Problem z zaworami :( |
Autor |
Wiadomość |
Dan P
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 10 Maj, 2016 Problem z zaworami :(
|
|
|
Witam dzis postanowiłem zabrać się za serwis gs zaczołem od zaworów kupiłem szczelinomierz i zacząłem rozbiórkę. Bak,linki,przewody,dogrzebałem się do pokrywy zdjąłem ją no i ustawiłem rozrząd na znaki wałki i znaki pod kapslem suzuki. Zaczynam mierzyć i tu wielki zdziw na zaworach ssących nie wchodzi nawet listek 0.02 ...... wiem że tolerancja jest w tym moto od 0,03 do 0,08 na obu ssacych nie wszedł ten listek na wydechu wydaje sie ok bo obą wynosiły 0.06 mieści sie w normie . Czy to możliwe żeby tak wypaliło ssące zawory ? czy jest sens zmiejszenia płytek czy poprostu czas na wymianę zaworów proszę o poradę bo nie wiem co myśleć . |
|
|
|
|
maneq
Model GSa: GS 500E
Wiek: 26 Dołączył: 02 Lut 2016 Posty: 48 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Wto 10 Maj, 2016
|
|
|
U mnie było to samo, ktoś po prostu olał sprawę zaworów.
Wymieniłem płytki i na tym się skończyło, nie było u mnie żadnych niepokojących objawów |
|
|
|
|
toffic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lut 2015 Pochwał: 3 Posty: 142 Skąd: RKR
|
|
|
|
|
Dan P
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 10 Maj, 2016
|
|
|
jestem amatorem wole się dopytać moto był kupiony w 2011 roku z niemiec robione nic nie było i nie chodził za wiele od 2011 do 2016 zrobił 1000 km raptem miałem wtedy z 15 lat teraz na nowo sie zabieram za wszystko i sprawia to radość za to troche wiedzzy i doświadczenia brak więc wole dopytać mówisz ze będzie k ?
[ Dodano: Wto 10 Maj, 2016 ]
u mnie objawów też nie było ciezko było synchro zrobić to fakt nie miłośiernie. moto sie wkrecał a nie schodził mozolnie strasznie. a fakt że luzu nie ma nawet 0.02 to był szok dla mnie troche |
|
|
|
|
wasyl622
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 07 Maj 2012 Pochwał: 1 Posty: 113 Skąd: secemin
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
Zawory w tym motocyklu reguluje sie co 6000km. Ja przy swoim,demontowałem całą głowice docierałem zawory plus nowe uszczelniacze. Niestety u mnie tez nie wchodził żaden listek wiec papier ścierny i szlifowanie na szkle od strony szklanek nie wałka aż uzyskałem 0,06 wszystko cacy. Moto nie jest pierwszej młodości najlepiej sprawdzić kompresie jaka jest zawory jak nie miały luzów zapewne będą nieszczelne ich regulacja mija sie z celem bo będą przepuszczać dlaczego a dlatego ze sie nie,domykały i zrobił się nagar jak,robic to na lata |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2016
|
|
|
DanP te luzy na ssących to przy jakich płytkach? |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Dan P
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Nie 15 Maj, 2016
|
|
|
płytki miałem 2,60 i 2,65 poszły na szlif i nic zeszlifowałem 0.06 mm i dalej listek nie wchodzi prawdopodobnie chyba sa wypalone i trzeba bedzie zrzucić głowicę:( |
|
|
|
|
bezel
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Lut 2016 Pochwał: 3 Posty: 151 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016
|
|
|
0.06 to nie tak dużo. Zobacz jakie są do kupienia |
|
|
|
|
Dan P
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016
|
|
|
wiesz co no nie wiele dzis zwaliłem głowice co się okazuje zawory ok gniazda też i wszystko szczelne a luzów nie było i jaki teraz pomysł ktoś ma ? ja zgłupiałem wręcz dodam ze na zaworach nie ma nagaru żadnego prawie ani na tłokach wygląda wszystko jak nowe
jakieś pomysły ? |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016
|
|
|
Dan P napisał/a: | dzis zwaliłem głowice co się okazuje zawory ok gniazda też i wszystko szczelne a luzów nie było i jaki teraz pomysł ktoś ma ? ja zgłupiałem wręcz dodam ze na zaworach nie ma nagaru żadnego prawie ani na tłokach wygląda wszystko jak nowe
jakieś pomysły ? |
Następnym razem... zanim zaczniesz cokolwiek niepotrzebnie rozbierać, najpierw zajrzyj do tabeli serwisowej i sprawdź, jaką tolerancję grubości płytek przewidział konstruktor dla wyregulowania luzu zaworowego. Według tego co podajesz, to jesteś w połowie tolerancji grubości płytek, w związku z tym zapas masz spory.
Tak więc ja nie widzę tutaj żadnego "problemu z zaworami"... oprócz chyba twojego braku chęci zapoznania się z literaturą techniczną pojazdu. Zajrzyj do serwisówki, a zobaczysz rozwiązanie tematu. |
Ostatnio zmieniony przez KATANA Pon 16 Maj, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016
|
|
|
Poza tym co napisał KATANA zabrakło mi tu także chwili przemyślenia, sprawdzenia jakie płytki są na wydechowych aby choćby dla testu sprawdzić jeśli były by mniejsze od posiadanych na ssących czy wystarczająco wyregulują odpowiedni luz i czy można je bezkosztowo skutecznie pozamieniać miejscami aby dostać luzy w zadanej tolerancji. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016
|
|
|
studi napisał/a: | zabrakło mi tu także chwili przemyślenia, sprawdzenia jakie płytki są na wydechowych aby choćby dla testu sprawdzić jeśli były by mniejsze od posiadanych na ssących czy wystarczająco wyregulują odpowiedni luz i czy można je bezkosztowo skutecznie pozamieniać miejscami aby dostać luzy w zadanej tolerancji. |
Doświadczalnie może tak zrobić. W ten sposób wyreguluje sobie luzy zaworowe... względnie będzie wiedział, jaką/lub jakie konkretnie płytki ma sobie dokupić. |
|
|
|
|
|
Dan P
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016
|
|
|
nie moge zamienic płytek gdyż na wydechu mam 2,80 i 2,85 a na ssacych teraz 2,55 i 2,60 i luzu nadal nie ma. czyli mam jeszcze szlifować płytki z tego co rozumiem ?
[ Dodano: Pon 16 Maj, 2016 ]
KATANA dzieki za rade następnym razem przemyśle i poczytam |
|
|
|
|
bezel
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Lut 2016 Pochwał: 3 Posty: 151 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016
|
|
|
Dlatego pisałem żebyś sobie kolego zobaczył jakie rozmiarówki są do kupienia. |
|
|
|
|
Dan P
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 11 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 17 Maj, 2016
|
|
|
dzięki co się okazało ze poprzedni właściciel założył tandetę zawory ssące i się ostro wklepały aż taki rant nie potrzebny się zrobił zawory kupione razem z głowicą poszły do obróbki dzieki za rady koledzy pozdrawiam |
|
|
|
|
|