"luz w poprzecznym walku ssacym"
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

kefas
[Usunięty]
: "luz w poprzecznym walku ssacym"
Heya

Od niedawna jestem posiadaczem GS'a i mam pare pytan:

1. Gosc, od ktorego kupowalem dal mi kartke z serwisu gdzie byl poprzednio serwisowany (taki wyciag od nich co bylo wymieniane itp) i w uwagach jest cytuje: "luz poprzecznym walku ssacym", "uszczelka pokrywy zaworow do wymiany nastepnym razem". Ok uszczelka rozumiem - nastepnym razem wymienic ;) a ten luz czym moze sie objawiac? mozna z tym jezdzic czy trzeba szybko zrobic?

2. Czy to normalne ze poziom plynu hamulcowego (z przodu) spadl po przejechaniu ok 1000 km? Dolac normalnie, czy moze trzeba wymienic plyn - juz zbliza sie do poziomu oznaczonego kreska. Przewody ogladalem i wyglada na to ze nic nie cieknie, klocki byly zmieniane jakies 2,5 tys km temu. I przy okazji - gdzie sie sprawdza plyn hamulcowy od hamulcow tylnych? :)

3. Mialem cos takiego, ze przy mocnej jezdzie - tak ze juz szybciej nie chcial, obroty blisko maxa, gdy juz jechalem tak jakis wiekszy kawalek - np kilometr czy 2 GSka miala takie cos ze jakby na chwile przestalo jej paliwo podawac - tracil obroty, zwalnialem 10-20 km/h i juz jechal dalej normalnie - czy to znaczy ze nie nadazal podawac paliwa do gaznikow albo cos w tym stylu? Tylko przy jezdzie na maxa - jak go trzymalem troche wolniej to zadnych problemow nie ma.

Dzieki z gory za odpowiedzi - w weekend mam do zrobienia z 600km takze wole wiedziec czy jutro zawiezc ja do serwisu czy nie :)

:
1. Uszczelke wymienia sie teoretycznie za kazdym razem jak sie sciaga pokrywe zaworow, w praktyce sklada sie wszystko spowrotem na silikonie wysoko temperaturowym. Jesli chodzi o luz na walku to pewnie chodzi o luzy osiowe walkow rozrzadu (w tym przypadku walka zaworow ssacych; gs ma 2 walki), mozna z tym jezdzic, objawia sie to charakterystycznym dla GSki klekotaniem w silniku w pewnym przedziale obrotow (nie rytmiczne i wystepujace w krotkim zakresie obrotow np 2000-2500obr a ponizej i powyzej juz nie wystepuje), mozna to zlikwidowac odpowiednimi podkladkami na walku ale większość tak jeździ :)

2. Normalka, w miare jazdy klocki się zużywają przez co tloczki w zacisku sa coraz bardziej wysunietea co za tym idzie wiecej plynu znajduje sie w zacisku, po to wlasnie zrobione sa te zbiorniczki na plyn hamulcowy ;) sprawdz ile ci zostalo klockow i jesli jeszcze jest sporo (zasadniczo wymieniamy jak zniknie naciecie na srodku) to dolej plynu bo moze ktos nie zalal na max, przy okazji nastepnej wymiany klockow oczywiscie i plyn do wymiany (tak dla zasady i pewnosci).

3. silnika nie kreci sie dlugo na max, albo sie nagrzewa albo paliwo nie nadaza naplywac :) albo zawory do regulacji (po nagrzaniu luzy sie zeruja i np zawory sie nie domykaja a wtedy traci kompresje)

Ostatnio zmieniony przez demondemidi Pon 28 Cze, 2010, w całości zmieniany 2 razy
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
:
a tak na przyszlosc to takie tematy byly juz setki razy na forum walkowane i wystarczy uzyc opcji "SZUKAJ"... :cwaniak:

Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.