WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Impulsator...
Autor Wiadomość
Majic 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 41
Dołączył: 11 Lut 2008
Pochwał: 1
Posty: 589
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 01 Mar, 2008   Impulsator...

Podejrzewam, ze mam z nim problem. Po nagrzaniu sie przestaje działać jeden z elektromagnesow i nie ma iskry w cylindrze. Przewertowałem serwisowke, ale nie moglem znaleźć kilku wiadomości.
Ile powinna wynosić szczelina między magnesem, a wirnikiem ?
Jak mógłbym sprawdzić ten podejrzany impulsator ?
Czy mogę te elektromagnesy zamienić miejscami ? Wiem, że problem jest z tym, który jest po lewej stronie ( patrząc naprzeciw prawego dekla ).
Czy zdarza sie, ze jest to wina zimnych lutów ?
jeżeli coś złe nazwałem proszę mnie poprawić :wink:
 
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 01 Mar, 2008   

Najprościej sprawdzisz cewki impulsatora w ten sposób , że wykręcasz swiece i wkładasz je z powrotem do fajek i kładziesz na ramę lub głowice. Włączasz zapłon i do metalowego rdzenia cewki dotykasz i odrywasz od niej np stalowy wkrętak. Powinna pojawic sie wtedy iskra na jednej ze świec. tak samo robisz z drugą cewka impulsatora.
Wielkośc szczeliny powietrznej ma duze znaczenie i można ją ustawic za pomoca szczelinomierza. W tym celu luzujesz wkręty mocujące płytkę impulsatora i w niewielkim zakresie mozna ja przesunąć.
Inny sposob sprawdzenia to pomiar rezystancji uzwojenia cewek. w tym celu trzeba odpiąc wtyczkę przy module i zmierzyc za pomoca omomierza. pomiędzy przewodami brązowym lub zielonym z paskiem a czarnym z paskiem powinno byc 250 - 420 Ohm.
Drugim elementem odpowiedzialnym za wytworzenie iskry są cewki HV czyli zapłonowe.
można je sprawdzić za pomoca omomierza. Rezystancja pomiędzy zaciskiem + i - powinna wynisic w zakresie 3 - 6 Ohm natomiast miedzy + i fajką świecy 18 - 30 kOhm.
Jeśli wszystki pomiary sa ok to pozostaje sprawdzenie samej instalacji , lutow , mas itp oraz modułu. Niestety , sam go nie sprawdzisz.
zanik iskry moze tez byc przyczyną uszkodzenia przewodów HV lub fajki . Jeśli będziesz wymieniał przewody to tylko na takie , ktore maja miedziana żyłe w srodku a nie grafitową bo iskra bedzie za słaba.
W przypadku gdy podejrzenie padnie na uszkodzony moduł to jest firma w Ostrołęce zajmujaca się naprawa modułow motocyklowych polecana przez innych. Elserwis w Ostrolece tel 029 764 2867
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
michal_elwuo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Mar, 2008   

nie będę zakładał nowego tematu: dlaczego tylko miedziane? Bo inne są podobno 'lepsze' (pytanie pod jakim ktem patrząc). A i jeszcze teraz wchodzą jakieś nowe silikonowe, podobno super izolacja, super iskra, wilgoć nic nie przeszkadza (nic tylko wkładać do moto)?
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 01 Mar, 2008   

Przewody w izolacji silikonowej maja z reguły żyłę z grafitu. Ma ona wysoka rezystancje i powoduje to znaczne osłabienie iskry. Do motocykli sie kompletnie nie nadaje. Stosuje sie je do instalacji zapłonowej w samochodach gdzie ani fajka , ani swieca nie posiadaja dodatkowego rezystora przeciwzakłóceniowego.
Świece w GS maja juz wbudowany rezystor . Jest to zaznaczone nawet w symbolu swiecy - DPR 8.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Majic 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 41
Dołączył: 11 Lut 2008
Pochwał: 1
Posty: 589
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 01 Mar, 2008   

Breżniew napisał/a:
Wielkośc szczeliny powietrznej ma duze znaczenie i można ją ustawic za pomoca szczelinomierza. W tym celu luzujesz wkręty mocujące płytkę impulsatora i w niewielkim zakresie mozna ja przesunąć.


Ile powinna wynosić ta szczelina ?

W razie usterki cewki impulsatora wystarczy zmienić tylko wadliwa czy trzeba kupować od razu cala płytkę ?
 
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 01 Mar, 2008   

nie pisze dokładnie ile ma wynosić szczelina. Ważne by na obu cewkach w momencie przejscia palca rotora była taka sama.
Jesteś pewny ze to ta cewka a nie np przełamany przewod w wiązce lub przebicie przewodu HV ?
Nowa część zamienna jest tylko w postaci płytki z 2 cewkami i kosztuje 114$. szukaj ewentualnie uzywki na allegro.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Majic 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 41
Dołączył: 11 Lut 2008
Pochwał: 1
Posty: 589
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 01 Mar, 2008   

Głowy nie dam, ale zamieniałem cewki zapłonowe, kable, fajki i świece. Efekt ciągle ten sam. Jak motor zimny to pali na dwa cylindry, a po kilku minutach przestaje pracować lewy cylinder ( nie ma iskry ).

Podobny, a nawet taki sam problem znalazłem gdzieś w necie ( teraz nie moge znaleźć linka ) i po zmianie impulsatora wszystko grało. Koleś ogrzewał suszarka impulsator, żeby go na ciepło "zbadac".
_________________
Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną).
 
 
 
koti88
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Cze, 2010   

Witam

Kupiłem licznik wraz z obrotomierzem firmy Koso:


http://www.allegro.pl/ite...pit_db_01r.html


I mam mały problem. Nie wiem jak podłączyć licznik do impulsatora. Gdzie on dokładnie się znajduje i jak do niego podłączyć obrotomierz elektroniczny.
Dodam że z licznika wychodzi tylko jeden przewód który należy podłączyć do impulsatora.

Proszę o pomoc

LICZNIK UNIWERSALNY KOSO Digital Cockpit DB-01R - 391zł.JPEG
Plik ściągnięto 327 raz(y) 23,4 KB

 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010   

koti88 napisał/a:
Nie wiem jak podłączyć licznik do impulsatora. Gdzie on dokładnie się znajduje i jak do niego podłączyć obrotomierz elektroniczny.
Dodam że z licznika wychodzi tylko jeden przewód który należy podłączyć do impulsatora.


Ten przewód podłączasz pod jedna z cewek zapłonowych HV do przewodu idącego do cewki z modułu zapłonu. Nie do przewodu pomarańczowego łączącego dwie cewki bo to zasilanie +12V ze stacyjki.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
kr28is
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Cze, 2010   

Mam pytanie, nie będę zakładał nowego tematu, ale czy wiecie gdzie dostępne są nowe Impulsatory, padł mi z lewego cylindra, po nagrzaniu nie jedzie tylko wali kangurki :przestraszony:

Chodzi mi by kupić po przystępnej cenie nowy impulsator , nie chcę inwestować w używkę z Allegro niewiadomego pochodzenia!!!

Jeszce jedno, orientował się ktoś czy występują jakieś zamienniki tego nieszczęsnego impulsatora????
 
 
wojt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Sty, 2011   

a ja mam pytanie czy impulsator z modelu z 95 roku albo z 2000 bedzie pasować do modelu z roku 2002 ??
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Wto 04 Sty, 2011   

Tylko nie ELSERWIS W OSTROŁĘCE. W 2004 r. oddałem do tej "niby" firmy moduł zapłonowy od kawasaki klr 650, i już go nieodzyskałem. Po prostu mi go nieoddali, czemu???? nie wiem, tak się nierobi panowie. Ostrzegam z mojego doświadczenia. Taki moduł "sprawny" na rynku wtórnym kosztuje 1500 zł, niezła gratka dla złodzieja prawda?.
 
 
swistaq
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

Sorry za offtop, ale tak z ciekawości nie wziełeś żadnego papiera na to że oddałeś część do serwisu ?
 
 
artur72
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Cze, 2011   

Witajcie.
Też mam problem z impulsatorem [chyba?] - tak twierdzi mój mechanik. Sam niestety nie znam się na tym. Kupiłem więc na rynku wtórnym, bo nowy w serwisie kosztuje ponad 900 pln [sic!]. Ten, co kupiłem ma 4 piny, natomiast ten w moto 3. Teraz nie wiem czy wtopiłem parę złoty, czy też będzie pasował? Jeśli ktoś wie, to prosze o odpowiedź. Dodam, że przyczyną, która zmusiła mnie do tego zakupu był fakt, że moja [zakupiona tydzień temu] gs-a, po pprzejechaniu 20 km i rozgrzaniu sie po prostu gasła, nie było też iskry. Podobno to ten nieszczęsny impulsator... [?]
Pozdro
 
 
tomcyp
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Wrz, 2011   

Witajcie koledzy.
Kupiłem rozbitego GS's 1997r po przewrotce na prawą stronę. Uszkodzona była pokrywa z impulsatorem.
Pokrywa wymieniona, impulsator także.
Elektryka - światła, migacze, klakson, kontrolki - działają.

Objaw:
BRAK ISKRY, rozrusznik kręci

sprawdziłem impulsator i cewki wg w.w. opisu o konkretnych przedziałach rezystancji i mieści się dokładnie tak jak napisano.
Zauważyłem, kostka do której podłączam impulsator ma 3 piny, a z impulsatora wychodzą 4. Mam stary poszarpany impulsator to tam też były tylko 3 kable. W kostce wychodzącej z instalacji pod impulsator - brakuje ZIELONO_BIAŁEGO - idzie od górnego styki lewej ceweczki w impulsatorze.

Ten 10A bezpiecznik jest ok.
Podejrzewałem moduł, pożyczyłem na razie jeden i taki sam objaw. Moduł mam ten nowy z gniazdem na 16pinową wtyczkę(nie ten z dwoma wychodzącymi kablami).

Sprawdzałem rezystancję czujnika stopki, to generalnie nic nie przewodzi. Ćma.
Ale chyba gdyby nie działał to rozrusznik by nie kręcił, no nie ?? ?

Przekaźnik rozrusznika się przełącza jak przekręcę stacyjkę(ten bliżej przodu motocykla).

Zastanawia mnie jeszcze zaślepiona wtyczka z 3-ema przewodami w okolicach modułu - biała wtyczka, 3 kable w linii o kolorach : zielony, niebieski, niebieski_z_czarnym_paskiem

Mam wątpliwości do:
1. czujnika nóżki bocznej
2. zaślepiona wtyczka
3. inny impulsator???
4. coś czego jeszcze nie sprawdziłem...

Od czego jest ten drugi przekaźnik?? ten regulatora napięcia??

wymieniono - świece, impulsator, moduł
sprawdzono - impulsator, cewki

Proszę o pomoc!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.