Akumulator
Odpowiedz do tematu

:
dzięki Studi za wyjaśnienie sprawy z prądem rozruchowym :)

:
Muszę kupić nowe aku. Podobno Yuasa zaszalała z cenami w tym roku i nowy YB10L-B2 to koszt w sklepie ok 200 zł. Znalazłem na miejscu wersję YB10L-A2 za 160 zł (chyba jeszcze z jakichś zapasów z zeszłego sezonu), ale odpowietrznik nie po tej stronie i będzie majstrowanie z wężykiem (do przeżycia). Polecacie coś alternatywnego (tańszego) o podobnej trwałości i parametrach? Exide jest sporo tańszy, jest też sporo gorszy? Czy brać tą Yuasę A2 i nie wybrzydzać?

:
Ja znalazłem Varte za 110 i Unibata za też około 110. I sie zastanawiam nad tymi dwoma z tym że Varta ma 150A a Unibat 160A.

Z tego co pamiętam Exide ma chyba 130A, miałem go od kupna motocykla przeżył dwie zimy bez wyciagania przy mrozach nawet -30st. W tym sezonie już GS mu ciężko ruszyć ale choperka 200ccm odpala.

SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
:
Yuasa wg specyfikacji ma 120A prądu rozruchowego. Ale czytałem w jednym z poprzednich postów, że to zależy od metody pomiaru.
W Łodzi mam Vartę a 130 zł, Yuasa B2 za 180 zł. Jak to mawiał mój kolega: "mieć 50 zł, a nie mieć to 100 zł różnicy" :P
Jeśli Yuasa ma mi pojeździć jeden (albo więcej) sezon dłużej (wyjmuję aku na zimę i zabieram do mieszkania) to bym zainwestował. Tylko pewnie nikt mi tego nie zagwarantuje :P

:
Thomson,Mordkaaa, ja mogę dostarczyć Yuasę z fakturą/paragonem za 175 + koszty przesyłki jeśli coś Wam to zmieni.

Jak już kilka razy pisałem odradzam Unibata - wytrzymuje średnio rok i pada, kol. forumowej Irys padł mimo, że zimowała go w domu i doładowywała co miesiąc ładowarką do motocykli.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Z tymi dzisiejszymi akumulatorami różnie bywa.

Miałem Yuase, wyciągana na zimę do domu, raz w miesiącu podłączana pod "inteligentny prostownik" i miesiąc temu był zonk przy odpalaniu, nawaliła.

Teraz założyłem Exide, zobaczymy jak będzie. Kumpel mechanik mówił mi, że nie ma co przepłacać. Ponoć teraz te akumulatory robią, żeby tylko okres gwarancji przeżyły, później jak masz farta to może podziała jeszcze trochę. Chociaż nie wiem czy to prawda, może i te droższe są trwalsze.

Edit. Znalazłem teraz w zapiskach poprzedniego właściciela, że akumulator był wymieniany 25.03.2010, także miał prawo paść, długo wytrzymał :orany:

Ostatnio zmieniony przez Rav Nie 26 Mar, 2017, w całości zmieniany 2 razy
:
studi napisał/a:
jeśli coś Wam to zmieni

Dzięki za ofertę, ale zależy mi żeby jutro mieć go w moto i żeby przy okazji pozbyć się zwłok starego aku :)

:
Dzięki za opinie o unibacie, wezmę w takim razie Vartę

SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
:
Udało się zdobyć aku Yuasa. Jednak będę go montował dopiero jutro więc pojawia się pytanie: czy zalać go elektrolitem dziś i niech stoi przez noc czy lepiej jutro przed montażem aku w moto?

:
Ze dwie godziny trzeba odczekać z otwartymi korkami, lepiej zalej dzisiaj.

:
Ok to wieczorem go zatankuję i jutro z rana próba generalna :D

:
Przy okazji, ja mam tani aku LandPort, u mnie 3 sezon, u poprzedniego właściciela 2 sezony bodajże i wciąż odpala od strzała po zimie, także polecam.

:
Thomson, nie tylko zalać dzisiaj ale i podłączyć do ładowania, Yuasy przynajmniej jeśli się nic nie zmieniło przez ostatnie 2 lata nie są suchoładowane i na ulotce jest dokładny przepis - zalać do górnej kreski, odczekać 2h, dopełnić, ładować 12h prądem 1.1A - jeśli nienaładowane aku włożysz do moto to już na wstępie możesz przy starcie zrobić zwarcie na celach. Wiem, że są sprzedawcy, którzy opowiadają zalać i włożyć do moto, ale jak piszę Yuasa ma własny przepis na sukces.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
No to mam problem bo prostownik jest razem z moto i nie mam do niego dostępu. A jakbym zalał jutro i podładował z 2-3 godz, przyprowadził moto 25 km i podłączył dalej do ładowania? Będzie ok?

:
Ja podałem co zaleca producent, zrobisz jak chcesz, tylko potem nie piszcie na forum, że Yuasa wytrzymała tylko 2lata albo mniej, choć technologia się zmienia to dalej jest to akumulator kwasowo-ołowiowy i musi zostać poprawnie sformatowany aby działał długo i bezawaryjnie.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.