WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
W deszczu tez mozna :)
Autor Wiadomość
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 17 Maj, 2011   

Cytat:
Przeciwskrętem się motocykl wprowadza w zakręt oraz kontroluje pochylenie już w trakcie. Polecam w tej materii video "Twist of the wrist vol.2" :ok:


to ja polecam doczytać bo bajuchy piszesz
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
Kacperski
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Maj, 2011   

midd napisał/a:
Cytat:
Przeciwskrętem się motocykl wprowadza w zakręt oraz kontroluje pochylenie już w trakcie. Polecam w tej materii video "Twist of the wrist vol.2" :ok:


to ja polecam doczytać bo bajuchy piszesz

Rzeczowo odparłeś moje słowa, z takim intelektem nie jestem w stanie się spierać. :padam:
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 17 Maj, 2011   

Cytat:
Przy takich prędkościach wychylanie się z motocyklem nie poprawia zwrotności.


wychylanie się nie ma na celu poprawienia zwrotności przy żadnej prędkości a ma na celu pokonanie sił prostujących motocykl przez zmianę środka ciężkości do wewnątrz przez co pomaga utrzymać wyznaczony kurs.

Cytat:
Przy łuku kierownica jest prosto,


to ze niby opony ślizgają się po asfalcie? skoro kiera jest prosto a jednak skreca?
Cytat:
Tutaj skręcasz jak na rowerze - kierownicą,


rower i motocykl obowiązują te same prawa fizyki

Cytat:
kładąc się do środka zakrętu zwiększył byś tylko swoje szanse na glebę.


to jest ścisłe powiązane z prędkością

Cytat:
dodatkowo zmniejszasz rozstaw osi - skręcona przednia opona opiera się bliżej silnika.


masz na to jakis dowód naukowy?
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
Kacperski
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Maj, 2011   

midd napisał/a:
wychylanie się nie ma na celu poprawienia zwrotności przy żadnej prędkości a ma na celu pokonanie sił prostujących motocykl przez zmianę środka ciężkości do wewnątrz przez co pomaga utrzymać wyznaczony kurs.
Nieprawda, o tym za chwilę.

midd napisał/a:
Kacperski napisał/a:
Przy łuku kierownica jest prosto,

to ze niby opony ślizgają się po asfalcie? skoro kiera jest prosto a jednak skreca?

Koła motocykla już przy drogowych prędkościach pracują w delikatnym poślizgu. Do tego dochodzi naturalna stabilność "zdrowego" motocykla. Kwestii wpływu przesunięcia osi obrotu koła względem główki ramy oraz kąta główki ramy na stabilność motocykla tutaj tłumaczył nie będę. Znowu odsyłam do materiału autorstwa Kietha Code, dobrze jest to też wytłumaczone w pierwszym "Motocykliście Doskonałym"

midd napisał/a:
rower i motocykl obowiązują te same prawa fizyki

Rower w normalnych warunkach porusza się zbyt wolno, aby zauważyć skutki stosowania przeciwskrętu. Poza tym masz rację.

midd napisał/a:
Kacperski napisał/a:
kładąc się do środka zakrętu zwiększył byś tylko swoje szanse na glebę.
to jest ścisłe powiązane z prędkością
Miło, że się ze mną zgadzasz.

midd napisał/a:
Kacperski napisał/a:
dodatkowo zmniejszasz rozstaw osi - skręcona przednia opona opiera się bliżej silnika.
masz na to jakis dowód naukowy?

Przy pochylonym motocyklu punkt podparcia koła przesuwa się w stronę rantu opony. Skręcając koło tenże punkt przesuwa się na ramieniu opartym na środku ośki główki ramy w stronę silnika. To samo zjawisko odpowiada za moment prostujący motocykl przy hamowaniu na łuku, wtedy to ramie powoduje przeciwskręt "do wewnątrz" łuku.
bardzo rzeczowo tłumaczy ten temat Tomasz Kulik, resztę zresztą też.
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 17 Maj, 2011   

Cytat:
Tak, koła motocykla już przy drogowych prędkościach pracują w delikatnym poślizgu. Do tego dochodzi naturalna stabilność "zdrowego" motocykla.


tak, od 240km/h w góre tylny laczek zaczyna lecieć ślizgiem...

każdy motocykl jest niestabilny i leci zygzakiem nawet jak jedzie "wydawałoby" sie prosto
(i to było akurat opisane w motocykliscie doskonałym.)


Cytat:
Przy pochylonym motocyklu punkt podparcia koła przesuwa się w stronę rantu opony.


przecież wg Ciebie w łuku koła są prosto?
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
Kacperski
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Maj, 2011   

midd napisał/a:

tak, od 240km/h w góre tylny laczek zaczyna lecieć ślizgiem...

każdy motocykl jest niestabilny i leci zygzakiem nawet jak jedzie "wydawałoby" sie prosto
(i to było akurat opisane w motocykliscie doskonałym.)

nie od 240 ;)
Obejrzyj materiał o którym piszę. Korekty potrzebne do utrzymania motocykla w łuku mieszczą się w tym "zygzakowaniu", z punktu widzenia jeźdźca kierownica jest cały czas prosto.

midd napisał/a:

przecież wg Ciebie w łuku koła są prosto?

To akurat dotyczyło manewrów od których zaczął się ten wątek.
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 17 Maj, 2011   

Cytat:
z punktu widzenia jeźdźca kierownica jest cały czas prosto.


co nie zmienia faktu ze w rzeczywistości prosto nie jest i motocykl cały czas prowadzisz przeciwskrętem a nie magicznym ślizgiem
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
Kacperski
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Maj, 2011   

midd napisał/a:
Cytat:
z punktu widzenia jeźdźca kierownica jest cały czas prosto.


co nie zmienia faktu ze w rzeczywistości prosto nie jest i motocykl cały czas prowadzisz przeciwskrętem a nie magicznym ślizgiem

Gratuluję oczu jeśli w trakcie jazdy widzisz odchylenia poniżej 1 stopnia :padam:
Zachowanie kierownicy niczym nie różni się od jazdy na wprost, utrzymanie jazdy po łuku nie wymaga prawie żadnego udziału ze strony kierowcy (w zależności od charakterystyki konkretnego motocykla).

PS. Właśnie trafiłem KLIK!
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 17 Maj, 2011   

Cytat:
utrzymanie jazdy po łuku nie wymaga prawie żadnego udziału ze strony kierowcy


zszedłeś kiedyś na kolano i leciałeś takim łukiem ? bo bredzisz dramatycznie

taka jazda to non stop korekty ze strony kierowcy i choć kierownica wydaje się prosto cały czas jest w ruchu
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Maj, 2011   

Acha, czyli wg Kacperskiego w łuku mogę puścić kierownicę i magicznie pięknie przejadę zakręt? :rotfl:
 
 
Kacperski
[Usunięty]

Wysłany: Sro 18 Maj, 2011   

mr0zd napisał/a:
Acha, czyli wg Kacperskiego w łuku mogę puścić kierownicę i magicznie pięknie przejadę zakręt? :rotfl:

Twist of the wrist, gdzieś koło 1/3 filmu. Pssst.

@midd:
Podałem ci konkretne źródła, autorytety. Zapoznaj się, zastanów i wtedy będziesz mógł twierdzić, że bredzę. Jeśli faktycznie jeździsz tak jak piszesz, to jeździsz na intuicję, nie masz bladego pojęcia jaki jest związek między fizyką a twoją jazdą.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 18 Maj, 2011   

Kacperski napisał/a:
Twist of the wrist, gdzieś koło 1/3 filmu. Pssst.


Gdzie można znaleźć ten film w całości?
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sro 18 Maj, 2011   

Cytat:
Podałem ci konkretne źródła, autorytety. Zapoznaj się, zastanów i wtedy będziesz mógł twierdzić, że bredzę. Jeśli faktycznie jeździsz tak jak piszesz, to jeździsz na intuicję, nie masz bladego pojęcia jaki jest związek między fizyką a twoją jazdą.



wiesz ja to znam i z teorii i z praktyki, tobie najwidoczniej brakuje praktyki bo nie w ogole nie masz pojecia co autor twist of the wrist chciał przekazac... o trzymaniu kierownicy dwoma palcami w łuku.
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
Kacperski
[Usunięty]

Wysłany: Sro 18 Maj, 2011   

kempes napisał/a:
Gdzie można znaleźć ten film w całości?
Oficjalnie go w Polsce nie ma, pozostają źródła "alternatywne" albo import.

midd, podałem ci konkretne informacje, starałem się sprawę rzeczowo wytłumaczyć. Koniec końców odrzucasz całą dyskusję, bo nie mam takiej słitaśnej fotki w awatarze. Ave :padam:
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sro 18 Maj, 2011   

Cytat:
bo nie mam takiej słitaśnej fotki w awatarze


jak będziesz jeździł tylko po internecie to nigdy nie będziesz miał :rotfl:

ale fakt faktem jałowa ta dyskusja, niech ktoś to pokasuje bo nic nie wnosi ;)
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.