Synchronizacja gaznikow |
Autor |
Wiadomość |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 03 Maj, 2009
|
|
|
Airboxa zakładasz bez filtra. Wsadzasz łape w otwór gdzie siedzi filtr i idzie bez problemu. |
|
|
|
|
sobek-lbn [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 03 Maj, 2009
|
|
|
no i o taka rade mi chodzilo |
|
|
|
|
MZMaxi [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 03 Maj, 2009
|
|
|
Spajdi, Po synchronizacji powinno wszystko latać jak nowe Właśnie, gdy gaźniki mają złe synchro, to tak się dzieje z obrotami (m.in).
sobek-lbn, Jeśli szykujesz się na zrobienie synchro w warsztacie, to i tak możesz sobie sam popróbować wcześniej wyrównać obroty śrubą do synchronizacji doswiadczalnie. Nic nie tracisz, bo i tak bedzie to robił warsztat. |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 03 Maj, 2009
|
|
|
No to mnie pocieszyłeś MZ Oby się okazało tak jak mówisz bo oprócz tego suzia śmiga miodnie |
|
|
|
|
sobek-lbn [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Maj, 2009
|
|
|
jeszcze mam pytanko odnosnie o-ringow, te przy kominkach do wakuometrow i przy plywku, w sklepie motocyklowym 4 szt kosztuja ponad 70zl na zamowienie, czy mozna je dostac w innych sklapach?? np z jakimis uszczelkami ;> |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Maj, 2009
|
|
|
O-ringi przy kominkach kupisz w zwykłym sklepie motoryzacyjnym, ale takim, który ma sporo części typu 'drobnica', ja kupiłem w dosyć dużym sklepie motoryzacyjnym i mieli praktycznie każde oringi porozwieszane na bolcach od najmniejszego do największego i te pod kominki brałem te najmniejsze, aczkolwiek jeśli chodzi o uszczelki w komorze pływakowej to nie wiem, ale jest duża szansa, że uda się dobrać odpowiednie i zaoszczędzić troszkę kasy bo taki komplet uszczelek + zaworki iglicowe z gniazdem na jeden gaźnik ok. 55zł, a sam zaworek iglicowy z gniazdem na jeden gaźnik czyli to co trzeba by dokupić jeśli oringi uda się dobrać to ok. 18-20zł.
Pozdr |
|
|
|
|
Zechowany
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lut 2009 Pochwał: 4 Posty: 447 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Pon 18 Maj, 2009
|
|
|
sobek-lbn, tak mozna je kupic w sklepie z uszczelkami i sa to groszowe sprawy Niema co przeplacac
Spajdi, pisales ze ciezko schodzi z obrotow a samostart nic nei wykryl, ja mialem to samo pomogla wymiana oringow w gniezdzie zaworka iglicowego i te male od waku pozatym regulacja obrotow biegu jalowego. Bo mialem ponad 15oo obr/min takie cyrki sie dzialy ze zawieszal sie na 3 000 po regulacji jest wszystko ok |
_________________ WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO OSTROWA!!!
|
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Maj, 2009
|
|
|
O-ringi w gniazdach zaworków iglicowych wyglądały naprawdę dobrze, ale mogę je wymienić,k o-ringi pod króćcami do synchro mam wymienione, ale nic to nie zmieniło. Teraz jeszcze wyreguluje mu skład mieszanki na wolnych obrotach śrubami, ale najpierw je wykręcę całkiem i sprawdzę jak się mają o-ringi w tym miejscu, a następnie wykręcę je o ok. 2,5 obrotu i później zrobię synchro mam już wakuometry i jestem w trakcie regulacji zaworów (czekam na płytkę, aczkolwiek luz był zły tylko na 1 zaworze, na 3 zaworach luz był prawie idealny 0.05, 0.05 i 0.04) jak wymienię tą płytkę i poskładam to zrobię to co pisałem wyżej + synchro tylko muszę jeszcze "instalację" do wakuometrów zrobić i będzie git, myślę, że to kwestia kilku-kilkunastu dni i moto będzie śmigał jak ta lala i będzie schodził z obrotów kwestia czasu i sprawdzania wszystkiego po kolei jeśli te czynności w/w nie przyniosą pożądanych skutków.
Jak zrobię synchro i wszystko mi fajnie wyjdzie to może wrzucę jakieś fotki tych zegarów wraz z instalacją połączeniową itp.
Pozdr
[ Dodano: Sro 20 Maj, 2009 ]
Na początek mały filmik z synchronizacji w moim GS'ie generalnie moto już nie wisi na obrotach po synchro, a co do schodzenia z obrotów to okaże się po dłuższych testach, ale ogólnie jest dużo lepiej. Zawory były regulowane przed synchro, tzn. jeden ssący bo miał luz 0.02 teraz ma 0.07 a pozostałe mają 0.05, 0.05 i 0.04.
Co do szczegółów "osprzętu" i samych waku to może coś naskrobię w chwili wolnego czasu i dam jakieś fotki.
http://www.youtube.com/watch?v=PUkMet5wdRY
Pozdrawiam |
|
|
|
|
levis [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Cze, 2009
|
|
|
Mam pytanko. Na jaka wartosc powinny wychylac sie wakumetry ?. Rozumiem, ze podlaczyc je trzeba na gorze gaznikow, tam gdzie sa kapturki tak ?
Jaka jest dalsza procedura ? Synchronizujemy na cieplym silniku, bez ssania i przy 1750 obrotow ?
Wczesniej trzeba wyregulowac sklad mieszanki ? Skad mam wiedziec, czy jest za ubogi czy za duzy ?
Dodam, ze moj GS nie chetnie rozpedza sie juz powyzej 120km/h a to chyba nie jest normalne... |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Cze, 2009
|
|
|
Zależy na którym biegu jeśli na 6 to to jest normalne Synchronizacja nie poprawi Ci w żaden znaczący sposób osiągów, a tylko ew. kulturę pracy silnika itp. Zobacz sobie mój filmik z synchronizacji do którego dałem link powyżej i nie ma większego znaczenia o ile wychylone są wakuometry, ważne jest aby oba były wychylone tak samo...
Za skład mieszanki na wolnych obrotach odpowiada śruba regulacyjna i tą wykręca się o 2 1/4 - 3 obrotów w przeciętnym GS'ie 2 1/2 obrotu jest OK i tu ciężko stwierdzić czy się dobrze wyregulowało bez analizatora spalin, ja to robię na czuja patrzę później jak reaguje zimny na ssanie jak wykręciłem o 3 obroty zamiast 2 1/2 to mi się zalewał na pełnym ssaniu zimny i teraz wrócę do ustawienia 2 1/2.
Za skład mieszanki na średnich obrotach do ok. 3/4 otwarcia przepustnicy odpowiada ustawienie iglicy domyślnie iglica jest na środkowym rowku i u mnie takie ustawienie daje prawidłowy kolor świec czyli kawa z mlekiem i to ustawienie można sprawdzić po kolorze świec i odpowiednio ustawić iglicę, ale w większości przypadków środkowe położenie jest OK.
Za skład mieszanki na pełnym otwarciu przepustnicy odpowiada dysza główna, ale tutaj wiadomo jest fabrycznie i się nie kombinuje jeśli nie trzeba.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
tom13ek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 29 Lip, 2009
|
|
|
witam...mam takie pytanko
-czy po dobrze przeprowadzonej synchronizacji gazników i zdjęciu jednej fajki ze świecy...odpaleniu motorka na jednym cylindrze...powinno sie dać zaobserwowac różnice obrotów ....pomiedzy pracą na prawym a lewym cylindrze....?? pytam bo u mnie takowa występuje i byc moze to znak zeby coś z tym zrobić |
|
|
|
|
sobek-lbn [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 13 Lut, 2010
|
|
|
zna ktos wymiary malego o-ringu od synchronizacji nr 14, w sklepie para kosztuje ponad 100 zl chcialbym kupic gdzie indziej, potrzebuje: srednice calego o-ringu i srednice "gumki" |
|
|
|
|
jaras678 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 13 Lut, 2010
|
|
|
najlepiej wez gazniki i idz do sklepu z takimi rzeczami a tam juz si dopasuja Ja tak zrobilem i jest ok |
|
|
|
|
sobek-lbn [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Lut, 2010
|
|
|
ostatecznie bede musial tak zrobic |
|
|
|
|
re5pect [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|