Synchronizacja gaznikow |
Autor |
Wiadomość |
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Sob 19 Mar, 2011
|
|
|
68 |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Kamilkadze [Usunięty]
|
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2011
|
|
|
Sprawdź w serwisówce jakie jest podciśnienie w gaznikach w gsce i może poszukaj wakuometru z mniejszą skalą. Potrzebujesz 2 sztuk. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Kamilkadze [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2011
|
|
|
A ja to chyba jednak do jakiegoś fachowca zawiozę, bo sam tu wiele nie nawojuje. To już nie mzetka czy simson. Dzięki. |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2011
|
|
|
Moim zdaniem metoda synchronizacji gaźnika przy użyciu 3 metrów węża z olejem w środku jest dokładniejsza niż takie wakuometry za 26 zł, nigdy nie wiadomo jak one są między sobą skalibrowane, a olej w wężu zawsze będzie oddawać realny stan podciśnienia GS ma na szczęście tylko 2 cylindry a to bardzo ułatwia sprawę. |
|
|
|
|
Kamilkadze [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2011
|
|
|
To mój pierwszy taki motor i nie za bardzo wiem jak się za to zabrać, więc chyba trzeba będzie pozostawić to komuś kto bardziej kuma co i jak. Może z czasem sam się nauczę to robić. |
|
|
|
|
AdamSsS [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2011
|
|
|
ten wakuometr to nic innego jak zwykły wskaźnik ciśnienia powietrza za 6zl z sklepy do tego zwykły przewód paliwowy za 2zł i króciec z 5z zł . Lepiej będzie jak zrobisz sobie sam ten na olej albo na tych zegarach olej też dobry ale musisz go trzymać pionowo a te zegary to pdoepneijsz rureczki położysz je an śiedzeniu i regulujesz. |
|
|
|
|
Paulo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 23 Mar, 2011
|
|
|
Mam do bardziej obeznanych z życiem (joke, GS-ką) pytanie.
W styczniu zrobiłem luzy na zaworach, wyregulowałem i zsynchronizowałem gaźniki. Nie rozbierałem jakoś całych... nie czułem takiej konieczności... Odkręciłem dekielki od góry, wyczyściłem iglice, membranki z całym mechanizmem, wymieniłem uszczelki pod kroćcami ssącymi. Ustawiłem skład na wolnych z Colurtune a potem wakuometrami Carbtune podciśnienie i wolne obroty. Na prawym gaźniku było 2 razy takie podciśnienie jak na lewym, ale ustawiłem śrubką, chodziły ładnie razem równiutko, poskładałem do kupy i tak moto sobie przeleciało z 1,5 kkm. Dwa tygodnie temu zaliczyło kolejne 1kkm w przeciągu tygonia: trasa 2 x 430km na Mazurki i z powrotem (spalanie ok.5, troszkę jazdy 140kmph przy 6k obrotów), a po powrocie zaraz trasa 300km po Śląsku - Żywiec, Kraków (średnia 100-120, spalanie ok. 4.2l).
Wszystko było OK do dnia wczorajszego. Zauważyłem, że 'przygasa' mi moto przy skrętach z wolnych obrotów czy, tożsamie, przy wciśniętej klamce sprzęgła, to raz. Dwa - szok na stacji - spaliła 7l na 100km więc zaraz garaż i robota. Co się okazało: linka ssania się jakoś dziwnie pokręciła w taki sposób, że przy skrętach lekko się otwierało ssanie i stąd moto przygasało. Zrobiłem, OK. Pomyślałem, że może dlatego takie spalanie kosmiczne, bo w zakrętach engine sobie zasysał dodatkowe paliwko... No ale zmieniłem ok.200 km przed Mazurkami i Wisłą jeszcze filtr powietrza na nowy Hiflo to myślę sobie: sprawdzę sobie jak tam synchro po prawie 3k. Sprawdziłem skład wolnych, troszkę podregulowałem (bo i świece odrobinkę się jasniej zaczęły palić) i ok. Przystępuję do synchro. A tutaj zdziwko i sedno mojego problemu:
Nie da się zsynchronizować gaźników Na prawym jest prawie 3 razy takie podciśnienie jak na lewym, a przy próbie synchro śrubą zamiast na jednym się podnosić, a na drugim obniżać, podciśnienie podnosi się i obniża na obydwu, pozostając mniej więcej na prawym 2 do 3 razy tyle co na lewym. A do tego na prawym jest takie podciśnienie że w Carbtune skali brakło i słupek się kisi przy samej górze. Ale przy gazowaniu prawidłowo płynnie ściąga i powraca. Lewy max 50% skali i chodzi hmm... skokowo... jakby się zacinał...
Moje pytanie: czego to mogą być objawy? Zmieniałem miejscami wakuometry, węże, przekładałem między gaźnikami całe zespoły iglicy z membrankami etc... efekt ciągle ten sam Będzie to coś po lewej stronie, ale nie wiem co? Lewe powietrze? Rozebrać gaźniki do zera i przeczyścić ? (muszę wtedy wymeiniać inne uszczelki poza tą spod kroćca?) Czy martwić się silnikiem (zawory, cylinder, kompresja... ?). Planuję udać się na pomiar kompresji. Czy najpierw spróbować wyczyścić gaźniki? |
|
|
|
|
AdamSsS [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 23 Mar, 2011
|
|
|
wyczyść gaźniki wyreguluj i dopiero pobaw się synchronizacją. |
|
|
|
|
rafo24 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2011
|
|
|
Witam . W moim gs gaźniki ustawione są poprawnie i nie wymagaja regulacji , lecz pojawił sie taki problem ze trochę mi sie przytkały . I chciał bym się upewnić ze gdy je rozbiore i przeczyszcze nie ruszając śrub regulacyjnych to nic się nie przestawi ??
[ Dodano: Wto 31 Maj, 2011 ]
Witam . W moim gs gaźniki ustawione są poprawnie i nie wymagaja regulacji , lecz pojawił sie taki problem ze trochę mi sie przytkały . I chciał bym się upewnić ze gdy je rozbiore i przeczyszcze nie ruszając śrub regulacyjnych to nic się nie przestawi ??? |
|
|
|
|
lukasz86
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 46 Skąd: PMI
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
rofo24 z tego co czytałem na tym forum to po każdym czyszczeniu gaźników trzeba zrobić regulacje i synchronizacje.
A teraz pytanie z mojej strony, zapewne banalnie proste dla większości, niestety nie dla mnie:
Pod co podłącza się rurki do synchronizacji oraz którą śrubką się je reguluje (synchronizuje)?
Jakie to numerki na zdjęciu poniżej?
Z góry dziękuję za odpowiedź
|
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
Kominki do synchronizacji są na plastikowych pokrywach na górze gaźnika, na rysunku oznaczone numerem 1. Kręcisz śrubką 22.
Skład mieszanki na wolnych obrotach regulujesz śrubka 20, wolne obroty 29.
Jeżeli śrubki od składu wykręcisz na więcej niż 4 obroty i świece dalej będą białe to znaczy że masz lewe powietrze, najczęściej dostaje się ono w okolicach kominka od synchro, tam są takie małe o-ringi, profilaktycznie zawsze trzeba je wymieniać na nowe, rozmiar z tego co pamiętam 5x1,5mm. |
|
|
|
|
Scrapper [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Cze, 2011
|
|
|
Witam.
Mam pytanie. Zabrałem się za remont gaźników, na dyszach mam wybitą średnicę 120, gaźnik jest totalnie zapierniczony syfem, mam ułamany jeden z kominków do synchro natomiast na iglicy znajduje się tylko 1 rowek. Wybito na niej symbol 5DH8, czy ktoś może spotkał się z czymś takim?
Dodam że motong traci moc przy prędkości około 130-140km/h i obrotach przy tej prędkości rzędu 6,5tys/min.
Okazuje się również, że prawdopodobnie zarzuca paliwem do airboxa. Po zmierzeniu poziomu paliwa w komorze pływakowej okazało się że sięga około 8mm ponad zalecany poziom(uszczelkę) |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Cze, 2011
|
|
|
Iglica powinna mieć 5 rowków i symbol 5DH9. Dysze masz dobre. Do czyszczenia kup sobie w sklepie motoryzacyjnym jakiś spray do gaźników, ale taki do rozkręconych a nie wlewany do paliwa czy tam psikany do filtra. Poziom paliwa regulujesz na rozkręconym gaźniku blaszką przy pływaku, pływak ma być 14,6mm (+-1mm) nad korpusem, ale nie może wciskać sprężynki w zaworku tylko się na niej lekko opierać. |
|
|
|
|
Scrapper [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Cze, 2011
|
|
|
Znalazłem oznaczenie tej iglicy na stronie Suzuki, rzekomo to część oryginalna 5dh8-1. Póki co kompletnie rozebrałem gaźniki i czekam na zestawy naprawcze, zaraz podjadą z Larssona. Uszczelki i zaworki w strasznym stanie. Na dnie komór pływakowych jest piasek! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|