Wymiana srub dekli po jednej
Odpowiedz do tematu

: Wymiana śrub dekli po jednej
Witam,

pytanie jak w temacie. Ponieważ musiałem rozwiercić śruby od pokrywki wysprzęglika, to od razu zamawiam imbusy z nierdzewki, ale że wysyłka jest 7x droższa od śrub, to zamówiłbym więcej i wymienił wszystkie śruby dekli na imbusy walcowe również z nierdzewki. Cos jak tu:

I nasuwa mi się pytanie, bo wiem, że generalnie śruby dokręca się równomiernie, na krzyż itd... ale tak na zdrowy rozsądek - jakie jest ryzyko, że wymieniając je po jednej pokrzywią się dekle, albo się rozszczelni?

Pozdrawiam
Grzesiek
Non in verbis, sed in rebus est!
"Przychodzi facet do Pewexu:
- Poproszę kilo cacało.
- Proszę Pana, proszę. Ale nie mówi się "cacało", tylko "kakao". Czy coś jeszcze?
- Dziękuję. Poproszę jeszcze kilo kukru.
- Proszę bardzo, ale nie mówi się "kukru", tylko "cukru"...
- Curwa ale kyrk!"
:
Vexatus napisał/a:
jakie jest ryzyko, że wymieniając je po jednej pokrzywią się dekle, albo się rozszczelni?

Wymieniając śruby "po jednej" wszystko będzie OK, a nowe śruby zawsze możesz dokręcić na krzyż.
Na pokrywie sprzęgła znajdują się dwie śruby których nie widać na zewnątrz. Trzeba zdjąć impulsator aby je wymienić.

obecnie dżiksa:)
:
PePeMotoryzacja, mnie zależy głównie na efekcie wizualnym/estetycznym :P Ale ponieważ impulsator jest "suchy", to przy okazji mogę wymienić :)

Pozdrawiam
Grzesiek
Non in verbis, sed in rebus est!
"Przychodzi facet do Pewexu:
- Poproszę kilo cacało.
- Proszę Pana, proszę. Ale nie mówi się "cacało", tylko "kakao". Czy coś jeszcze?
- Dziękuję. Poproszę jeszcze kilo kukru.
- Proszę bardzo, ale nie mówi się "kukru", tylko "cukru"...
- Curwa ale kyrk!"
:
Śruby pod dekielkiem impulsatora możesz w zasadzie zostawić, i tak przecież ich nie widać.

Ogólnikowo wymiana śrub nie sprawi większych problemów, pamiętaj tylko o dobraniu śrub pod kątem ich długości.

:
Tak, dziś wykręciłem każdą śrubkę z osobna i zmierzyłem :) Gdyby ktoś kiedyś chciał wymienić wszystkie śruby, to dla potomności podaję wymiary wszystkich śrub widocznych na obu bokach silnika:
pokrywka wysprzęglika:
M5x10 stożkowy łeb - 2 szt.
pokrywka impulsatora:
M5x20 - 3 szt.
osłona zębatki zdawczej:
M6x40/21- 2 szt.
M6x50/21 - 1 szt.
M6x65/21 - 2 szt.
lewy dekiel silnika:
M6x35/21 - 8 szt.
prawy dekiel silnika:
M6x35/21 - 12 szt.
M6x25/21 - 1 szt.

21 to długość gwintu na śrubach A2 (częściowo gwintowane).

Pozdrawiam
Grzesiek
Non in verbis, sed in rebus est!
"Przychodzi facet do Pewexu:
- Poproszę kilo cacało.
- Proszę Pana, proszę. Ale nie mówi się "cacało", tylko "kakao". Czy coś jeszcze?
- Dziękuję. Poproszę jeszcze kilo kukru.
- Proszę bardzo, ale nie mówi się "kukru", tylko "cukru"...
- Curwa ale kyrk!"
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.