i co się z nim robi: blenda/okulary, jaki kask z jaką blendą, ew. jakie okularki?
Ale po co robicie z tematu dział crash test. Wiadomo że nie zawsze coś co jest drogie będzie lepsze, a coś co jest tańsze będzie gorsze - ale nie oszukujmy się, to są sporadyczne przypadki gdy coś jest tanie i rewelacyjne albo drogie i do dupy. ( Hmm...przypominają mi się tu np. pierwsze testy mercedesa klasy A, który nie za bardzo przeszedł 'test jelenia' ).
Ale jak już zaczęliście: jak już ktoś powiedział, sprzęt dostosowuje się pod moto i styl jazdy. A moje zdanie jest takie, że grubą kasę nie płaci się za to, że ten kask nie wiem wytrzyma 100 uderzeń, obturlanie po żwirze, fikołka i baranka w blachę ocynkowaną, a ten drugi tylko 1 uderzenie, tylko przede wszystkim (jak już ktoś słusznie zauważył) za: poziom hałasu w kasku, dobrą wentylację, dobre i wytrzymałe wyściółki, anti-fog'a, anti-scratchowe szybki etc... czasem też za samą firmę, oczywiście że tak
Podstawowym zadaniem kasku, tak nawiasem, jest właśnie przeniesienie siły uderzenia na struktury wewnętrzne kasku, równomierne rozłożenie energii uderzenia w ten sposób, aby jak najmniej przedostało się na głowę. Nawet jeśli kask ma pęknąć po takim uderzeniu. Czemu np. na budowach nosi się plastikowe kaski a nie metalowe czachy jak szwaby z II WŚ, pomyślcie. Wyznacznikiem bezpieczeństwa czegokolwiek co ma je zapewniać nie jest wygląd tego po działaniu, tylko stan tego co miały ochronić. Tyle w temacie. No a wiadomo szlif czy otarcie nominalnie kask powinien wytrzymać i tu można faktycznie dyskutować na temat użytych materiałów powłoki zewnętrznej |
|
|
|
|
Special [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Mar, 2011
|
|
|
Paulo napisał/a: | Sorry że się wtrącę, ale to wszystko to jeden wielki |
piszesz o i robisz
zastanow sie na tym co chcesz przekazac swoja wypowiedzia |
|
|
|
|
Paulo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Mar, 2011
|
|
|
1. Stwierdziłem, że to jest off top
2. Pomyślałem sobie, że skoro już zaistniał, to wykorzystam go seksualnie |
|
|
|
|
Special [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Mar, 2011
|
|
|
Paulo napisał/a: | 2. Pomyślałem sobie, że skoro już zaistniał, to wykorzystam go seksualnie |
no to milego wieczoru |
|
|
|
|
Yeby [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 19 Mar, 2011
|
|
|
teja-1010100 napisał/a: |
Ja jak pisałem ze swojego jestem zadowolony ale w przyszłości na pewno kupię sobie lepszy, jeszcze bardziej komfortowy i być może bardziej bezpieczny. Ale o bezpieczeństwo dba między innymi norma, którą producent musi spełnić aby otrzymać certyfikat i to podstawowy wyznacznik bezpieczeństwa a nie to gdzie Ty sobie palcem naciskasz. Naciskaj gdzie tam Ci się podoba ale nie pisz, że producent dając blende tworzy zły kask bo certyfikatu bezpieczeństwa nie dostaje się za to jak materiał ugina się pod Twoim palcem. |
Co do tych norm: robi się przeglądy w motocyklach, samochodach i innych pojazdach, Pan Kowalski jedzie swoim 20 letnim podrdzewiałym Oplem na przegląd, daje Panu Mietkowi flachę i stówę za podbicie pieczątki bo jego samochód nie spełnia norm. Tyle co do tych norm |
|
|
|
|
teja-1010100 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2011
|
|
|
Yeby napisał/a: | Pan Kowalski jedzie swoim 20 letnim podrdzewiałym Oplem na przegląd, daje Panu Mietkowi flachę i stówę za podbicie pieczątki bo jego samochód nie spełnia norm. Tyle co do tych norm |
Zastanów się przez chwilę za nim coś napiszesz jak powyżej... Sądzisz, że firma, która prowadzi sprzedaż w wielu krajach zaryzykuje w taki sposób utratę renomy swojej marki? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|