tmi napisał/a: |
Wydawało mi się, że yuasa daje swój kwas? w specjalnym pojemniczku. |
Odpowiedz do tematu
:
Masz rację tmi, wydawało Ci się, z tymi akumulatorami na pewno od 2009 roku nie jest dołączany elektrolit.
:
Ja otrzymałem 1l kwasu od sprzedawcy, ot taki bonusik.
:
czy rozruch 150a wystarczy do gs czy jednak nie??
: Od przybytku głowa nie boli
Podepnę się jeśli pozwolicie. Kupiłem motocykl i wynegocjowałem w cenie nowy akumulator. Po zakupie otwarłem kufer a tam ....???!!! Nowy jeszcze nie zalany akumulator Powstało więc pytanie jak długo mogę przechowywać taki suchy akumulator? Jeden nowy zalany mam w motocyklu i planuję drugi zostawić na przyszłość ale czy może stać nieużywany 2-3 lata aż padnie obecnie założony?
:
Ja bym sprzedał. Jak to nówka to chyba tak by się najbardziej opłacało. Jak chcesz go zostawić to skontaktowałbym się z producentem i zapytał ile czasu może stać nie zalany zachowując pełną sprawność.
Suzuki GS 550 M Katana '82
:
Jeśli pomogłem kliknij "+"
szukam sobie akumulatorka na wiosnę i zaintrygowała mnie jedna rzecz:
Akumulator do GS50 powinien mieć takie (lub zblizone) parametry:
12V 11Ah 160A.
Jeśli zamontować by większy akumulator np. 14Ah i hmm 190-200A bo akie widziałem. Było by to niekorzystne dla instalacji elektrycznej/silnika ? Jeśli tak to w jakim stopniu ?
Oraz takie drugie pytanko, raczej juz dla kogoś z branży. Czym się różnią te akumulatory ? http://www.dobreakumulato...a-yb14l-b2.html oraz http://www.dobreakumulato...a-yb14-b2.html. Jeden w oznaczeniu ma literkę "l" a drugi nie, co ona oznacza ?
Akumulator do GS50 powinien mieć takie (lub zblizone) parametry:
12V 11Ah 160A.
Jeśli zamontować by większy akumulator np. 14Ah i hmm 190-200A bo akie widziałem. Było by to niekorzystne dla instalacji elektrycznej/silnika ? Jeśli tak to w jakim stopniu ?
Oraz takie drugie pytanko, raczej juz dla kogoś z branży. Czym się różnią te akumulatory ? http://www.dobreakumulato...a-yb14l-b2.html oraz http://www.dobreakumulato...a-yb14-b2.html. Jeden w oznaczeniu ma literkę "l" a drugi nie, co ona oznacza ?
SV 650S
Jeśli pomogłem kliknij "+"
:
L oznacza po której stronie jest +
Większego aku nie powinno się dawać bo może być niedoładowywany przez instalację.
Większego aku nie powinno się dawać bo może być niedoładowywany przez instalację.
:
Jeśli pomogłem kliknij "+"
L oznacza strone plusa ?
A nie czasem oznaczenie po "pauzie" np A2, BS, A. Dla Gsa jest B2. Czyli plus po prawej i odpowietrznik tez po prawej
A nie czasem oznaczenie po "pauzie" np A2, BS, A. Dla Gsa jest B2. Czyli plus po prawej i odpowietrznik tez po prawej
SV 650S
Jeśli pomogłem kliknij "+"
:
L oznacza plus po prawej stronie, brak to plus po lewej stronie
A to odpowietrznik po lewej stronie, B to odpowietrznik po prawej stronie
cyfra/litera obok litery strony odpowietrznika to kształt i wykonanie klem akumulatora
Opis na stronie 13 katalogu Yuasa -> http://www.yuasabatteries...s_Apps_2015.pdf
A to odpowietrznik po lewej stronie, B to odpowietrznik po prawej stronie
cyfra/litera obok litery strony odpowietrznika to kształt i wykonanie klem akumulatora
Opis na stronie 13 katalogu Yuasa -> http://www.yuasabatteries...s_Apps_2015.pdf
:
Ledwo co zdążyłem się przywitać na forum a już spieszę z pytaniem Muszę kupić nowy akumulator, mam kilka typów na oku a faworytem (cenowym, a jakże) jest EXIDE YB10L-A2.
I tutaj problem, wymiary OK, prawy + OK, ale odpowietrznik z lewej strony - teoretycznie nie będzie o nic zahaczał itp. ale:
Z racji tego, że motocykl pochyla się na lewo stojąc na bocznej nóżce czy jest możliwość, że przeleje mi przez ten odpowietrznik elektrolit? Czy też nie ma to znaczenia po której on będzie stronie?
I tutaj problem, wymiary OK, prawy + OK, ale odpowietrznik z lewej strony - teoretycznie nie będzie o nic zahaczał itp. ale:
Z racji tego, że motocykl pochyla się na lewo stojąc na bocznej nóżce czy jest możliwość, że przeleje mi przez ten odpowietrznik elektrolit? Czy też nie ma to znaczenia po której on będzie stronie?
:
Generalnie nie powinno dojąć do sytuacji, że przechylone moto powoduje wylewanie się elektrolitu poprzez odpowietrznik, odpowietrzenie ma na celu odprowadzić ew. skropliny gazów wydobywających się z aku, a na tą stronę akurat bo po przeciwnej są łańcuch i zębaki.
Jeśli jesteś w stanie wyprowadzić wężyk tak aby niczego nie dotykał i nie zaplątał się w napęd to nie ma znaczenia po której stronie będzie odpowietrznik.
Jeśli jesteś w stanie wyprowadzić wężyk tak aby niczego nie dotykał i nie zaplątał się w napęd to nie ma znaczenia po której stronie będzie odpowietrznik.
:
Po przeczytaniu tego tematu zorientowałem się, że u mnie w ogóle nie ma takiego wężyka odpowietrzającego. Jeździłem tak dwa lata. Jest to na tyle istotne, żeby go dorabiać, a jeśli juz to skąd? To jest w zestawie z akumulatorem czy to cześć od motocykla?
:
xalor, to zależy od producenta aku, np. Yuasa ma w komplecie, ale ma za małą długość w stosunku do oryginału, a czy ważne, tak, bo skropliny to kwas, który niszczy metalowe elementy, jak i lakier i może być tak, że puszka w której jest aku będzie pordzewiała i dziurawa, ze zniszczonym lakierem
:
Kup kawałek wężyka o odpowiedniej średnicy i zamontuj, żadna filozofia. Ja ostatecznie opanowałem moje ładowanie. Moto pojechało do serwisu i okazało się, że altek miał przebicie do masy przez uszkodzoną izolację uzwojenia. Regulator napięcia też był do wyrzucenia to jak się dobrze pogazowało to potrafił ponad 17v pokazać. Kupiłem ori używkę od Yamahy XJ i puki co pokazuje dobrze ale nie jeździłem jeszcze bo nawał pracy mam. Ten regulator pasuje idealnie w miejsce oryginały, nawet wtyczki nie ciepałem tylko instalację przerobiłem na odpowiednie wsówki.
Suzuki GS 550 M Katana '82
:
Jeśli pomogłem kliknij "+"
Odpowiedz do tematu
ja też mialem aku bez wężyka z lewym odpowietrznikiem, nie zainteresowalem się tym i musze pozbyc się rudej z ramy i koszyczka
SV 650S
Jeśli pomogłem kliknij "+"