Szukam pomocnej dloni |
Autor |
Wiadomość |
Czecze
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lip 2016 Posty: 62 Skąd: Warszawa Włochy
|
Wysłany: Pią 04 Maj, 2018 Szukam pomocnej dłoni
|
|
|
Jak w tytule. Szukam kogoś, kto w wolny weekend maiłby chwilę na wspólne rozkręcenie mojego moto i sprawdzenie bardziej dogłębne co jest do wymiany/naprawy. Moto stracił moc moim zdaniem i potrafi zgasnąć na 6 biegu. Chciałbym wiedzieć czy to już koniec serducha czy coś jest spieprzone z regulacją - nie wiem czemu ale po przeczytaniu tematów na forum mam podejrzenia co do rozrządu. Nawet dziś mogę wpaść
Nic nie cieknie, nie ma dziur itp, kupiony drugi kranik paliwa, nie ma problemu ze startem, trzyma obroty - wchodzi i schodzi chyba normalnie, wywalony filtr paliwa, wyczyszczony wewnętrzny filtr w baku, lewe powietrze nie wchodzi, iglice całe, regulacja gaźników zrobiona, czysty filtr powietrza, napęd dobry, testowane na różnych paliwach z różnych stacji, świece kupione 2 lata temu kawa z mlekiem bez oleju itp, akumulator 12,7V pokazuje, spalanie 4-5L na trasie z plecaczkiem...
Mechanicy robią mi regulację gaźników i tyle. Czasami wyjadę i mam wrażenie, że jest gorzej niż było. Chyba im się nie chce albo nie potrafią zdiagnozować wady wmawiając mi że te stare geesy tak śmigają i nic na to nie poradzisz, albo robią inne rzeczy niż proszę argumentując że się nie opłaca więcej bo chyba jest ok.... Raz nawet na jednym garze wyjechałem z serwisu a jak wróciłem to mi wmawiali że tak już było i on tak wolno jeździ...
Nie chodzi o rozpoławianie silnika. Raczej o zdjęcie baku i zerknięcie od góry, sprawdzenie rozrządu czy wyczyszczenia gaźników pod nadzorem kierownika, który zna się na GSach. Coś tam sam bym się chciał przy tym nauczyć, żeby móc sobie zerkać w moto sam od czasu do czasu i potrafić chociaż stwierdzić czy wszystko jest tak jak powinno być. Do zgarnięcia kasa, obiad lub flakon jak kto preferuje. |
|
|
|
|
|
lukasW124
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 11 Cze 2012 Pochwał: 2 Posty: 252 Skąd: KR
|
Wysłany: Pią 04 Maj, 2018
|
|
|
Sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach? Stracil moc nagle w trakcie jazdy czy jak? |
_________________ GS-owa emerytura...
CBR F4 2000
|
|
|
|
|
Czecze
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lip 2016 Posty: 62 Skąd: Warszawa Włochy
|
Wysłany: Pią 04 Maj, 2018
|
|
|
Nie sprawdzałem. Nikt mi w serwisie czegoś takiego nie polecił wcześniej... Znowu serwis? |
|
|
|
|
lukasW124
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 11 Cze 2012 Pochwał: 2 Posty: 252 Skąd: KR
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2018
|
|
|
Możesz kupic za kilkadziesiąt złotych zestaw do sprawdzania kompresji w cylindrze, to jest manometr nadcisnieniowy z koncowka ktorą kladziesz zamiast swiecy i krecisz silnikiem. Wynik pokaże ci czy sprezanie masz prawidlowe, moze przytarles silnik i teraz nie ma mocy.
Edit: chociaz przy tym gasnięciu na 6biegu to obstawialbym regulacje gaznikow, albo lewe powietrze. Moze niech jakis gieesowiec przejedzie sie tym sprzetem to jednoznacznie odpowie ci na pytanie czy cos jest nie tak. |
_________________ GS-owa emerytura...
CBR F4 2000
|
|
|
|
|
|
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2018
|
|
|
Czecze napisał/a: | Mechanicy robią mi regulację gaźników i tyle. |
Czecze napisał/a: | Raz nawet na jednym garze wyjechałem z serwisu a jak wróciłem to mi wmawiali że tak już było i on tak wolno jeździ... |
Ja bym sprawdziła jaki jest poziom paliwa w gaźnikach. Podepnij wężyki igielitowe pod miski gaźników i sprawdź na jaki poziomie są obydwa gaźniki. Poziom w wężykach igielitowych powinien być w "okolicy" połączenia miski z korpusem.
Sprawdź i daj znać
PS. Świece też bym dał nowe (najlepiej irydowe), bo
Czecze napisał/a: | świece kupione 2 lata temu |
Pozdro
pepe |
_________________ obecnie dżiksa:) |
|
|
|
|
Czecze
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lip 2016 Posty: 62 Skąd: Warszawa Włochy
|
Wysłany: Nie 06 Maj, 2018
|
|
|
Dziś zszedłem na dół poszperać przy moto. Palcami delikatnie patrzyłem czy wszystko się trzyma itp. No i co? Ta miedziana rureczka odpadła od korpusu... Odczepiła się jakby pękła ze starości. Co to jest za część, czy mogła być przyczyną moich bolączek i jak to teraz naprawić?
https://zapodaj.net/3b6d637dc4f11.jpg.html |
|
|
|
|
|
Czecze
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lip 2016 Posty: 62 Skąd: Warszawa Włochy
|
Wysłany: Sob 12 Maj, 2018
|
|
|
No to dobra. Wziąłem się dzisiaj za robotę bo gadać to sobie można i kolejno:
1. Podłączyłem wężyki igelitowe i na PRI zobaczyłem gdzie dochodzi paliwko. W pierwszym gaźniku jest to dokładnie łączenie się korpusów czyli prawidłowo, w drugim jest jakieś 5mm niżej.
Pytanie: W jakim zakresie reguluje się poziomy komór pływakowych? Czy te 5mm to jest jakiś problem czy normalna odchyłka?
2. Zabrałem się za rozbieranie i czyszczenie gaźników pierwszy raz w życiu i... Udało się Moto lepiej jedzie, lepiej przyspiesza i ma mniejszego muła. Osiąga tez większe Vmax chociaż same wtryskiwacze wyglądały na czyste i był prześwit. Ale po kolei - tak wyglądają u mnie 'kapelusiki' gaźników:
https://ibb.co/jNNDYy
Czy oznacza to, ze jest to wersja zblokowana? Niektórzy radzili żeby to piłować ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na forach tylko pytania.
Iglice wyglądaja ok - oznaczenie 5dh9. Ustawione na drugim albo trzecim od góry - nie pamiętam teraz
Jedna sprężyna jest pęknięta ale jak się złoży ją to wszystko działa. Ruszać to i kupić nową czy olać? Widziałem, ze nawet niektórzy mają tam wciśnięty bukiet sprężynek luzem i tak im to działa.
3. tak wygląda airbox - filtr czysty ale dmuchnąłem powietrzem z zewnątrz dla zasady
https://ibb.co/dmcfDy
jest troszkę wilgotno na dole ale nie żeby wszystko pływało. Czy jest to poprawny wygląd czy ma być zupełnie sucho?
4. Tak wyglądają świece:
https://ibb.co/ngLBLd
https://ibb.co/m6vBLd
Dla mnie jasna kawa z mlekiem ale widzę też czarny nalot na gwincie. Co o tym myślicie? Wszystko ok?
5. Rozebrałem gaźniki i tak: Wygląda na to, ze są to gaźniki starego typu czyli tylko dwie dysze - wysokich i niskich obrotów.
Pierwszy: https://ibb.co/i1pADy
Drugi: https://ibb.co/kgCK6J
Wyjąłem dysze od wysokich, namoczyłem w carbcleanerze, sciągnąłem igłą z bawełną nalot, przeleciałem jeszcze raz cleanerem pod ciśnieniem. Dysze mają inne oznaczenia. Jest to wersja zdławiona? Śmiga 160 po czyszczeniu albo lepiej.
Do dysz niskich obrotów się nie dostałem - nie mogłem wyjąć pływaków a nie chciałem się szarpać. Czy są one wciśnięte na oringa i mam je ciągnąć na chama aż nie wyjdzie, czy jest jakis myk?
Generalnie po ściągnięciu osłonek aluminiowych zamykających gaźniki, znalazłem dużo rudego mułu - widocznie dużo tego idzie z baku. Środek gaźników również wyczyściłem carb cleanerem. Tak wygląda to co wyjąłem z gaźników:
https://ibb.co/goL6mJ
Wszystko złożyłem do kupy, dałem na PRI żeby zalać gaźniki i odpaliłem. Zakręcił, odpalił, musiałem ustawić obroty biegu jałowego bo było za dużo trochę. Strzelił ze dwa razy z rury i wszystko pięknie. Pojechałem zobaczyć jak się sprawuje i moim zdaniem jest duża poprawa. Nie żeby zaraz 200 leciał ale silnik inaczej chodzi trochę i dostał wigoru zdecydowanie. Jestem zadowolony
A i jeszcze spojrzenie w dziurki
https://ibb.co/h8k0Dy
https://ibb.co/hpEtYy
https://ibb.co/gfsrLd |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|