WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Synchronizacja gaznikow
Autor Wiadomość
huh
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Cze, 2011   

Kat napisał/a:
tam są takie małe o-ringi, profilaktycznie zawsze trzeba je wymieniać na nowe, rozmiar z tego co pamiętam 5x1,5mm.


5 mm to zew czy wew srednica?;> potrzebuje kupic te oringi a nie mam dostepu do moto
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 30 Cze, 2011   

Ja u siebie zakładałem 4x1,5 (4 to śr. wew.).
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
lukasz86 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 46
Skąd: PMI
Wysłany: Wto 02 Sie, 2011   

Witam
Po regulacji i synchronizacji gaźników pojawił się problem. Na zimnym silniku ciężko odpala na ssaniu (wcześniej palił od "strzała") jak odpali to dusi się i ciężko wkręca się na obroty i wygląda jak by miał się zaraz zadusić, po zmniejszeniu ssania do połowy i delikatnej przygazówce obroty rosną do 3-4 tys. po chwili po zmniejszeniu ssania do zera znowu się dławi. Po przejechaniu 5-10 km gdy już silnik porządnie się rozgrzeje wszystko chodzi dobrze, wkręca się ładnie na obroty, nie muli.
Co jest przyczyną tego dławienia na ssaniu i zimnym silniku?
Po czym poznajecie ile odkręcić śruby od regulacji składu mieszanki?
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 03 Sie, 2011   

Dobrze masz ustawiony poziom paliwa w komorze pływakowej? Może masz ustawioną za bogatą mieszankę. Jaki jest kolor świec?
Cytat:
Po czym poznajecie ile odkręcić śruby od regulacji składu mieszanki?

Jeśli masz dostęp do świecy diagnostycznej to po kolorze jakim spala się mieszanka w cylindrach, a jeśli nie to właśnie po kolorze świecy. Jak mieszanka jest ok to elektrody mają kolor kawy z mlekiem, jak za dużo paliwa dostaje to czarne, jak za mało to są zabielone.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
nospoon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   

A ja z kolei mam teraz dylemat, bo zrobiłem synchronizację za pomocą wakuometru domowej roboty, no i niestety zaczął od tej pory trochę zamulać, szczególnie przy mocnym odkręceniu gazu. Iglicę mam ustawioną tak jak wcześniej, na 4 rowku od góry, śruby mieszanki niskich obrotów wykręcone o 2,5 obrotu. Myślałem że to wina jakiegoś paprocha który dostał się do przewodów które przy okazji wymieniałem, ale rozebrałem wszystko jeszcze raz, przedmuchałem przewody, sprawdziłem kranik i filtr, wszystko czyste i dalej to samo mulenie. Any idea?
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   

W jakim zakresie obrotów zamula, na niskich czy w części środkowej, jaki kolor świec, jak schodzi z obrotów?
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
nospoon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   

Zamula od dołu tak do około 5tys potem dostaje kopa. Kolor świec sprawdzę, ale zdaje mi się że za krótko jeździłem teraz ostatnio żeby to było miarodajne. Zdaje mi się że schodzi odrobinę za wolno, ale trudno mi jednoznacznie powiedzieć bez porównania.

[EDIT] Tak wyglądają moje świece:


Uploaded with ImageShack.us
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   

Za ilość paliwa w tym zakresie obrotów odpowiada iglica i powinieneś ją mieć na 3 od góry rowku. Podnieś Ja i powinno być ok.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
nospoon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   

Tylko ze iglicę mam na 4 rowku od góry, czyli jeszcze wyżej. Z kolei jak próbowałem wcześniej przestawić na 3 rowek, to strasznie wtedy zamulał.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   

Świeca powinna mieć kolor kawy z mlekiem a twoja jest strasznie czarna - za bogata mieszanka.

Poczytaj kilka tematów z tych w części dotyczącej zasilania paliwem -> http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=8400

Tu masz cytat z Breżniewa, z ogólną zasadą regulacji gaźników:
Cytat:
Ustawienie śrub składu mieszanki ma wpływ na bieg jałowy i przejscie na srednie obroty. nie wpływa na moc max. Ma wpływ na odpalanie i falowanie obrotów. śruby składu powinne byc wykrecone ok 2 1/4 obrotu. osobiscie miałem wykrecone na 3 obroty i tak było w tym przypadku najlepiej.
za zachowanie silnika w zakresie srednich obrotów odpowiada iglica. Jeśli jest dziura w obrotach przy otwieraniu przepustnicy to iglica jest za nisko. Podnosząc iglice w zapince z 3 na 4 rowek liczony od góry wzbogacasz mieszankę. Silnik lepiej wkręca sie na obroty i szybciej z nich schodzi. motocykl lepiej przyspiesza i ma wieksza prędkosc max. Niemnie wszystko zalezy od konkretnej maszyny , poziomu paliwa w komorach pływakowych itd
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2011   

Ale ta świeca nie jest czarna, raczej ma zbyt ubogą mieszanke.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
nospoon
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Wrz, 2011   

Wprawdzie jutro wyjeżdżam, ale może uda mi się przed południem chwilę znaleźć i pogrzebać trochę przy Suzi. Spróbuję opuścić iglicę na 3 rowek, może nowe przewody jakimś cudem dają więcej paliwa i się mieszanka wzbogaciła?... a jak to nie pomoże, spróbuję podnieść na ostatni rowek. Jeśli ani to, ani ponowna synchronizacja nic nie da, będę musiał po powrocie sprawdzić pływaki i poszukać innych ewentualnych przyczyn. No a jak już na nic nie wpadnę, to po prostu na początku przyszłego sezonu pójdzie do jakiegoś zakładu na regulację i tyle ;)

Z tym kolorem świecy to tak trochę się zdziwiłem, bo niedawno założyłem te Denso, stare NGK miały ładny kolorek kawowo-mleczny na całości, a tutaj na obwodzie jest czarna, ale z kolei elektroda jasna...

[ Dodano: Pią 30 Wrz, 2011 ]
No dobra, czas podzielić się ciekawym spostrzeżeniem. Otóż opuściłem iglice z 4 na 3 rowek, przejechałem się i... nie zauważyłem pogorszenia dziury w obrotach w okolicach 3-5 tys. Zakładałem, że jeśli miałem zbyt ubogą mieszankę, to jeszcze większe jej zubożenie spowoduje drastyczne zwiększenie zamulenia, ale tak się nie stało. Niestety, nie spowodowało to również całkowitego zniknięcia tej dziury... Jest praktycznie tak jak bym nic nie zmienił i tu właśnie zgłupiałem. Również mimo ponownej próby dosynchronizowania gaźników, nadal jakby odrobinę zbyt wolno schodzi z obrotów, ale i tak jest to najlepsze ustawienie z możliwych. Generalnie moto chodzi ładnie, równo, ale nadal jest jakby "niedosyt" po mocnym odkręceniu manetki.
 
 
bartek2801
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Lut, 2012   

mam problem z synchronizacją gazników,na wstępie zaznaczam że robiłem to pierwszy raz więc wszystkie uwagi mile widziane :)
otóż zrobiłem sobie wakuometr tzn U rurkę o olejem dokładnie z opisu tego forum.Gazniki wykręciłem i dokładnie wyczyściłem,śruba składu mieszanki ustawiona na 2 1/4 obrotu iglica na 4 rowku,motor po odpaleniu strasznie wolno schodził z obrotów po podpięciu U rurki i ustawieniu aby olej nie był przeciągany na żadną z stron silnik jeszcze gorzej schodził z obrotów i było słychać strzały w gaznik/filter powietrza,po ustawieniu śrubką od synchro. tak aby silnik ładnie chodził i dość szybko spadał z obrotów olej jest całkowicie przeciągany na jedną stronę.Moje pytanie jak to prawidłowo ustawić ?? przeczytałem cały temat na forum ale nie znalazłem odpowiedzi,czym mam jeszcze regulować ?? co przestawić ??
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 01 Lut, 2012   

Sprawdź czy nie zaciąga lewego powietrza. Może niedokładnie założyłeś króćce, albo poprostu mają gdzieś pęknięcie.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 01 Lut, 2012   

bartek2801 napisał/a:
składu mieszanki ustawiona na 2 1/4 obrotu iglica na 4 rowku,motor po odpaleniu strasznie wolno schodził z obrotów

Jak rozumiem tu powinien być przecinek lub kropka.
Wolne schodzenie z obrotów to kwestia złego składu mieszanki i synchronizacja w takim stanie nie jest dobrym pomysłem, dla tego prawdopodobnie strzały w gaźnik.
Przeczytaj temat o wolnym schodzeniu z obrotów, sa tez opisy Breżniewa co konkretnie (reg. wolnych obrotów, wysokość iglicy) odpowiada za którą cześć zakresu obrotów motocykla. I jak ustawiasz cokolwiek, to przy temperaturze na zewnątrz jakiekolwiek regulacje zacznij po tym jak silnik popracuje tak z 20 min i nabierze prawidłowej temperatury.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.