Slalom w deszczu
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
ile potrzeba miejsca żeby zawrócić motocyklem
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
Odpowiedz do tematu
:
Super sprawa, nieźle trzeba mieć opanowaną maszynę. Przy zawracaniu widać, że używa sprzęgła, ciekawi mnie technika bo to, że trzeba pochylić motocykl to wiadomo, ale czy przy np. dynamicznym omijaniu pachołków używa się przedniego czy tylnego hamulca... i wiele innych.
:
moim zdaniem dohamowuje tylnym, przedni jest za czuly w takich manewrach i mozan szybko wyglebic.
kiedys bralem udzial w szkoleniu moto i uczyli wlasnie poslugiwania sie tylnym, dohamowywania nim
kiedys bralem udzial w szkoleniu moto i uczyli wlasnie poslugiwania sie tylnym, dohamowywania nim
od 06.07.2009 SUZUKI GS500E Slingshot rider
od 09.09.2010 YAMAHA FZS 600 FAZER rider
od 10.05.2013 HONDA CBF 1000 A rider
od 09.09.2010 YAMAHA FZS 600 FAZER rider
od 10.05.2013 HONDA CBF 1000 A rider
:
Co prawda nie w deszczu ale koleś w czarnym kasku i w czarnym ubraniu na BMW wymiata konkretnie: http://www.youtube.com/watch?v=6zX3B961Zio
ten motocykl jest dla niego jak jakiś leciutki rowerek.
ten motocykl jest dla niego jak jakiś leciutki rowerek.
:
tacy ludzie powinni prowadzic kursy na prawko
:
szacun dla kolesia
:
O kur*a ja pie*dole
:
tak odnośnie przeciwskrętu http://www.youtube.com/watch?v=KwI0MxoNit8
teraz dopiero zauważyłem ze ten film kiedyś wrzucił kempes w wątku "równowaga na motocyklu". powtarzam i zawalam forum
teraz dopiero zauważyłem ze ten film kiedyś wrzucił kempes w wątku "równowaga na motocyklu". powtarzam i zawalam forum
:
filmik fajny, tez tak chce, ale gosc ma ulatwiona jazde przez wezsza tylna opone i zmianiona kiere...
ale wyglada to rewelacyjnie, tez chce miec takiego skila i juz nie moge sie doczekac na szkolenai motocyklowe w moim miesice
ale wyglada to rewelacyjnie, tez chce miec takiego skila i juz nie moge sie doczekac na szkolenai motocyklowe w moim miesice
od 06.07.2009 SUZUKI GS500E Slingshot rider
od 09.09.2010 YAMAHA FZS 600 FAZER rider
od 10.05.2013 HONDA CBF 1000 A rider
od 09.09.2010 YAMAHA FZS 600 FAZER rider
od 10.05.2013 HONDA CBF 1000 A rider
:
Mnie zastanawia czemu odchylaja sie w przeciwna strone do skretu?
:
łatwiej im pewnie potem pochylić moto na drugą stronę. Jakby pochylali się razem z motocyklem to dłużej by trwało przechylenie siebie i maszyny w drugą stronę.
Chyba. Jakoś to dziwacznie napisałem
Chyba. Jakoś to dziwacznie napisałem
:
Półsprzęgło, podniesione obroty i dławienie silnika tyłem. Motocykl praktycznie stoi, a ty delikatnie popuszczając z hamulca utrzymujesz równowagę.
Uczą o tym wszystkie zaawansowane kursy jazdy.
Przy takich prędkościach wychylanie się z motocyklem nie poprawia zwrotności. Przy łuku kierownica jest prosto, "skręca" siła wynikająca z przesunięcia środka ciężkości do wewnątrz zakrętu. Tutaj skręcasz jak na rowerze - kierownicą, kładąc się do środka zakrętu zwiększył byś tylko swoje szanse na glebę. Wychylając się na zewnątrz i kładąc głębiej motocykl masz lepsze wyczucie i możesz głębiej położyć motocykl, dodatkowo zmniejszasz rozstaw osi - skręcona przednia opona opiera się bliżej silnika.
Poświęć 15 minut na jakimś placyku takie manewry i wszystko stanie się jasne
tmi napisał/a: |
Super sprawa, nieźle trzeba mieć opanowaną maszynę. Przy zawracaniu widać, że używa sprzęgła, ciekawi mnie technika bo to, że trzeba pochylić motocykl to wiadomo, ale czy przy np. dynamicznym omijaniu pachołków używa się przedniego czy tylnego hamulca... i wiele innych. |
Półsprzęgło, podniesione obroty i dławienie silnika tyłem. Motocykl praktycznie stoi, a ty delikatnie popuszczając z hamulca utrzymujesz równowagę.
Uczą o tym wszystkie zaawansowane kursy jazdy.
juro napisał/a: |
Mnie zastanawia czemu odchylaja sie w przeciwna strone do skretu? |
Przy takich prędkościach wychylanie się z motocyklem nie poprawia zwrotności. Przy łuku kierownica jest prosto, "skręca" siła wynikająca z przesunięcia środka ciężkości do wewnątrz zakrętu. Tutaj skręcasz jak na rowerze - kierownicą, kładąc się do środka zakrętu zwiększył byś tylko swoje szanse na glebę. Wychylając się na zewnątrz i kładąc głębiej motocykl masz lepsze wyczucie i możesz głębiej położyć motocykl, dodatkowo zmniejszasz rozstaw osi - skręcona przednia opona opiera się bliżej silnika.
Poświęć 15 minut na jakimś placyku takie manewry i wszystko stanie się jasne
:
ciekawa teoria, a ja myślałem ze motocykl prowadzi się przeciwskrętem niezależnie od prędkości
Cytat: |
Przy łuku kierownica jest prosto, "skręca" siła wynikająca z przesunięcia środka ciężkości do wewnątrz zakrętu. |
ciekawa teoria, a ja myślałem ze motocykl prowadzi się przeciwskrętem niezależnie od prędkości
:
Przeciwskrętem się motocykl wprowadza w zakręt oraz kontroluje pochylenie już w trakcie. Polecam w tej materii video "Twist of the wrist vol.2"
Odpowiedz do tematu
midd napisał/a: | ||
ciekawa teoria, a ja myślałem ze motocykl prowadzi się przeciwskrętem niezależnie od prędkości |
Przeciwskrętem się motocykl wprowadza w zakręt oraz kontroluje pochylenie już w trakcie. Polecam w tej materii video "Twist of the wrist vol.2"