Impulsator...
Odpowiedz do tematu

:
przeczytałem jak pomierzyć ale niewiele zrozumiałem więc bardzo proszę o wyjaśnienie. posiadam taki miernik:

nada się żeby pomierzyć oporność impulsatorów? jeśli tak to jak ustawić pokrętło?

jeśli tak do drugie pytanie. tu są fotki impulsatorów:

co i gdzie mam podłączyć żeby pokazało mi dobre wyniki.

i na tą chwilę ostatnie pytanie. jaka powinna być szczelina między kowadełkiem a impulsatorem bo nie mogłem tego znaleźć. ostatnio odkręcałem oba impulsatory i przykręciłem nierówno. oczywiście silnik nie palił na 1 cylinder jeszcze zanim zdążyłem odkręcić.

Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
:
Musisz najpierw odpiąć impulsatory na kostce (pod siedzeniem) od reszty instalacji elektrycznej. Cytat chyba nawet z tego tematu:

Cytat:
po rozpięciu wtyczki musisz pomierzyć oporność i na obu mają być te same wartości. W granicach 250-420 Ohmów.


Miernik ustawiasz na 2000 Ohm (czyli jak obrócisz na tym mierniku pokrętło pionowo do dołu (będzie wtedy 200 Ohm) to przekręć o jedna pozycję w lewo na 2000). Mierzysz po odpięciu albo na kablach w kostce, albo przy samych impulsatorach tam gdzie masz przylutowane kable (z prawej brązowy i czarny), każdą z cewek osobno. Tutaj nie ma żadnych kowadełek bo to nie iskrownik. Wskaźnik nie może obcierać o żadną z końcówek cewek impulsatorów. Szczelina ma być, raczej nie większa niż 1mm.

GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
:
Wymień kable od tego miernika na nowe bo takie posklejane to wątpię by Ci pokazały nie sfałszowaną oporność.

Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
:
Pawlus, po twoim opisie powinienem sobie poradzić. odpocznę po pracy i idę do garażu.


lencol napisał/a:
Wymień kable od tego miernika na nowe bo takie posklejane to wątpię by Ci pokazały nie sfałszowaną oporność.


kable same w sobie są dobre. żyła w środku nie pękła. zagiąłem po prostu za bardzo i otulina pękła. do tej pory zawsze pokazywało dobre wartości.

Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
:
rozłączyłem. pomierzyłem oporność i jest w normie. jeden impulsator ma 340 a drugi 338. przyczyną nie działania na jeden cylinder było co innego. opisałem w odpowiednim temacie. a skoro tu mowa o impulsatorach to moje pytanie który jest od lewego a który od prawego cylindra?

Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
:
Hey, mam pytanie do was spece:)
Od pewnego czasu po rozgrzaniu (ok.18km jazdy) motocykl zaczął mi palić na jeden gar, z postu wywnioskowałem że to może być wina impulsatora. Dzisiaj się dobrałem do niego i zauważyłem jedną nieprawidłowość, a mianowicie jeden z magnesów w kostkach (przy tej z zielonym przewodem) jest ukruszony. Wyczyściłem z drobin gniazdo i wkręciłem z powrotem. nie miałem okazji przetestować jeszcze na rozgrzanym silniku ale puki co pali normalnie. Pytanie moje to czy mogło być to powodem braku iskry na jednym cylindrze po rozgrzaniu ( w sensie ? jak będę miał chwilę przetestuję na rozgrzanym silniku i dam znać. osobiście twierdzę że dość dziwna sprawa. Nadzieję mam że to było powodem. Może ktoś z was ma inny pomysł. Dodam że sprawdzałem oporność to wynosiła 357 i 366 to chyba w miarę w normie.

:
Tak jest to możliwe, ważnym elementem jest utrzymanie właściwej przerwy/szczeliny pomiędzy impulsatorem a cewką indukcyjną zazwyczaj szczelina ta wynosi 0.3mm

:
No niestety, objaw cały czas ten sam. Macie może inny pomysł? może cewki zapłonowe albo przewody HV?

:
Jeżeli impulsatory są sprawne to musisz w następnej kolejności sprawdzić oporności cewek zapłonowych: uzwojenia pierwotnego/oraz uzwojenia wtórnego. Pomiaru dokonujesz włącznie z przewodem WN i fajką, sprawność świecy zapłonowej także ma tu znaczenie. Jeżeli układ zapłonowy będzie w porządku, możliwe jest że coś się dzieje z układem zasilania (gaźnikiem) danego cylindra, szczelnością układu tłok-cylinder/luzy zaworowe. Powyższe warunki muszą być spełnione aby cylinder pracował prawidłowo.

:
No usterka usunięta. Powodem jednak była ta cewka od impulsatora, nie wiem dlaczego, ale po nagrzaniu nie działała. wymieniłem część i śmiga maszyna... aż miło;)

:
Być może w tej cewce induktora doszło do przebicia międzyzwojowego/na masę, a temperatura nagrzania tej cewki jeszcze bardziej wzmagała to zwarcie.

marek
[Usunięty]
:
siema, czy może ktoś wie ? zna temat o impulsatorach do GS500F ? Czy da się do nowszego silnika z pojedyńczym impulsatorem wstawić od starszego silnika, gdzie są dwa, po prostu jeden odciąć i wstawić jako pojedyńczy, czy oporność będzie taka sama ? Gdyż pojedyńczy znależć graniczy z cudem. Pozdrawiam

:
A co się stało z oryginalnym generatorem impulsów, że chcesz go wymienić?. Twój pomysł powinien praktycznie zadziałać "po małych przeróbkach". Jednak jeśli chcesz mieć ten element w oryginale, to zostaje np. jakiś serwis aukcyjny, lub ostatecznie aso.

marek
[Usunięty]
:
Na aukcjach nie mogę znaleźć, a w serwisie wołają 632.-
a te podwójne od starszych na aukcjach są po 80.- za 2szt.
teraz mam dylemat....

:
Na ebayu jest do kupienia.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.