W deszczu tez mozna :) |
Autor |
Wiadomość |
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 16 Lis, 2010
|
|
|
Super sprawa, nieźle trzeba mieć opanowaną maszynę. Przy zawracaniu widać, że używa sprzęgła, ciekawi mnie technika bo to, że trzeba pochylić motocykl to wiadomo, ale czy przy np. dynamicznym omijaniu pachołków używa się przedniego czy tylnego hamulca... i wiele innych. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
grzes87
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 301 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sro 17 Lis, 2010
|
|
|
moim zdaniem dohamowuje tylnym, przedni jest za czuly w takich manewrach i mozan szybko wyglebic.
kiedys bralem udzial w szkoleniu moto i uczyli wlasnie poslugiwania sie tylnym, dohamowywania nim |
_________________ od 06.07.2009 SUZUKI GS500E Slingshot rider
od 09.09.2010 YAMAHA FZS 600 FAZER rider
od 10.05.2013 HONDA CBF 1000 A rider |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
|
|
|
|
Emwu96 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 17 Lis, 2010
|
|
|
tacy ludzie powinni prowadzic kursy na prawko |
|
|
|
|
Kriszok [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Lis, 2010
|
|
|
szacun dla kolesia |
|
|
|
|
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
|
|
|
|
Bieniek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011
|
|
|
tak odnośnie przeciwskrętu http://www.youtube.com/watch?v=KwI0MxoNit8
teraz dopiero zauważyłem ze ten film kiedyś wrzucił kempes w wątku "równowaga na motocyklu". powtarzam i zawalam forum |
|
|
|
|
grzes87
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 301 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2011
|
|
|
filmik fajny, tez tak chce, ale gosc ma ulatwiona jazde przez wezsza tylna opone i zmianiona kiere...
ale wyglada to rewelacyjnie, tez chce miec takiego skila i juz nie moge sie doczekac na szkolenai motocyklowe w moim miesice |
_________________ od 06.07.2009 SUZUKI GS500E Slingshot rider
od 09.09.2010 YAMAHA FZS 600 FAZER rider
od 10.05.2013 HONDA CBF 1000 A rider |
|
|
|
|
juro [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011
|
|
|
Mnie zastanawia czemu odchylaja sie w przeciwna strone do skretu? |
|
|
|
|
afron [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011
|
|
|
łatwiej im pewnie potem pochylić moto na drugą stronę. Jakby pochylali się razem z motocyklem to dłużej by trwało przechylenie siebie i maszyny w drugą stronę.
Chyba. Jakoś to dziwacznie napisałem |
|
|
|
|
Kacperski [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 14 Maj, 2011
|
|
|
tmi napisał/a: | Super sprawa, nieźle trzeba mieć opanowaną maszynę. Przy zawracaniu widać, że używa sprzęgła, ciekawi mnie technika bo to, że trzeba pochylić motocykl to wiadomo, ale czy przy np. dynamicznym omijaniu pachołków używa się przedniego czy tylnego hamulca... i wiele innych. |
Półsprzęgło, podniesione obroty i dławienie silnika tyłem. Motocykl praktycznie stoi, a ty delikatnie popuszczając z hamulca utrzymujesz równowagę.
Uczą o tym wszystkie zaawansowane kursy jazdy.
juro napisał/a: | Mnie zastanawia czemu odchylaja sie w przeciwna strone do skretu? |
Przy takich prędkościach wychylanie się z motocyklem nie poprawia zwrotności. Przy łuku kierownica jest prosto, "skręca" siła wynikająca z przesunięcia środka ciężkości do wewnątrz zakrętu. Tutaj skręcasz jak na rowerze - kierownicą, kładąc się do środka zakrętu zwiększył byś tylko swoje szanse na glebę. Wychylając się na zewnątrz i kładąc głębiej motocykl masz lepsze wyczucie i możesz głębiej położyć motocykl, dodatkowo zmniejszasz rozstaw osi - skręcona przednia opona opiera się bliżej silnika.
Poświęć 15 minut na jakimś placyku takie manewry i wszystko stanie się jasne |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 16 Maj, 2011
|
|
|
Cytat: | Przy łuku kierownica jest prosto, "skręca" siła wynikająca z przesunięcia środka ciężkości do wewnątrz zakrętu. |
ciekawa teoria, a ja myślałem ze motocykl prowadzi się przeciwskrętem niezależnie od prędkości |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
Kacperski [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Maj, 2011
|
|
|
midd napisał/a: | Cytat: | Przy łuku kierownica jest prosto, "skręca" siła wynikająca z przesunięcia środka ciężkości do wewnątrz zakrętu. |
ciekawa teoria, a ja myślałem ze motocykl prowadzi się przeciwskrętem niezależnie od prędkości |
Przeciwskrętem się motocykl wprowadza w zakręt oraz kontroluje pochylenie już w trakcie. Polecam w tej materii video "Twist of the wrist vol.2" |
|
|
|
|
|