WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Yarccom
Pon 19 Maj, 2008
Przewody w oplocie i świece irydowe
Autor Wiadomość
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 1945
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 02 Lut, 2008   Przewody w oplocie i świece irydowe

Witam
Poruszałem już temat przewodów hamulcowym w stalowym oplocie. Wiosna się zbliża więc trzeba coś w tym kierunku zrobić (kupić, założyć).
Jaki końcówki polecacie? ocynkowane?
Dodatkowo czy wybrać przewód w koszulce foliowej?


i co myślicie o świecach irydowych? czy ktoś z Was GS-iarzy taki wynalazek stosuje?
http://www.skutery.net/akcesoria.php?id=97

www.gs500.pl
_________________
www.gs500.pl
Ostatnio zmieniony przez hubertgontarz Sro 06 Paź, 2010, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
michal_elwuo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lut, 2008   

z tego co wiem to Breżniew ma zakładać irydowe. JA słyszałem, że nie warto w to inwestować... są 2,5 do 3 razy droższe. Mają 50% większą trwałość, ale poza tym prawie nic ne dają. Chociaż producent mówi co innego. Ciężko popwiedzieć...

Ja mamu siebie już założony hamulec w stalowym oplociku. Końcówka ocynkowana (jets najtańsza, podobno niewielka różnica między innymi. Aluminiowe są jednymi z najdroższych, a potrafią pękać :roll: co do samego kupna j kupiłem na sklep.scigacz.pl za 125zł chyba. Podajesz model i rok i reszte sami wiedzą... jest tylko jeden problem. Jedna z dołączonych śrubek (tych nietypowych, do przeowdów) pasuje(przy pompce hamulca), ale druga już nie... (przy zacisku). Fakt że były montowane w różnych gs-ach różne zaciski jak sie nie mylę, więc może akurat przypasi. Ja założyłem starą, bo średnice te same oczywiście.

Wrażenia z jazdy niesamowite. Dozowalność doskonała. Naprwadę warto w to zainwestować :)
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 1945
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 02 Lut, 2008   

koszt zwykłej świecy: 12-15 zł
koszt świecy irydowej ok. 55 zł

sam już nie wiem czy kupić zwykłą czy irydową, chociaż różnicy na pewno nie poczuję, jak patrzę na to ile kosztuje świeca irydowe to mogę za te pieniądze kupić alarm lub buty na motocykl.

Chyba pozostanę jednak przy zwykłych świecach ale przy okazji zmienię fajkę i kable i lepiej na tym wyjdę niż bym tylko świecę zmienił.
W tamtym roku jak GS-a odpalałem (po 2-3 tygodniach nie odpalania to palił przez dłuższą chwilkę na jeden gar - tak jakby zawilgocenie i brak iskry).

na przewody jestem zdecydowany (przód i tył), tylko nie wiem czy w koszulce foliowej czy bez i jaka końcówka.
_________________
www.gs500.pl
 
 
michal_elwuo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lut, 2008   

co do koszulki to sprawa wyglądu... mi sie bardzo spodoał ten 'goły'. Przewody i świece warto zmienić. Jak Ojciec mi opowiadał jak nie mógł odpalić malucha to dlatego że kiedyś te przewody były lipne i miałprzebicia od wigloci. Jak j nagrza w piekarniku to chodził xD

co d tyłu to zastanów się Czy Ci potrzebny ten oplot. Głównie hamuje sie przodem. Tył włąściwie żadko jes używany. Ja jak robię redukcję (do 6-7tys, nieraz troszkę wyżej) to nawet przy rozgrzanej oponie jak za szybko polecę w dół zbiegami to dupa skacze. Tylnego hamulaprawie wogóle nie dotykam :P może lepiej te 150zł (tyl tył oplot z ocynkowaną końcówkąkosztuje) przeznaczyć na coś innego? spotowy filt pow k&n? :D
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 1945
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 02 Lut, 2008   

myślałem swego czasu o dyszach DynoJet, zmianie zębatki z przodu na 15 (eliminacja nadbiegu) - i nie chodziło mi o uzyskanie 50 czy więcej koni mechanicznych tylko zwiększenie elastyczności, szczególnie w niskim zakresie obrotów...tym bardziej że czeka mnie oddławianie bo jeżdżę wersją 34-konną.
_________________
www.gs500.pl
 
 
Yarccom 



Wiek: 40
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1811
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 02 Lut, 2008   

michal_elwuo napisał/a:
może lepiej te 150zł (tyl tył oplot z ocynkowaną końcówkąkosztuje) przeznaczyć na coś innego? spotowy filt pow k&n? :D


to juz bym wolał stalowy oplot + porzadny płyn haulcowy 8)
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 1945
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 02 Lut, 2008   

przód i tył w stalowym oplocie będę, kwestia jednego-dwóch-trzech tygodni w zależności od pogody - wyczucie hamulca na pewno będzie większe i do tego nowy płyn (DOT4) i nowe klocki EBC (przód seria HH, tył zwykłe).

wg mnie to dobra inwestycja ze względu na bezpieczeństwo.
i tego będę się trzymał.
_________________
www.gs500.pl
 
 
Breżniew 



Wiek: 47
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1261
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 02 Lut, 2008   

Odnośnie świec irydowych , to sa polecane ze względu na łatwiejszy rozruch właśnie w taka pogode jak teraz , szybciej mozna wyłaczyc ssanie , silnik równiej pracuje i sa to widoczne efekty. Zobaczymy czy sie potwierdzą.
Mysle ze lepiej kupic przewody w koszulce . Lepiej zabezpieczy stalowe druciki oplotu , które szybko złapią brud i korozję/ śniedź.
Zębatka 15 - pozostaje kwestia długości łąńcucha.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 1945
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 02 Lut, 2008   

Przekonałeś mnie Breźniew, biorę irydowe :)
To będzie nas dwóch i dwie opinie na wiosnę.

Zębatkę zostawiam na okres kiedy będę zmieniał łańcuch (DID 520VM).
Czy łańcuchy motocyklowe można skrócić? zmniejszenie z 16 na 15 i skrócenie łańcucha o jedno ogniwo?


czy jak sprawa z łańcuchem wygląda?
_________________
www.gs500.pl
 
 
Breżniew 



Wiek: 47
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1261
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 02 Lut, 2008   

Jak jest fabrycznie zakuty to nie skrócisz bez nowej zapinki. Nie wiem czy skracanie będzie konieczne. Jak w swoim wymieniałem łańcuch 110 ogniw i zębatki o oryginalnym rozmiarze to naciąg był prawie na połowie. z mniejszą 15 pewnie by było przed końcem.
Swój łańcuch sam zakuwałem bo do niego była załaczona zakuwka. Był to DID520 ERV2 .
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
WojtekR1978
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lut, 2008   

Michał sam wymieniałeś przewód hamulcowy? Jak się ma sprawa z odpowietrzaniem układu? Przy wymianie samego płynu trzeba uważać aby nie opadł za nisko i nie zapowietrzyła się pompa. A jak się uzupełnia płyn po wymianie przewodu i jak odpowietrza pompę? W taki sam sposób jak przy wymianie płynu - strzykaweczka z wężykiem na zaworek przy zacisku? Możesz to po krótce opisać?
 
 
Breżniew 



Wiek: 47
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1261
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 02 Lut, 2008   

Można tak samo - nalewasz płynu do zbiorniczka i podciśnieniem zasysasz przez odpowietrznik aż zacznie leciec płyn bez bąbelków.

Ja wykonałem taka prosta pompę podciśnieniową ze starej sprężarki od lodówki i szklanego pojemnika z dwiema rurkami w pokrywie. za pomocą sprężarki wysysam powietrze z pojemnika a druga rurka do niego wpływa płyn.
Układ znakomicie sie sprawdza przy wymianie płynu hamulcowego, odpowietrzeniu , wymianie oleju w lagach bez rozbierania całosci itp.
Wymiana płynu ham. w samochodzie teraz to chwila. Więcej zajmuje zdejmowanie i zakładanie kół by dostac sie do odpowietrzników niz sama wymiana.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
WojtekR1978
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lut, 2008   

Możesz wrzucić fotki tego urządzonka?
 
 
pootietang 


Wiek: 38
Dołączył: 12 Paź 2007
Pochwał: 3
Posty: 983
Skąd: poznań
Wysłany: Sob 02 Lut, 2008   

takie urządzonko do odpowietrzania hamulców naprawdę pozwala zaoszczędzić czas ale jeśli robimy to w motocyklu i to w dodatku swoim to wystarczy trochę ręcznie popompować, co innego jeśli chcemy tę operację przeprowadzić w samochodzie bo samemu to raczej nie damy rady chyba że jest się szybkim jak flasz:P
_________________
http://www.bikepics.com/members/pootietang/
 
 
 
WojtekR1978
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lut, 2008   

Mówisz, ze wystarczy tylko poluzować zaworek przy zacisku, pompować klamką i dolewać tylko płynu i pompa zassie? Przy wymianie tylko płynu może taka czynność wystarcza. Odkręcam zaworek, pompuję, stary płyn wypływa, poziom w zbiorniczku opada, dolewam nowy, pompuję, dolewam i tak w kółko, aż cały stary zleci. Ale przy wymianie przewodu, kiedy nie mam płynu w pompce i przewodzie sprawa nie jest chyba taka prosta? Nie jestem pewien, ale wiem jak mniej więcej dziłają pompy i coś mi tu nie pasuje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.