Synchronizacja gaznikow |
Autor |
Wiadomość |
przemek_posp [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 01 Lut, 2012
|
|
|
Jak słyszę tekst typu "wyczyściłem gaźniki, ustawiłem je wg specyfikacji, zrobiłem synchro i silnik nie chodzi tak jak powinien" to scyzoryk w kieszeni mi się otwiera.
Tylko że ludzie zapominają o tym że specyfikacja jest dla nowych silników, a że z czasem zmieniają się parametry silnika i gaźników to nikt nie pomyśli. Specyfikacja to może być dla nas punkt odniesienia, regulacji należy dokonać na "żywym organizmie".
Kolejność regulacji:
1) sprawdzić luz zaworowy, przy okazji można sprawdzić łańcuszek rozrządu!
2) wyczyścić, ewentualnie ustawić wg specyfikacji, gaźniki
3) wyregulować gaźniki
4) wisienka na torcie: synchronizacja
Oczywiście nie muszę wspominać o nowym/wyczyszczonym filtrze powietrza... |
|
|
|
|
bartek2801 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Lut, 2012
|
|
|
więc tak,
1. luz zaworowy sprawdzany ssące 0.05 wydechowe 0.08 więc w normie stan łańcuszka też sprawdzany i jest w bdb stanie
2.gazniki wyczyszczone u ustawione tak jak napisałem wcześniej
3. Regulacja ok tylko czym z tego co wyczytałem na forum to pewnie spróbuje wkręcić śrubę składu mieszanki do 3obr ale co z iglicą rowek wyżej czy niżej jest jeszcze jakaś regulacja tych gazników ?
filtr powietrza nowy założyłem |
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2012
|
|
|
przemek_posp napisał/a: | Kolejność regulacji:
1) sprawdzić luz zaworowy, przy okazji można sprawdzić łańcuszek rozrządu!
2) wyczyścić, ewentualnie ustawić wg specyfikacji, gaźniki
3) wyregulować gaźniki
4) wisienka na torcie: synchronizacja
|
Co może się stać jeśli zrobię syncro na gaźnikach z nie do końca idealnie wyregulowanym składem mieszanki (nie udaje mi się ustawić mieszanki tak, aby w colortune był niebieski z pomarańczowymi przebłyskami pojawiającymi się raz na jakiś czas - jest albo niebieski, albo niebiesko żółty w proporcjach pół na pół lub żółty i skoki między tymi trzema stanami są bardzo niewielkie)? Na razie zostawiłem w kolorze ciemno niebieskim, niezbyt odległym od żółto-niebieskiego stanu mieszanki.
Czy brać się za próby synchro tak ustawionych gaźników, czy może lepiej zostawić tak jak jest i nie ruszać (w chwili obecnej wydaje mi się, że silnik trochę za wolno schodzi z obrotów)? Ponieważ nie udaje mi się ustawić idealnego ustawienia z colortune, to zawsze moge próbować robić teraz lekkie korekty co kilkadziesiąt km w oparciu o kolor świecy a potem dopiero brać się za sync. |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
mariuszsel [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Lut, 2013
|
|
|
witam jak krok po kroku zsynchronizowac gazniki w gs 500e 94 rok czasami zostaje na 3 /4 tys i nie chce zejsc , mam schemat gaznika ale chodzi konkretnie pierw na 1 potem na drugim mieszanke ustawic potem synchronizacja gdzie podłaczyc waku i czym regulowac jedna sruba do obydwu czy 2 sa ? |
|
|
|
|
Piter
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2009 Pochwał: 3 Posty: 306 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: Wto 05 Lut, 2013
|
|
|
mariuszsel na forum jest duzo o gaźnikach milej lektury np: http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=7692 w dziale mechanika w spisie treści masz kilka tematów odpowiedzi znajdziesz napewno. |
|
|
|
|
szymonsso [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 20 Mar, 2013
|
|
|
Zawory i gaźniki wyregulowane, synchronizacja także zrobiona, iglica na 4 ząbku(na 3 ma jakoby większe problemy, na 5 bez zmian)
I efekt mam taki, że przy dynamicznym dodaniu gazu(przy ~1-2,5k obrotów ) zaczyna się dławić lub gaśnie - i tu wklejam filmik: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Na nowych świecach ten sam efekt(kolor to kawa z mlekiem wchodzące w cappuccino )
Co skopałem po drodze? |
|
|
|
|
Bonzo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 20 Mar, 2013
|
|
|
Zagrzej silnik dobrze. |
|
|
|
|
szymonsso [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 21 Mar, 2013
|
|
|
^Up, nie było pytania ;_; dziś miałem możliwość wyprowadzenia moto na świeże powietrze i konkretniejszego rozgrzania <facepalm>, no ale dzięki forum moto chodzi jak chcę więc ten etap zakończony. |
|
|
|
|
godofrock90
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 149 Skąd: Peterborough UK
|
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013 KRÓĆCE OD SYNCHRO
|
|
|
Witam,
Potrzebuję małej pomocy.
Jeden z gaźników ma odłamany i zalepiony króciec do synchro, w drugim nie ma 'czapeczki'.
Kupno nowych gaźników tylko dla pokrywki mija się z celem dlatego też będę próbował dorobić nowy króciec.
Planuję tak z grubsza (szczegóły wyjdą w praniu) zrobić dziurkę, dobrać kawałek plastikowej rurki, zalepic żywicą i uszczelnic.
Potrzebuje jak najwięcej informacji.
Na przykład jaki wpływ będzie miała średnica, długość rurki, czy to w ogóle ma prawo działać, itp.
Wszelkie opinie i uwagi mile widzian |
_________________ Bikes are awesome! |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013
|
|
|
Jeżeli miałbym sobie takie uszkodzenie naprawić, to tylko na dwa znane mi właściwe sposoby: usunąć resztki króćców/wyrównać powierzchnie nawiercić otwór/nagwintować, zastosować wykonane/nagwintowane nowe rurki, wkręcić na klej do gwintów. Inne sposoby oprócz tych które wymieniłem to podcieranie dupy szkłem, i nic z tego nie wyjdzie, ale jak co kto lubi.
Drugi sposób to: nawiercić i nagwintować otworki i to wszystko. Jako zaślepki zastosujesz sobie śrubki, a do ewentualnej synchronizacji wykonaj sobie oddzielne króćce, które na czas regulacji będziesz wkręcał, a po regulacji je wykręcisz a wkręcisz śrubki (zaślepki)
Opisane sposoby będą pewniejsze i trwalsze.
PS. No pewnie że dla takiej usterki nie ma sensu kupować "nowych" gaźników...jeden kosztuje 430$. Wiem że chodziło ci o gaźniki używane (raczej), i dlatego to napisałem |
|
|
|
|
godofrock90
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 149 Skąd: Peterborough UK
|
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013
|
|
|
Oczywiście miałem na myśli używany. Ale tutaj to bez sensuu. 80£ za gaźnik w podobnym albo i gorszym stanie co mój.
Moja technika w zasadzie jest taka sama z tą różnicą, że zamiast gwintowania (co oczywiście można zrobic, na pewno doda troche wytrzymałści) chciałem wstawić rurke na styk z otworem w pokrywce i przejechać żywicą prostopadłe miejsce łączenia.
Sam gwint na tak małej powierzchni plastiku nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Nasze techniki opierają się w sumie na tym samym.
Najlepiej nagwintować, przelecieć klejem do gwintów i dodać żywicę bądź inna wytrzymałą spoine w miejsce łączenia.
Co sądzisz o wymiarach itd. Najlepiej trzymać sie tych z oryginałów ale czy np. Inna długość króćców lewego i prawego może wpłynąć na synchro? |
_________________ Bikes are awesome! |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013
|
|
|
godofrock90 napisał/a: | czy np. Inna długość króćców lewego i prawego może wpłynąć na synchro? |
Nie wpłynie to w żaden sposób na synchro. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
godofrock90
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 149 Skąd: Peterborough UK
|
Wysłany: Pon 01 Lip, 2013
|
|
|
Dzięki za info
Muszę skompletować parę narzędzi i zabieram się do roboty.
Jak się uda to dam znać. Może komuś się przyd |
_________________ Bikes are awesome! |
|
|
|
|
godofrock90
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 149 Skąd: Peterborough UK
|
Wysłany: Pon 29 Lip, 2013
|
|
|
Udało mi się naprawić króciec, ale pojawiły się nowe problemy.
Pytanie:
Czy podciśnienie idące wężykiem do kranika jest "takie samo" jak to do synchronizacji?
Chodzi o to, czy mozna przeprowadzić synchro podpinając waku do bocznych króćow zamiast tych w pokrywkach? |
_________________ Bikes are awesome! |
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Pon 29 Lip, 2013
|
|
|
godofrock90 napisał/a: | Udało mi się naprawić króciec, ale pojawiły się nowe problemy.
Pytanie:
Czy podciśnienie idące wężykiem do kranika jest "takie samo" jak to do synchronizacji?
Chodzi o to, czy mozna przeprowadzić synchro podpinając waku do bocznych króćow zamiast tych w pokrywkach? |
Wrzuć zdjęcie o jakie konkretnie króćce Ci chodzi. Ja mam gaźniki z 2002 i nie ma kroćców w pokrywach. Synchronizuje takimi znajdującymi się u góry po prawej stronie każdego z gaźników (od strony silnika, jeden jest zaślepiony gumową nasadką a do drugiego idzie wężyk). |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|